Dieta po 40 roku życia

Każdy z nas chciałby wyglądać fit, cieszyć się doskonałą kondycją, nienagannym zdrowiem, wymarzoną sylwetką. I tak naprawdę jeśli czegoś bardzo chcemy i jesteśmy zmobilizowani w tym, żeby to osiągnąć, to możemy wszystko. Trzeba jednak zdać sobie sprawę z tego, że im człowiek starszy, tym walka z nadprogramowymi kilogramami trudniejsza. Potrzeba więc wtedy dwa razy więcej chęci, jeszcze mocniejszego samozaparcia i odpowiedniego podejścia do tematu, by móc coś w sobie zmienić. W tym artykule będziemy chcieli odpowiedzieć sobie na pytanie – jak schudnąć po 40? Jaka dieta, ćwiczenia, sposób życia są potrzebne, by móc wciąż wyglądać doskonale i stale cieszyć się idealnym wyglądem, który wskazywać będzie zdecydowanie mniej, niż ukazuje to nasz zegar biologiczny.

***

Po pierwsze, bez względu na to, czy masz 20, 40, czy 60 lat, w każdym przypadku podstawą jest odpowiednia dieta, która stanowi 75% skuteczności w dążeniu do celu, a do tego odpowiednia aktywność fizyczna, adekwatnie do naszych możliwości i predyspozycji. Tylko takim bowiem podejściem można coś w sobie zmienić i zatroszczyć się o lepszy wygląd i zdecydowanie lepsze samopoczucie. Czym więc się różni dieta 40 – latka od diety młodszych osób? Przede wszystkim tym, że jest ona bardziej wymagająca w ułożeniu. Po 40 roku życia zachodzą bowiem w organizmie różnorodne zmiany fizjologiczne, które to mają wpływ zarówno na funkcjonowanie tego organizmu, jak również i na jego wygląd. Jaka dieta najlepsza po 40? Która okaże się być tym strzałem w dziesiątkę? Na pewno taka, która zostanie indywidualnie dobrana do każdego człowieka chcącego zyskać lepszy wygląd i doskonałe samopoczucie.

Zaczynamy od zbadania się…

Nie sztuką jest ułożyć dietę i wprowadzić ją w życie 40 – latka. Nie jesteśmy bowiem  stanie na podstawie ogólnego wyglądu, czy konkretnych pytań dowiedzieć się, jaki tak naprawdę jest stan zdrowia osoby, która taką dietę ma stosować. Profesjonalny dietetyk przed rozpisaniem diety prosi klienta o wykonanie podstawowej morfologii, by przede wszystkim sprawdzić jego stan zdrowia. Musi on przeprowadzić także szczegółowy wywiad, który dotyczy każdego aspektu zdrowia człowieka. Na skutek starzenia się, w organizmie zachodzą różnorodne zmiany, które związane są z układem hormonalnym, z układem kostnym, mięśniowym, czy nerwowym. Tylko zbilansowana, pełnowartościowa dieta jest w stanie zagwarantować nie tylko spadek nadprogramowych kilogramów, ale również i doskonałe samopoczucie i pełne zdrowie każdego dnia. Jaka dieta po 40?  Taka, która będzie dopasowana do danej osoby pod względem bilansu energetycznego, jego stanu zdrowia, jego przyzwyczajeń, czy też możliwości finansowych. Musi być tak skomponowana, by jej stosowanie było przede wszystkim przyjemnością, a nie strasznym obowiązkiem. Zupełnie inną dietę można zastosować u 40 letniego bankowca, który nie wykazuje żadnej aktywności ruchowej, inną u 45- letniej kobiety, która tygodniowo przemierza 300 km rowerem, jeszcze inną u osoby, która musi zrzucić 50 kilogramów i nie ma pojęcia, jak się za to zabrać.

Po 40 roku życia nie warto kombinować. Żadne diety cud, diety kopenhadzkie, oczyszczające, czy białkowe nie są dobrym rozwiązaniem. Należy zastosować taką, która pozwoli powoli gubić kilogramy, ale do tego czuć się dobrze, bez skutków ubocznych na nasze ciało. W diecie powinna znaleźć się odpowiednia ilość białka, tłuszczu, węglowodanów, ale także błonnika, witamin i składników mineralnych. I to, co ważne oraz istotne- dieta i ćwiczenia po 40, stosowna ilość snu i racjonalne podejście do tematu stanowią element nadrzędny, by móc zgubić zbędne kilogramy i czuć się doskonale w swojej skórze.

Sprawdzone, profesjonalne forum pozwoli nam odpowiedzieć na pytanie jaka dieta po 40 okaże się być dla nas najlepsza i najbardziej właściwa. Warto wcześniej zaznajomić się z podstawowymi na ten temat informacjami, warto posiąść stosowną wiedzę, warto wybrać takie rozwiązania, które będą dla nas najlepsze. Jedni decydują się na pomoc dietetyka, inni wybierają gotowe przykłady menu dla osób po 40, które przeznaczone są dla określonych grup osób bez określonych chorób i indywidualnych problemów.

Jedno jest pewne – jeśli mamy w sobie chęci zmiany, jeśli mamy motywację, samozaparcie i wizje, by nasze cyferki w peselu nas nie przerażały, to z pewnością uda nam się prędzej, niż nam się wydaje powalczyć o lepszego siebie na każdy nowy dzień i dalsze życie. Grunt to chcieć, a wszystko inne jest tylko kwestią czasu…

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*