Czy gorzka czekolada wspiera odchudzanie?

Dla wielu słowo czekolada jest zbawienne. Większość z nas ją kocha, dla większości jest ona najlepszym, co możemy zaserwować naszym kubkom smakowym. Jeśli jednak chodzi o odchudzanie, z całą pewnością nie jest ona najlepszym wyborem, by móc zrzucić nadmiar kilogramów. Czy musimy jednak z niej zrezygnować? Absolutnie nie – trzeba tylko wiedzieć, co wybierać i na co stawiać. By czekolada gościła w naszym menu, możemy wybrać dwie opcje – postawić na gorzką, jak również i zrobić ją samodzielnie na bazie zdrowych składników. Co wybieracie?

***

Co warto wiedzieć o gorzkiej czekoladzie?

Gorzka czekolada jest niezwykle zdrowa i wpływa ona pozytywnie na wiele aspektów zdrowotnych dla naszego organizmu. Trzeba jednak pamiętać o tym, że jest ona kaloryczna dlatego też nie możemy jeść jej do woli, ale jeśli kosztować będziemy ją w odpowiednich ilościach, zagwarantuje nam ona więcej pożytku, niż szkody. Jakie zadania spełnia gorzka czekolada? Hamuje ona apetyt na słodkości, na tłuste jedzenie i na słone przekąski. Nawet jedna kostka czekolady wpływa znacząco na przyspieszenie metabolizmu, w tym również i na lepsze spalanie tkanki tłuszczowej. W diecie odchudzającej jak najbardziej powinna zająć swoje miejsce. Gorzka czekolada to bardzo dobry wybór, bo przyspiesza ona metabolizm, poprawia krążenie krwi, wpływa na układ nerwowy, jak również i hamuje procesy starzenia się organizmu, bo ma ona silne właściwości antyoksydacyjne. Co więcej, to właśnie ona hamuje apetyt na inne, niezdrowe rzeczy, zmniejsza ona stres, zwiększa produkcję hormonów szczęścia, a do tego zmniejsza też odkładanie się tłuszczu w okolicy talii i brzucha. 

Oczywiście nie każda czekolada jest sobie równa, dlatego też powinniśmy dołożyć wszelkich starań, by sięgać jedynie po te produkty, które pochodzą z najwyższej półki. W dobrej jakości gorzkiej czekoladzie znajduje się między innymi kakao, tłuszcze, jak również i cukier. Jeśli w jej składzie znajduje się mleko, czy syrop fruktozowo – glukozowy, to nie jest to dobry pomysł, by w czasie odchudzania na taką czekoladę stawiać. W gorzkiej czekoladzie dobrej jakości jest minimum 70% kakao, ale oczywiście najlepszą będzie tak, która posiada go w przedziale 90 – 99%. Taka czekolada nie powoduje próchnicy, doskonale rozpuszcza się już w ustach i jest naprawdę wyśmienita w smaku. Nie stawiajmy jednak na całą tabliczkę, bo to nam na dobre nie wyjdzie. Sześć kosteczek dziennie absolutnie wystarczy! 

Czekolady zdrowe robione samodzielnie

Drugą z opcji, które stanowią także doskonałe rozwiązanie dla osób lubiących czekoladę, ale będących na diecie jest czekolada robiona samodzielnie. Nie jest ona wcale trudna w przygotowaniu, a ma zdecydowanie mniej kalorii i w swoim składzie wszystko to, co najlepsze. Czekolady słodzone ksylitolem lub stewią to możliwość zjedzenia czegoś słodkiego, co można nazwać opcją fit. Takie czekolady robione samodzielnie robione są na oleju kokosowym lub też na naturalnym tłuszczu kakaowym. 

Podsumowanie

Jeśli chcemy zyskać coś słodkiego, z całą pewnością zdrowa czekolada to dobry wybór, nawet, jeśli jesteśmy na diecie redukcyjnej. Można wybrać gorzką czekoladę lub taką bez cukru, którą można zrobić samodzielnie lub kupić w sklepie ze zdrową żywnością. I tutaj rodzi się pytanie – kto powiedział, że odchudzanie musi być męką? 😉 

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*