Dieta odmładzająca

Każdy z nas z pewnością boi się starości. Wciąż chcielibyśmy być piękni i młodzi. Niestety starzenie się jest naturalnym procesem i zegar biologiczny jest nieubłagany. Na szczęście istnieją sposoby na to, by móc go spowolnić, a tym samym przez jak najdłuższy czas cieszyć się doskonałą kondycją, pięknym wyglądem, idealnym zdrowiem i jeszcze lepszym samopoczuciem. Oprócz aktywnego stylu życia, oprócz unikania stresu i rezygnowania z różnego rodzaju używek, jednym z kluczowych elementów jest dieta. Jesteśmy tym, co jemy – w zależności od tego, co ląduje na naszym talerzu, tak też się czujemy, tyle mamy wigoru, siły i chęci do życia, a nasz wygląd patrząc w lustro – w pełni nam odpowiada.

Co więc należy robić? Czy dieta odmładzająca organizm stanowi skuteczny sposób na to, byśmy czuli się zdecydowanie młodziej, niż wskazują na to cyferki w peselu? Czy są sposoby na to, by poprzez dietę zyskać dodatkową dawkę energii na każdy dzień? A jeśli tak, to co jeść i jak jeść, by zobaczyć efekty?

Ostatnimi czasy bardzo dużą popularnością cieszy się dieta odmładzająca, którą to stosuje coraz więcej osób uznając ją, za najbardziej skuteczne z rozwiązań pozwalające nam doskonale wyglądać i tak też się czuć. jak wiadomo na proces starzenia wpływ mają geny, wolne rodniki i nasz styl życia. A co powoduje powstawanie wolnych rodników? Promieniowanie UV, alkohol, zanieczyszczone środowisko, leki, które przyjmujemy, używki, stres, przetworzona żywność.

Jeśli nasza dieta jest nieodpowiednia, nie dostarczamy organizmowi takich ilości witamin i takich składników mineralnych, które pomogłyby nam zachować młody wygląd i pełną witalność. Odmładzająca dieta to przede wszystkim stosowanie się do nawyków, które każdy z nas powinien praktykować.

Dieta odmładzająca – jadłospis

Podstawą są warzywa i owoce. To właśnie w nich znajdują się największe ilości niezbędnych witamin.

Podstawową jest witamina C, która jest bardzo silnym przeciwutleniaczem. To ona chroni przed powstawaniem zmarszczek, odpowiada za elastyczność skóry, wpływa na prawidłową pracę stawów, zmniejsza stany zapalne, pomaga usuwać z organizmu toksyczne związki ołowiu, zwiększa wchłanianie żelaza.

Kolejną jest witamina A, która także jest silnym przeciwutleniaczem, pobudza komórki do wytwarzania kolagenu, chroni przed działaniem wolnych rodników, wpływa na układ nerwowy i stan skóry.

W owocach i warzywach nie może także zabraknąć polifenoli i flawonoidów będącymi także silnymi przeciwutleniaczami. Chronią one układ nerwowy, wpływają na koncentrację, zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób układu sercowo – naczyniowego, jak również i nowotworów.

Kolejną ważną w diecie witaminą jest witamina E, która ma za zadanie chronić organizm przed wolnymi rodnikami, chroni lipidy, zapobiega powstawaniu zakrzepów. Witamina E znajduje się w orzechach laskowych i w migdałach, w pestkach dyni, nasionach słonecznika, a także w oliwie z oliwek.

Nie można oczywiście zapomnieć o magnezie, który wpływa na układ nerwowy, łagodzi stres i napięcie, wpływa na mocne kości i zęby. Ten znajdziemy w kiełkach zbóż, w migdałach, w pestkach dyni, z produktach zbożowych i w nasionach roślin strączkowych.

Konieczne w diecie są także jedno i wielonienasycone kwasy tłuszczowe do budowy błon komórkowych. Mają znaczenie dla układu nerwowego, chronią przed miażdżycą, przed stanami zapalnymi organizmu. I tutaj należy pamiętać o orzechach, oliwie z oliwek, rybach morskich, nasionach chia i nasionach lnu.

Kolejnymi elementami diety odmładzającej są mleko i przetwory mleczne będące źródłem wapnia, a ten jest głównym budulcem kości. Należy jeść orzechy, warzywa kapustne, mięso i ryby.

Istotną rolę odgrywa witamina D, która zwiększa wchłanianie wapnia, reguluje jego przemianę we krwi, zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworów, cukrzycy czy też chorób układu krążenia.

W diecie powinniśmy ograniczyć lub wyeliminować produkty przetworzone, a więc słodycze, gotowe dania, czy też przekąski, a także spożywanie alkoholu, który nie jest tutaj przyjacielem człowieka w dbaniu o jego wygląd, samopoczucie i zdrowie.

Dieta odmładzająca, a zioła

Oprócz owoców i warzyw, a także innych produktów o jakich wspomnieliśmy powyżej, bardzo ważną rolę odgrywają zioła. Są one źródłem witamin i przeciwutleniaczy. Zawarte są w nich duże ilości witaminy C, flawonoidów. Powinniśmy więc spożywać przede wszystkim rozmaryn, tymianek, bazylię, szałwię, natkę pietruszki.

Dieta odmładzająca to jadłospis na jaki powinien postawić każdy z nas. To żadne diety cud, głodówki, jedzenie tylko jednych grup produktów. Tutaj powinniśmy postawić na zdrową, zbilansowaną dietę, dużo owoców i warzyw, orzechów, pestek, ryb i innych tego typu zdrowych składników. Dieta odmładzająca działa wtedy na skórę , na włosy, na samopoczucie, na wygląd, na wszystko. Jeśli połączymy ją z aktywnością, to z pewnością nasze życie będzie wyglądało naprawdę doskonale, bez względu na to, ile tak naprawdę mamy lat.a

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*