Dieta spalająca tłuszcz

Tkanka tłuszczowa to coś, czego każdy z nas chciałby się z całą pewnością pozbyć. Niszczy ona poczucie naszej pewności siebie, sprawia, że nie czujemy się atrakcyjnie, wciąż walczymy z dziesiątkami diet, wciąż myślimy tylko o tym, jak schudnąć… Z pewnością odchudzanie nie jest procesem łatwym i trzeba na niego spojrzeć nieco bardziej wielopłaszczyznowo, jednak okazuje się, że są produkty, które znacząco mogą przyspieszyć samo spalanie tkanki tłuszczowej. O czym mowa? Co warto wprowadzić do swojej diety? Czego nie powinno w niej zabraknąć?

***

Wiadomo, iż odpowiednia dieta to podstawa do tego, by schudnąć i zrzucić zbędne kilogramy. Trzeba postawić na deficyt kaloryczny, a więc mniej kalorii przyjmować z pożywieniem, niż jest nam ich potrzebnych do normalnego funkcjonowania, tak aby organizm czerpał energię z tłuszczu. Okazuje się jednak, że istnieją takie produkty, które są w stanie zagwarantować nam szybsze spalanie tkanki tłuszczowej, jeśli tylko będziemy stawiać na nie regularnie. 

Co więc na pewno warto wprowadzić do swojej diety?

 

  • migdały i orzechy na spalanie tłuszczu

 

Orzechy doskonale zaspokajają głód, a jednocześnie i odbudowują masę mięśniową. Znajdziemy w nich między innymi białko, tłuszcze jednonienasycone, a także witaminę E, błonnik, magnez oraz fosfor i kwas foliowy Warto połączyć je z awokado, pestkami dyni i słonecznika. Migdały i inne orzechy chronią przed otyłością, jeśli oczywiście znamy umiar w ich stosowaniu, chronią przed chorobami serca, przed nadciśnieniem, przed zanikiem mięśni. Są one także doskonałe dla naszego wyglądu chroniąc przed nadmiernym pojawianiem się zmarszczek. 

 

  • fasola i inne rośliny strączkowe

 

Zarówno fasola, jak również i inne rośliny strączkowe pomagają w budowaniu mięśni, jak również i w spalaniu tkanki tłuszczowej. Mają one za zadanie także regulować trawienie. Zawarty jest w nich błonnik, białko, a także żelazo i kwas foliowy. Produkty te chronią przed otyłością, przed rakiem okrężnicy, ale również i przed nadciśnieniem i innym chorobom serca. 

 

  • szpinak, brokuły, brukselka, szparagi, papryka

 

Ich zadaniem jest przede wszystkim neutralizacja wolnych rodników, które przyspieszają proces starzenia się. Co więcej chronią przed zawałem, otyłością, przed chorobami serca i osteoporozą. Zawarte są w nich między innymi witaminy, kwas foliowy, błonnik, wapń i magnez, a także beta – karoten. 

 

  • Mleko, twaróg i inny nabiał o niskiej zawartości tłuszczu

 

Nabiał pozwala wzmocnić kości, jak również chronić przed otyłością, nadciśnieniu, czy osteoporozie. Zawarte w nim są między innymi wapń, a także witamina A i B12 oraz fosfor, potas i ryboflawiny. Wapń służy doskonale do zachowania pięknej sylwetki, dlatego też powinniśmy jak najbardziej na niego właśnie postawić. Według naukowców, to właśnie on przyspiesza rozkład związków tłuszczu.

 

  • jajka

 

Jajka mają za zadanie odbudować mięśnie, jak również i spalić tłuszcz. Zawarte są w nim białko, witamina B12, jak również i witamina A. Podawane w każdej postaci zdecydowanie wpływają na ochronę przed otyłością, dlatego też warto na nie właśnie stawiać i te produkty wybierać. Jeśli białko, to właśnie jaja mają go najwięcej. 

 

  • chleb pełnoziarnisty

 

Chleb znacząco wpływa na odkładanie się tłuszczu, ale chroni również przed nadciśnieniem, przed chorobami serca, jak również i przed otyłością. Znajduje się w nim między innymi błonnik, białko, a także tiamina, ryboflawiny, niacyna, magnez, cynk, potas, żelazo, wapń i witamina E. 

 

  • owsianka

 

Owsianka to najlepszy produkt jaki można wybrać, jeśli chodzi o pożywne śniadanie. Dodaje ono energii, obniża poziom cholesterolu, wpływa na utrzymanie stałego poziomu cukru we krwi. Znajdziemy w niej węglowodany złożone, jak również i dużą ilość błonnika. 

 

  • masło orzechowe

 

Masło orzechowe to idealny produkt do odbudowy mięśni i do ochrony przed ich zanikiem. Zapobiega ono otyłości, chorobom krążenia, jak również i zmarszczkom. Znajdują się w nim między innymi: białka, tłuszcze jednonienasycone, a także witamina E, niacyna i magnez. 

 

  • oliwa z oliwek

 

Z pewnością wybór oliwy z oliwek jako zamiennika dla tradycyjnej oliwy sprawdza się doskonale dla obniżenia poziomu złego cholesterolu, dla wzmocnienia systemu immunologicznego organizmu, dla walki z nadciśnieniem, czy też z otyłością. W oliwie z oliwek znajduje się tłuszcz jednonienasycony, jak również i witamina E. 

 

  • chude mięso i ryby

 

W diecie powinno znaleźć się chude mięso, jak również i ryby, gdyż budują one mięśnie, jak i działają na nasz układ immunologiczny. Przeciwdziałają one otyłości i wielu chorobom. Znajdują się w nich proteiny, żelazo, cynk, a także kwasy omega 3 w przypadku ryb. Nie brakuje tutaj witaminy B6 i B12 oraz fosforu i potasu. 

Podsumowanie

Jeśli chcemy schudnąć i to osiągając jak najlepsze efekty, z pewnością warto wprowadzić na dietę, w której znajdą się wyżej wymienione produkty. To właśnie one sprawiają, że możemy zaspokoić nasz głód, dostarczyć organizmowi tego, co najlepsze, a do tego stracić tkankę tłuszczową szybciej, niż mogłoby się nam wydawać.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*