Motywacja w odchudzaniu

Największym problemem podczas kuracji odchudzającej jest to, że często wielu osobom brakuje motywacji. Przerywamy wtedy ćwiczenia, spożywamy słodycze, a także rezygnujemy z aktywności fizycznej. Musimy sobie uświadomić, że takie zjawisko nie jest dobre dla naszego zdrowia, a już na pewno nie dla metabolizmu.

sport-a-odchudzanie

Aby uzyskać motywację do ćwiczeń bardzo dobrym rozwiązaniem jest natychmiastowa zmiana nawyków żywieniowych lub kupienie ubrań o rozmiar mniejszych niż mamy aktualnie. Przede wszystkim najtrudniej zacząć ćwiczenia po kilkuletniej przerwie. Problemem jest to, że traktujemy je jako obowiązek, a nie jako przyjemność. Tylko wtedy, gdy zaczniemy zmieniać swoje nastawienie i przekonywać się do codziennej aktywności fizycznej motywacja nadejdzie sama. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest traktowanie wysiłku fizycznego jako przerwa na udoskonalanie własnego ciała. Taka świadomość jeszcze bardziej motywuje nas do pracy nad sobą i sprawia, że chcemy przyśpieszyć ćwiczenia lub ćwiczymy o wiele dłużej niż zawsze. Pamiętajmy jednak o tym, że motywacja jest nieodłącznym fundamentem kuracji odchudzających jak i aktywności fizycznej. Gdy połączymy wszystko w jedną całość efekty mogą być nie tylko bardzo szybkie, ale również zadowalające do tego stopnia, że coraz częściej będziemy chcieli ćwiczyć dla samej satysfakcji. Dodatkową motywacją może być to, że gdy osiągniemy już swój cel  lub zrobimy jakieś postępy w odchudzaniu to możemy się nagrodzić niewielkim, zbożowym batonikiem lub równie popularną słodką przekąską.