8 suplementów na odchudzanie

Tabletki odchudzające na przestrzeni ostatnich lat cieszą się niezwykle dużą popularnością. Sięgają po nie osoby, które chcą schudnąć i pragną wybrać najbardziej skuteczną z walk o lepszy wygląd. Wierzą głęboko w to, że zastosowanie oferowanych tabletek przyniesie im w szybkim czasie zadowalające efekty. Oczywiście wiele można byłoby na ten temat pisać, gdyż wszystko uzależnione jest od tego, na jaki produkt się zdecydujemy. Jedne są bardziej, inne mniej skuteczne i trzeba mieć to na uwadze. Jeśli chcemy schudnąć i postawić jednocześnie na suplementy na odchudzanie, trzeba przy tym pamiętać, że nie są to magiczne tabletki, których zażycie robi totalne spustoszenie w naszym organizmie i spala tkankę tłuszczową. Wybierając tabletki odchudzające, należy połączyć je ze zdrową dietą i oczywiście z aktywnością fizyczną. 

W tym artykule chcielibyśmy spojrzeć na kilka propozycji, które najczęściej wykorzystywane są w suplementach diety na odchudzanie. Każdy składnik inny, każdy działający podobnie, ale każdy też mniej lub bardziej szkodliwie działający na organizm. A oto i one: 

 

  • ekstrakt z Garcinia Cambogia

 

Garcinia Cambogia jest niezwykle popularnym składnikiem, jeśli w grę wchodzi suplementacja wpływająca na odchudzanie. Ten mały owoc w kształcie dyni w kolorze zielonym, robi prawdziwą rewolucję na rynku suplementów do odchudzania. Co w nim się znajduje, że cieszy się taką popularnością? W skórce zawarty jest między innymi HCA – kwas hydroksycytrynowy, który jest aktywnym składnikiem ekstraktu garcinia cambogia. Jego zadaniem jest hamowanie enzymu, który to odpowiedzialny jest za tworzenie się w organizmie tłuszczu, a także hamowanie apetytu i zwiększenie poziomu serotoniny. Oczywiście jedni są zdania, że składnik ten jest niezwykle skuteczny w swoim działaniu, z kolei inni uważają, że nie niesie żadnych efektów. Chyba trzeba przetestować na sobie, by zobaczyć rezultaty lub ich brak, prawda?

 

  • kofeina

 

Bez wątpienia kofeina to najczęściej spożywana substancja psychoaktywna, na jaką tylko stawia większość osób. Znajduje się bowiem ona w kawie, w herbacie zielonej, ale także w ciemnej czekoladzie i w wielu przetworzonych produktach. Jej głównym zadaniem jest wzmacnianie i przyspieszanie metabolizmu, ale okazuje się, że może ona także skutecznie zwiększać spalanie tłuszczu i utratę masy ciała. Czy warto stawiać na takie suplementy diety? Niekoniecznie, bowiem jeśli faktycznie ona działa, wystarczy naturalna kawa, by taką kofeinę do organizmu dostarczyć. Trzeba jednak pamiętać o możliwych skutkach ubocznych, w tym o niepokoju, bezsenności, dreszczach, nudnościach, czy o biegunce. Co więcej kofeina obniża jakość snu i uzależnia, dlatego z jej przyjmowaniem na pewno warto uważać. 

 

  • ketony malinowe

 

Keton malinowy jest substancją, która jak sama nazwa mówi występuje w malinach. Odpowiada ona między innymi za ten niezwykły ich zapach. Jeśli chodzi o ich syntetyczną wersję, te wykorzystywane są jako suplementy diety. Na przeprowadzonych badaniach pokazano, że ketony malinowe zwiększają rozkład tłuszczu, jak również i hormonu zwanego adiponektyną, która to odpowiedzialna jest między innymi za utratę masy ciała. 

