7 szybkich sposobów, aby schudnąć przed latem

Jak co roku przyszedł czas, kiedy wszyscy chcą schudnąć kilka kilogramów, aby przygotować się na lato i bez wątpienia będziesz mógł znaleźć wysyp „diet cud”. Wiele z tych diet są nierealne ponieważ wymagają dziwnych, nieosiągalnych składników kulinarnych, godzin stania przy kuchni ograniczają spożycie żywności do poziomu trudnego do zdrowego utrzymania. Są nie tylko nierealne, ale są dla ciebie niesamowicie złe. Jeśli uda Ci się zrzucić na nich wagę, to tylko kwestia czasu, zanim ponownie ją nabędziesz dzięki efektowi jo-jo.

Odpowiedni sposób żywienia

Istnieje wiele nieporozumień, jeśli chodzi o utratę masy ciała, ponieważ wiele osób przyjmuje „jedyne efektywne” mówiące o mniejszej ilości jedzenia i ogromnych ilościach biegania. Nic bardziej mylnego. Głównym czynnikiem przyczyniającym się do utraty wagi jest odpowiednia dieta. Paradoksalnie powodem, dla którego nie tracisz wagi jest to, że nie jesz wystarczająco dużo. Powinieneś starać się komponować trzy główne posiłki, trzy przekąski w ciągu dnia. Pamiętaj też o odpowiednim spożyciu wody, około 2 litrów dziennie. Pamiętaj że składamy się w około 70% z wody!

Trening siłowy i cardio

Chociaż trening cardio jest ważne dla utraty wagi, to połączenie treningu siłowego siły i cardio ma największy wpływ na wagę, jeśli chodzi o aktywność fizyczną. Kiedy wzmocnisz i zbudujesz mięśnie, twoje ciało spali więcej kalorii, podczas stanu spoczynku, ponieważ większa ilość mięśni przekłada się na zwiększony metabolizm.

Ćwiczenia powinny być przyjemnością, nie przykrym obowiązkiem. Jeśli nie lubisz siłowni lub nie masz zbyt wiele czasu na zajęcia, w Internecie dostępnych jest wiele zestawów ćwiczeń domowych, które nie wymagają sprzętu ani nie zajmują zbyt wiele czasu do wykonania.

Nie daj się pokusom!

Jest rzeczą oczywistą, że jedzenie jest zdecydowanie jedną z najtrudniejszych rzeczy do kontrolowania przez niekończące się pokusy rynku spożywczego i jego marketingu. Ile razy można przeczytać że jeden składnik żywności jest kluczowy dla zdrowia, kiedy w następnym czytamy że powinniśmy za wszelką cenę go eliminować. To mylące, prawda?

Świetnym sposobem na rozpoczęcie dostosowywania się do zdrowego odżywiania jest zachowanie spokoju. Najlepiej działa podejście stopniowe. Zamiast eliminować żywność, staraj się zastępować ją zdrowszymi odpowiednikami. Jeśli chodzi o ryż i makaron, wybierz brązowe wersje, ponieważ mają więcej błonnika i składników mineralnych. To samo dotyczy chleba – zamień biały chleb na pełnoziarnisty; smakuje o wiele lepiej, jednocześnie mając mniejszą ilości kalorii! Możesz również zamienić ziemniaki na bataty.

Zdrowe przekąski

Jeśli dobrze się odżywiasz w ciągu dnia, upewniając się, że jesz posiłki o odpowiedniej wielkości, pełne składników odżywczych i witamin oraz zdrowych przekąsek, będziesz mniej chętny na późne nocne przekąski. Po obiedzie przygotuj przekąskę do późniejszego spożycia, abyś nie czuł pokusy wzięcia porcji ciastek lub ostatniego kawałka ciasta z lodówki.

Jedzenie emocjonalne

Jedzenie emocjonalne staje się coraz bardziej dotkliwe ze względu na stresujący charakter naszego stylu życia. Ćwiczenia pomogą zmniejszyć stres, a zdrowsze odżywianie bez wątpienia poprawi ci samopoczucie, ale wszyscy wciąż mamy takie dni, kiedy czujemy się przygnębieni i nie chcemy nic robić poza jedzeniem lodów, pożeraniem ciasta lub zamówienia pizzę z podwójnym serem, oglądając nasze ulubione filmy. Kluczem do radzenia sobie z jedzeniem emocjonalnym jest świadome przejęcie kontroli nad sytuacją. Kiedy masz zamiar zjeść coś nie będącego w Twoim normalnym planie diety odejdź i zajmij się czymś innym – weź kąpiel, pomaluj paznokcie lub po prostu wyjdź na zewnątrz, weź kilka głębokich oddechów i zapytaj samego siebie, czy naprawdę chcesz to zjeść po tej przerwie.

Prowadzenie dziennika

Jeśli naprawdę masz problemy z kontrolowaniem jedzenia, prowadź dziennik żywności. Zapisuj każdy posiłek każdego dnia, a na koniec każdego dnia napisz, jak się z tym czułeś, niezależnie od tego, czy był to dobry dzień, czy zły dzień. Kiedy masz ochotę jeść z powodu samych negatywnych emocji, musisz zapisać co chcesz jeść i dlaczego, co pozwala na większą samokontrolę.

Odpoczywaj!

Upewnij się także, że wystarczająco długo snu. Powinieneś dążyć do uzyskania 7-8 godzin snu na noc. Pomoże to również zmniejszyć stres i sprawi, że będziesz czuł więcej energii w ciągu dnia. Tym, którzy mają mniej snu, trudniej jest się skoncentrować i wykonywać codzienne obowiązki. Ma to negatywny wpływ na ich samopoczucie i może prowadzić do emocjonalnego jedzenia.

Podsumowanie

Więc, aby schudnąć, musisz wiedzieć jeść:

  • Nie musisz jeść mniej, tylko lepiej.
  • Ciesz się aktywnością fizyczną, staraj się łączyć trening siłowy z cardio trzy razy w tygodniu przez 30-60 minut.
  • Zjedz trzy posiłki dziennie i trzy przekąski pomiędzy nimi.
  • Woda jest twoim nowym najlepszym przyjacielem. Pij jej odpowiednio dużo!
  • Unikaj późnego jedzenia.
  • Przejmij kontrolę nad emocjonalnym jedzeniem.
  • Staraj się spać 7-8 godzin dziennie.

Kieruj się tymi 7 prostymi krokami, a uzyskasz ciało, którego zawsze pragnąłeś!

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*