Jak skutecznie schudnąć? część 1

Z pewnością każdy z nas zna doskonale słowa, iż żeby schudnąć, trzeba przede wszystkim mniej jeść i więcej się ruszać. To właśnie te dwa działania mają nam pomóc zrzucić zbędne kilogramy i uzyskać upragniony efekt. Nie zawsze udaje nam się trzymać w 100% dietę, nie zawsze mamy czas, by zrobić trening. Czy to wszystko oznacza więc, że nie mamy szansy schudnąć? Oczywiście, że nie! Wystarczy kilka prostych trików, by małe zmiany w naszym życiu pomogły nam osiągnąć wymarzony efekt. Grunt to dobre nastawienie, konsekwencja w działaniu i zdrowy rozsądek w pełni. Poniżej przedstawiamy elementy, na jakie należy zwrócić uwagę, by móc w prosty sposób postawić na walkę z nadprogramowymi kilogramami i nadmiarem tkanki tłuszczowej.

***

 

  • Wykonywanie codziennych czynności

 

Jeśli nie masz czasu na trening, możesz wykorzystać wykonywanie codziennych czynności, jako formę aktywności w danym dniu. W pracy musisz załatwić jeden projekt, w domu w końcu posprzątać salon lub umyć okna? Na trening nie masz zupełnie czasu? Nie przejmuj się. Stricte sam trening nie daje nam tylko i wyłącznie spalania kalorii, ale ogólnie aktywność fizyczna. Podczas mycia okien spalamy bardzo dużo kalorii. Podczas odkurzania, spalamy dużo kalorii. Jeśli w pracy mamy dłuższą chwilę na spotkanie z klientem, zamiast pojechać tam taksówką, wybierzmy szybki spacer. Jeśli musimy posprzątać w szafkach, zorganizujmy tak czas, by postawić na nieco ruchu. Gdy dziecko jest chore i nie mamy jak wyjść z domu, biegajmy po schodach. Bez wątpienia wszystko  będzie zdecydowanie lepsze, niż siedzenie na kanapie i czekanie na cud, który na pewno nie nastąpi. Poprzez aktywność spalamy kalorie, co daje nam możliwość uzyskania deficytu kalorycznego, jaki przy odpowiedniej diecie jest w stanie dać nam efekty w postaci mniejszej ilości kilogramów. Każdy obowiązek, codzienne czynności, spacer czy zabawę z dzieckiem – wszystko traktujmy jako aktywność spalającą kalorie. 

 

  • Skupianie się na tym, co jemy

 

Bardzo często zjadamy jedzenie bez kompletnego zastanowienia. Wpychamy w siebie posiłki, zupełnie nie zastanawiając się nad tym, czy są one dla nas odpowiednie, czy mają cenne wartości odżywcze, czy są pożywne. Jemy, bo to mamy pod ręką, bo na to mamy ochotę. Rozsądne myślenie o tym, co jemy, może znacząco wpłynąć na to, co znajdzie się na naszym talerzu. Przygotowując posiłek, zastanówmy się, co nam on dostarcza, co nam daje, na co wpłynie. Kiedy będziemy analizować poszczególne składniki pożywienia, z pewnością okaże się, że część z nich możemy wyeliminować, zastępując je samym zdrowiem na naszym talerzu. 

 

  • Zjadamy posiłki wolniej

 

Wielu z nas zjada posiłki zdecydowanie szybciej, niż powinniśmy. Nie mamy czasu by to celebrować, wciąż się gdzieś spieszymy, nie przywiązujemy do kwestii jedzenia absolutnie żadnej wagi. Jest to bardzo duży błąd, który wpływa na to, że szybko zjedzone jedzenie powoduje, że zaraz znowu mamy ochotę coś zjeść. Jeśli zaczniemy jeść wolniej celebrując się zjadanym posiłkiem, na dłużej będziemy odczuwać tą sytość, sięgając po kolejny posiłek dopiero za kilka godzin, kiedy już będzie jego kolej. To wszystko sprawi, że dzienna ilość przyjmowanych kalorii będzie zdecydowanie mniejsza, a więc i tym samym organizm będzie czerpał energię z tłuszczu, a nie z pożywienia.

 

  • Guma do żucia

 

Bardzo dobrym rozwiązaniem by jeść mniej, jest spożywanie gumy do żucia. Często niekoniecznie odczuwamy głód, ale mamy potrzebę podjadania czegoś. Liczy się bardziej nie zaspokojenie głodu, ale samo przeżuwanie. Jeśli postawimy na gumę do żucia, wówczas jak pokazują badania, ochota na podjadanie jest zdecydowanie mniejsza. Co więcej, taka guma do żucia znacząco działa przede wszystkim na podjadanie słonych lub słodkich przekąsek, które są dla nas idealne w przerwie między jednym posiłkiem, a drugim. Jeśli chcemy z tego zrezygnować, warto zawsze pod ręką posiadać opakowanie gum. 

 

  • Stosowanie odpowiednich naczyń

 

Jeśli chodzi o zastawę na jakiej podawane są dania, mogą one mieć ogromny wpływ na to, ile zjemy danego posiłku. Okazuje się bowiem, że mały talerz może dać nam mniejsze spożycie kalorii. Zdecydowanie lepiej bowiem wygląda mały talerz wypełniony po brzegi jedzeniem, niż duży talerz, na którym widzimy tego jedzenia zdecydowanie mniej. Nie zawsze jednak to się sprawdza. Duże talerze stanowią dobry wybór wtedy, gdy chcemy postawić na większą porcję warzyw. Mając bowiem większych rozmiarów talerz, możemy nałożyć na niego odpowiednią ilość białka i węglowodanów, a do tego solidną porcję warzyw, która jest w naszej diecie po prostu niezbędna. 

 

  • Odpowiedni sen

 

Jeśli myślisz, że tylko aktywność i samo jedzenie ma wpływ na to, jak wygląda nasza kwestia odchudzania, jesteś w błędzie. Bardzo duże znaczenie ma z całą pewnością odpowiednia ilość snu. Po pierwsze, skoro śpimy dłużej, mamy mniej czasu na jedzenie. Po drugie, jeśli śpimy dłużej, nasze ciało jest zregenerowane, a umysł wypoczęty. To sprawia, że dokonujemy zdecydowanie lepszych wyborów żywieniowych, niż gdybyśmy byli śpiący i zmęczeni. Warto więc o ten aspekt dbać i starać się spać około ośmiu godzin na dobę. 

Podsumowanie

Jeśli zależy nam na tym, aby schudnąć i zyskać zdecydowanie lepszy wygląd, to na pewno warto postawić na zdrową zbilansowaną dietę i jak największą ilość aktywności fizycznej. To stanowi bowiem podstawę i na tym powinniśmy się skupić. Jeśli jednak zastosujemy się do powyższych rad, z całą pewnością uda nam się uzyskać zdecydowanie lepsze efekty, które wpłyną na cały proces odchudzania Kilka trików, a odchudzanie będzie nie takie straszne, jak wszyscy nam o tym mówią. 

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*