 

  • ekstrakt z ziaren zielonej kawy

 

Zielone ziarna kawy to nadal kawa, ale która nie została jeszcze upalona. W ich składzie znajdziemy między innymi kofeinę, jak również i kwas chlorogenowy. Zadaniem tych składników jest zwiększenie spalania tłuszczu, jak również i spowolnienie rozkładu węglowodanów w jelitach. Co więcej, zielone ziarna kawy obniżają poziom cukru we krwi, jak również i ciśnienie. Znajdziemy w nich także wiele przeciwutleniaczy. Jedno jest pewne – składniki te mogą okazać się pomocne przy odchudzaniu, jednak nie na tyle, by ich zażywanie spowodowało uzyskanie spektakularnych efektów. 

 

  • ekstrakt z zielonej herbaty

 

Bez wątpienia ekstrakt ten jest jednym z najczęściej wykorzystywanych składników w suplementach diety. Znajdujący się w nim przeciwutleniacz – EGCG wspomaga spalanie tłuszczu poprzez zwiększenie aktywności noradrenalny, a więc hormonu, który odpowiedzialny jest za spalanie tłuszczu. Badania pokazują, że składnik ten może okazać się skuteczny w odchudzaniu, ale nawet jeśli tak nie jest, to spożywanie go z pewnością pozytywnie wpływa między innymi na prawidłową pracę całego organizmu. 

 

  • sprzężony kwas linolowy – CLA

 

CLA, czyli sprzężony kwas linolowy jest jednym z niezwykle popularnych składników wykorzystywanych w suplementach. To zdrowy tłuszcz trans, który znajdziemy między innymi w serze i w maśle. Zmniejsza on apetyt, przyspiesza metabolizm, a do tego również i stymuluje rozpad tkanki tłuszczowej. Stosowanie go przez dłuższy czas nie jest zalecane, gdyż może prowadzić do choroby wątroby, do insulinoodporności, jak również i do zwiększenia stanu zapalnego. Jeśli więc mamy go wykorzystywać przy zrzucaniu kilogramów, to tylko krótkofalowo. 

 

  • forskolina

 

Forskolina jest to ekstrakt z rośliny pochodzącej z rodziny miętowej, który to uznawany jest za bardzo skuteczny składnik pomagający zrzucić zbędne kilogramy. Jego zadaniem jest podniesienie poziomu związku w komórkach cAMP, które to odpowiedzialne są za stymulowanie spalania tłuszczu. Nie ma jednak w tym zakresie przeprowadzonych żadnych, konkretnych badań, dlatego też, jeśli nie musimy – nie warto wprowadzać tego suplementu do swojej diety, by nie wiemy, jakie mogą być jego skutki uboczne. 

 

  • gorzka pomarańcza – synefryna 

 

Wśród pomarańczy, jedną z odmian jest ta gorzka, która to w swoim składzie zawiera między innymi synefrynę. Jest ona odpowiedzialna między innymi za zmniejszenie apetytu, jak również i za zwiększenie spalania tłuszczu. Prawdą jest, że synefryna jest stosunkowo silnym składnikiem, który może pomóc spalić tkankę tłuszczową, jednak działa ona podobnie jak efedryna, która jest zakazana bardzo negatywnie na organizm człowieka. Może powodować problemy z sercem i silne uzależniać. Jeśli więc nie musimy, lepiej ją omijać.

Podsumowanie

Jak więc widać, na rynku dostępnych jest bardzo dużo produktów ze składem, który ma nam pomóc w odchudzaniu. Jedne produkty są bardziej cenione, inne mniej, jedne wykazują większe skutki uboczne, inne mniejsze. Jeśli nie musimy, my odradzamy ich stosowanie. Lepiej jest postawić na zdrową dietę, aktywność fizyczną i wybór suplementów w formie witamin, które poprawiają pracę organizmu. Jeśli jednak chcemy spróbować tabletki na odchudzanie, to na pewno warto wybierać takie, które zawierają składnik jak najbardziej skuteczny, a jednocześnie i powodujący jak najmniej skutków ubocznych. 

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*