Aktywność fizyczna w odchudzaniu

Aktywność fizyczna w życiu każdego człowieka powinna odgrywać niezwykle ważną rolę. Oprócz tego, że pozwala ona schudnąć, bo spalamy dzięki niej kalorie, to dodatkowo również dostarcza nam endorfin, a co za tym idzie dobrego samopoczucia, zadowolenia i pełnej radości. Aktywność fizyczna to także lepsza kondycja, większa wydolność, pełnia zdrowia. Czyż więc nie warto na nią stawiać? W tym artykule chcemy skupić się na kwestii aktywności pod względem odchudzania. Napiszemy, dlaczego warto ćwiczyć, na jakie sporty stawiać, jak często trenować. Czy i Wy chcecie wprowadzić w końcu do Waszego życia sportowe zacięcie? Czy chcecie zacząć aktywnie żyć? 

***

Aktywność fizyczna sprawia, że spalamy kalorie, a więc przy połączeniu jej z aktywnością, mamy możliwość uzyskania ujemnego bilansu kalorycznego. Chcąc uzyskać wymarzony wygląd, powinniśmy tak skomponować dietę i tak ustalić sobie treningi, by skupić się na gubieniu tkanki tłuszczowej, przy jednoczesnym zachowaniu masy mięśniowej. Dzięki temu, że świat oferuje nam tak wiele różnorodnych aktywności, każdy z nas może wybrać to, co nam się podoba i co najbardziej nam odpowiada. Aktywność ma być dla nas przyjemnością, czymś, na co czekamy z niecierpliwością i co napędza nas do dalszego działania.

Wśród TOP 5 aktywności zaliczyć możemy takie sporty, jak:

 

  • siłownia

 

Jeśli jemy mniej niż potrzebujemy, jesteśmy bardziej narażeni na ubytek masy mięśniowej. Aby chronić mięśnie przed katabolizmem, należy stawiać na treningi siłowe, bo jest to doskonały bodziec pobudzający wzrost mięśni. Jak często ćwiczyć? Warto postawić na 2 – 3 treningi w tygodniu, łącząc je z aerobami, jak również i z treningami interwałowymi. Tyle aktywności w takim połączeniu z pewnością wystarczy. Pozostałe dni poświęćmy na regenerację, która jest równie ważna jak sam trening. Warto stawiać na wolne ciężary i trenować mięśnie całego ciała. Silny bodziec dla nich, a do tego dla układu nerwowego, to najlepsze co tylko możemy naszemu organizmowi dostarczyć. I oczywiście to, co ważne – siłownia również pozwala nam spalać kalorie, nawet jeśli nie są to treningi cardio, ale podnoszenie ciężarów. Jakie ćwiczenia warto robić? Przysiady, martwy ciąg, wykroki, wyciskanie sztangi. Trening powinien trwać nie krócej niż 45 minut i nie dłużej niż 90 minut. 

 

  • spacery

 

Bez wątpienia spacery to najbardziej popularna forma aktywności, jaką tylko można wybrać. Wielu osobom się wydaje, że nie są one w stanie pomóc nam w odchudzaniu. Nic bardziej mylnego. Jeśli postawimy na stosunkowo długie spacery, połączone dodatkowo z dość intensywnym tempem, z pewnością wpłyną one znacząco na to, jak wyglądamy. Spacery to aktywność najbardziej popularna, jednocześnie najbardziej bezpieczna. Nie obciąża stawów, nie wpływa na kręgosłup, jest przyjemnością dla ciała i ducha. Intensywny marsz przez godzinę pozwala nam spalić 600 kalorii, powolny około 200 kalorii. Spacery na pewno są dobrym rozwiązaniem dla tych wszystkich osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z aktywnym trybem życia. 

 

  • bieganie – interwały

 

Na pewno bieganie stanowi taki rodzaj aktywności, który wybiera wiele osób chcących zrzucić zbędne kilogramy. Wielu ludzie biega chcąc wyglądać lepiej, wciąż pokonując kolejne kilometry. Okazuje się jednak, że powolne bieganie niekoniecznie jest najbardziej skuteczne przy odchudzaniu. Powinniśmy więc postawić na biegi interwałowe, które są wysiłkiem idealnym, by wyglądać lepiej i szybciej uzyskać zdecydowanie lepszą formę. Jak więc biegać? Powinniśmy stawiać na krótkie biegi z intensywną prędkością przeplatane z długimi, powolnymi biegami. Taki rodzaj aktywności biegowej jest jak najbardziej skuteczny, jeśli chodzi o gubienie nadprogramowych kilogramów. 

 

  • jazda na rolkach

 

Jazda na rolkach okazuje się być również niezwykle popularną formą aktywności, która znacząco wpływa na to, jak wyglądamy. Podczas jazdy na rolkach spalamy porównywalnie tyle kalorii, co w bieganiu, a sport ten jest zdecydowanie mniej kontuzyjny, nie obciążając naszych stawów i naszego kręgosłupa. Możemy jeździć jednostajnym tempem lub postawić również i na naprzemienną jazdę, raz wolniej, raz szybciej. Godzina jazdy na rolkach jest w stanie pomóc nam spalić nawet do 700 kalorii. Doskonale, prawda?

 

  • pływanie

 

Bieganie może okazać się wyśmienite, jeśli chodzi o palenie kalorii, ale przeważnie wtedy, gdy potrafimy pływać i robimy to stosunkowo szybko. Jeśli w godzinę jesteśmy w stanie zrobić 40 – 60 długości basenów, to na pewno taka aktywność będzie bardzo dobra do spalania naszej tkanki tłuszczowej. 

Podsumowanie

Bez wątpienia każda forma aktywności jest dobrą, niż siedzenie na kanapie, prawda? Jedna bardziej wymagająca, druga mniej. Jedna pozwoli nam spalić więcej kalorii, inna nieco mniej. Jedno jest pewne, jeśli postawimy na odpowiednią dietę, a do tego i na aktywne życie, to regularność i systematyczność może doprowadzić nas do upragnionego celu. 

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*