Zamienniki cukru

Zamienniki cukru

Cukru wszędzie jest pełno. Jeśli nie w czystej postaci, który dodajemy co herbaty, do ciast i innych potraw, to mamy go w produktach przetworzonych. Znajdziemy go w napojach, znajdziemy go w jogurtach, serkach i tak naprawdę we wszystkim, co pakowane chwycimy do ręki. Niestety cukier nie jest dobry dla naszego zdrowia i w bardzo dużej mierze obniża on nasz układ odpornościowy.

Cukier prowadzi do nadwagi, a nawet i do otyłości. Spowalnia on pracę metabolizmu. Psuje szkliwo zębów. I choć w pierwszej fazie dodają energii, bardzo szybko potem rozleniwiają organizm i sprawiają, że człowiekowi nic się nie chce, nie ma na nic chęci, a jedyną jego przyjemnością jest zdrowy odpoczynek na kanapie przed telewizorem i to najlepiej z kolejną tabliczką czekolady popijaną herbatką osłodzoną trzema łyżeczkami.

Na szczęście istnieją na rynku zamienniki, dzięki którym cukier biały możemy całkowicie wyeliminować z naszej diety. Dla wielu nie jest to łatwe, dla innych nie stanowi żadnego problemu. Bez cukru idzie żyć, a różnego rodzaju zamienniki nawet dla łasuchów słodkości okazują się być naprawdę bardzo dobrym rozwiązaniem.

Zamienniki cukru białego:

  • Miód

Miód to najlepszy zamiennik, na jaki tylko możemy postawić, bo oprócz tego, że jest on niezwykle słodki, to dodatkowo również dostarcza organizmowi wielu cennych składników. Trzeba jednak zdać sobie sprawę z tego, że jest on bardziej kaloryczny, niż sam cukier, ale z racji swojego składu, nie zaburza on równowagi mineralnej, posiada szereg enzymów i składników mineralnych. W miodzie znajdują się między innymi: witaminy z grupy B, kwasy organiczne, magnez, potas, żelazo, wapń, a także jod, fosfor, fluor i kobalt. Warto go stosować zamiast cukru, ale zachowując przy tym zdrowy umiar.

  • Syrop z agawy

Choć mniej znany niż miód, to jest jednym z produktów słodzących, które są znakomitym zastępstwem dla cukru białego. Jest słodki niczym miód, ale nie zawiera aż tylu kalorii. Zamiast glukozy znajduje się w nim fruktoza, która jest dłużej przyswajana przez organizm niż sama glukoza. Syrop z agawy wykazuje działanie niczym probiotyk poprawiając florę bakteryjną, ale także obniża on zły cholesterol i poprawia pracę przewodu pokarmowego.

  • Cukier brązowy

Choć to cały czas cukier, na pewno ten brązowy jest zdecydowanie lepszy, niż klasyczny biały. Jest produktem naturalnym, produkowanym z brzozy. Nie niszczy organizmu jak cukier biały, jest o 40% mniej kaloryczny, a do tego przyspiesza on gojenie się organizmu, wpływa na opóźnienie starzenia, a ponadto także działa bardzo korzystanie na układ immunologiczny.

  • Stewia

Stewia jest bardzo słodka, zdecydowanie bardziej niż cukier biały, a jej kaloryczność jest minimalna. Produkt ten otrzymuje się z liści stewii, w których to znajdują się liczne składniki odżywcze, w tym witaminy z grupy B, witamina C, magnez, wapń, żelazo, a także cynk, selen, chrom oraz tłuszcze i białka.

Jak więc widać zamienników jest naprawdę wiele i z pewnością warto wyeliminować z diety cukier biały całkowicie. Można go zastąpić zarówno w napojach, jak również i w ciastach różnego rodzaju innymi produktami, które również zapewnią nam odpowiednią słodkość, ale nie będą tak kaloryczne i przy tym tak niezdrowe dla naszego organizmu.

Post Tagged with ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *