Dieta białkowo – tłuszczowa na redukcji

Każdy z nas przechodząc na dietę by móc zrzucić kilka zbędnych kilogramów, szuka sposobu na to, aby ten proces przyniósł zamierzony efekt. Zmniejszenie ilości kalorii, pięć posiłków dziennie, zrezygnowanie z podjadania między posiłkami. Wskazówek dotyczących tego, co jeść, a czego nie jeść, w jakich godzinach i w jakim połączeniu jest co nie miara. Ale co tak naprawdę jest w pełni skuteczne? Co sprawi, że nasza redukcja będzie zmierzała w dobrym kierunku? W ostatnim czasie dużo mówi się na temat stosowania diety białkowo – tłuszczowej, szczególnie, jeśli mamy na myśli śniadania. Wielu bowiem zastanawia się nad tym, czy postawić na śniadania białkowo tłuszczowe czy węglowodanowe i tak naprawdę ile osób, tyle opinii. Poniżej postaramy się wszelką niezbędną wiedzę złożyć w jedną całość.

***

Dieta białkowo tłuszczowa – sposób na redukcję nadmiaru kilogramów

Patrząc na kulturystów, osoby wysportowane, ludzi chcących dobrze wyglądać mając minimum tłuszczu, a maksimum treści, wyróżnić możemy poszczególne cykle diety – przybieranie suchej masy mięśniowej, gęstość mięśni i obwody. W każdym z tych cykli podstawą jest redukcja, która to jest zwieńczeniem naszej pracy i możliwością odkrycia mięśni, na które pracowaliśmy w określonym wymiarze czasu. Wiele kobiet stosuje redukcję przez większość swojego czasu, co często prowadzi do osłabienia i wykończenia organizmu, z kolei wielu mężczyzn stawia na zbyt mocne cięcie kalorii, co często powoduje również i spore straty w mięśniach.

Bez względu na to, jaki jest powód do redukcji, bo na przykład chcemy zrzucić zbędne kilogramy, chcemy odkryć mięśnie, chcemy się lepiej poczuć we własnej skórze, przechodzimy na stosowną dietę. To właśnie w niej dopasowujemy do siebie dzienny bilans kaloryczny, ograniczamy węglowodany  i zwiększamy treningi cardio. Chcąc nie chcąc, poprzez ucięcie węgli automatycznie przechodzimy na dietę białkowo – tłuszczową. Niestety jest jeden zasadniczy problem – ucinając węgle, automatycznie też ucinamy tłuszcze stawiając przede wszystkim na białko. Jest to największy błąd, gdyż tłuszcze stanowią rzecz niezwykle ważną, niezbędną przy zmniejszonych ilościach podawania sacharydów.

Śniadanie białkowo – tłuszczowe – czy warto na nie postawić? Okazuje się, że jak najbardziej tak. Do tej pory uznawano, że rano człowiek powinien postawić przede wszystkim na węglowodany złożone, które dodają energii na cały dzień, pozwalają organizmowi się rozkręcić, utrzymują na dłużej sytość. Prawda okazuje się jednak nie taka, jaką do tej pory uznawaliśmy i jedzenie śniadania białkowo – tłuszczowego, może okazać się najlepszym wyborem, jakiego tylko możemy dokonać, zarówno będąc w fazie redukcji, jak również i podczas codziennego odżywiania się.

Próbując oddzielić w diecie węgle od tłuszczy zmniejszamy skoki cukru we krwi, hamujemy nadmierny apetyt, a do tego poprawiamy pracę układu hormonalnego, mamy więcej energii i siły. Na początku taka dieta ze śniadaniem w innej formie może wydawać się niezwykle trudna i dziwna, jednak bardzo szybko można zobaczyć efekty, a co za tym idzie chęci, by działać dalej i na to właśnie stawiać. Prawdą jest, że taka dieta nie jest tania, gdyż musimy przede wszystkim postawić na tłuszcz pochodzący z różnych źródeł. I tak na przykład śniadanie białkowo tłuszczowe z awokado, orzechy, jajka, ryby, oliwa z oliwek… Produktów dostarczających nam zdrowe tłuszcze jest naprawdę bardzo dużo.

Czy faktycznie dieta białkowo – tłuszczowa może zagwarantować nam odpowiednie efekty?

Tak! Oczywiście na każdą osobę działa ona inaczej i każda osoba jest w innej fazie pracy nad sobą, każda ma inną wagę bazową, inne predyspozycje, wiek, skład ciała, czy też intensywność treningów. Taka dieta sprawia, że dostarczając organizmowi potrzebne tłuszcze, dajemy mu możliwość zużywania zapasów z tkanki tłuszczowej, która staje się energią do działania na każdy dzień, jednocześnie nie zmieniając poziomu glukozy we krwi, co zdarza się w przypadku węglowodanów. Dla kogo dieta białkowo tłuszczowa? Na pewno dla osób, które chcą zmienić swój wygląd, które chcą odsłonić mięśnie i pozbyć się tkanki tłuszczowej. To rozwiązanie, które choć początkowo wydaje się być trudne, szybko okazuje się stanowić najlepszy dla nas wybór na każdy dzień.

Dieta białkowo tłuszczowa – wady i zalety

Każda dieta ma swoje wady i zalety i jest to jak najbardziej naturalne. Poniżej przedstawiamy jej wady oraz zalety, zwracając uwagę na najważniejsze aspekty.

Zalety;

  • szybko redukujemy dzięki niej tłuszcz
  • pozwala zmniejszyć napady głodu
  • działa dobrze na mózg usprawniając jego pracę
  • zmniejsza senność i zmęczenie
  • wpływa na regulowanie wydzielania insuliny
  • pozwala zyskać więcej energii
  • działa antykatabolicznie na tkankę mięśniową
  • jest dobra na problemy z trądzikiem
  • pozwala na szybszą regenerację skóry, tkanek i komórek
  • wpływa na gospodarkę hormonalną
  • redukuje wodę podskórną
  • hamuje wzdęcia i bóle w brzuchu
  • zmniejsza poziom złego cholesterolu, a zwiększa poziom dobrego cholesterolu

Wady:

  • jest trudna w stosowaniu, bo mniej węgli to mniej ,,smacznego jedzenia”
  • jest stosunkowo droga
  • początkowo powodująca bóle brzucha
  • powoduje nieprzyjemny zapach potu i zapach z ust
  • powoduje częstsze oddawanie moczu
  • nie jest dla każdego

Jeśli nasza dieta ułożona jest w odpowiedni sposób, to bez wątpienia redukcja nie stanowi tak naprawdę żadnego problemu. Posiłki można przygotować szybko, prosto, smacznie i z zamierzonym efektem. Dzięki białkowo – tłuszczowym śniadaniom nie będziemy mieli napadów głodu, mięśnie będą doskonale się odsłaniać, a my sami będziemy rewelacyjnie się czuć.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*