Suplementy diety na dobry sen

Suplementy diety na dobry sen

Sen jest dobry na wszystko. Słyszmy to na każdym niemal kroku. Odpowiednia ilość snu w ciągu doby, to najlepsze co możemy dostarczyć naszemu organizmowi. Dziś zajmiemy się dokładniej tematem snu, a mianowicie na co wpływa, co powoduje i dlaczego wielu ludzi ma z nim problem, a jeśli jest problem, to po jakie suplementy diety sięgać, by móc go jak najszybciej rozwiązać.

***

Sen wpływa zarówno na nasz wygląd, na samopoczucie, na równowagę ciała i na pracę całego organizmu. Odpowiednia ilość snu to lepsza koncentracja, zdecydowanie bardziej wydajna praca, odpowiednie relacje międzyludzkie, szybkość działania, energia i chęć do życia. Co daje nam sen moglibyśmy wymieniać w nieskończoność. A jego brak? Działa na nas niezwykle niekorzystnie. Jesteśmy rozdrażnieni, nerwowi, osłabieni. Jest nam zimno, nie mamy energii, nie potrafimy się skoncentrować, a nasze działania nie są takie, by można było mówić o zadowalających efektach.

Jeśli chodzi o osoby aktywne, trenujące, to również i w ich przypadku sen jest niezwykle ważny i istotny. Jeśli śpimy odpowiednią ilość godzin, mamy więcej energii, a to z kolei przekłada się na bardziej intensywny trening. Jeśli sen trwał zbyt krótko, wówczas jesteśmy zbyt osłabieni, by móc dać z siebie wszystko.

***

Dlaczego mamy problemy ze snem?

Blisko ¾ społeczeństwa ma problemy ze snem. O ile nie mówimy tutaj o braku snu wywołanego chorobą i bólem, o tyle w większości przypadków taki stan rzeczy związany jest przede wszystkim ze stresem, nerwami, pędzącym trybem życia, ciągłą pogonią za pracą, pieniędzmi, aspiracjami. Nie mamy chwili, żeby odpocząć, wciąż pracujemy na najwyższych obrotach, stale za czymś gonimy. Kiedy wieczorem kładziemy się do łóżka, zamiast wyciszyć się i spokojnie zasnąć, w naszej głowie kłębią się dziesiątki myśli. Już układamy plan na następny dzień, analizujemy to, co zrobiliśmy dziś, co mogliśmy zrobić inaczej. Mamy problemy, troski, obowiązki. To wszystko wpływa znacząco na zaburzenia snu, a więc nie śpimy tyle godzin ile powinniśmy. A ile powinniśmy? Dorosła osoba powinna spać około 8 godzin na dobę, by móc być wypoczętą, zregenerowaną i gotową na kolejny dzień.

Na szczęście walcząc z bezsennością często wystarczą odpowiednie suplementy diety, by móc uregulować sen i pozbyć się raz na zawsze problemów z zasypianiem. Nie trzeba sięgać po silne leki przepisane przez lekarza psychiatrę, nie trzeba uczęszczać na terapie i brać udział w różnego rodzaju zajęciach. Dobre suplementy są w stanie naprawdę bardzo wiele zmienić.

***

Jakie suplementy diety na bezsenność wprowadzić do codziennego zażywania?

Wiele jest na rynku produktów, na jakie warto zwrócić uwagę, by móc zauważyć znaczącą poprawę. Nieodzowny na pewno jest magnez z witaminą B6. Magnez działa niemal na cały organizm człowieka, biorąc udział w blisko 300 reakcjach w organizmie. Działa on na układ nerwowy, a przy tym też i naszą bezsenność oraz jakość snu. Co więcej, dobrze jest połączyć ją z witaminą B6, bowiem to właśnie ona zwiększa intensywność działania magnezu w organizmie człowieka.

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest także GABA – kwas gamma – aminomasłowy. Jego zadaniem jest zwiększenie poziomu hormonalnego dotyczącego wzrostu, ale jak pokazują badania składnik ten działa wyciszająco, uspokajająco i kojąco na układ nerwowy. Dzięki temu poprzez niego właśnie można poprawić jakość snu, jak i wydajność. GABA sprawia, że nawet jeśli nie spaliśmy wystarczającej ilości godzin, czujemy się wypoczęci, wyspani i pełni energii.

Następny z suplementów diety na bezsenność to kozłek lekarski, zwany potocznie walerianą. Produkt ten uspokaja i stanowi typowy środek nasenny. Nie zażywa się go regularnie, ale tylko w dniach, w których mamy problemy z zasypianiem.

Mówiąc o suplementach nie można także zapomnieć o melatoninie – hormonie snu. Jest to produkt, który działa kojąco, antyoksydacyjnie, oczyszczająco, a do tego idealnie na sen, szczególnie u osób, które nie mają stałego rytmu zasypiania, a więc na przykład ludzie pracujący na zmiany.

I oczywiście nie można zapomnieć o takich witaminach jak A, D, E, K, witaminach z grupy B, o cynku i potasie. A oprócz samych suplementów, należy postawić na zdrową dietę, nie objadanie się na trzy godziny przed snem i oczywiście na aktywność fizyczną, dzięki której na pewno sen przyjdzie szybciej, niż moglibyśmy się spodziewać. A dodatkowymi elementami, które także trzeba mieć na uwadze, by sen przyszedł szybciej, był długi i odpowiedni to wietrzenie pomieszczeń, częsta zmiana pościeli, długie i gorące kąpiele przed snem. Na jakość snu wpływ ma wiele elementów, a więc zacznijmy powoli wcielać je w życie, zainwestujmy w odpowiednie suplementy diety i czekajmy na tę chwilę, gdy zapomnimy czym była nasza bezsenność.

Post Tagged with ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *