Dieta zegarowa

Na świecie tyle jest diet, iż nie sposób nawet ich wszystkich wyliczyć. Jedne cieszą się większą popularnością, inne mniejszą, jedne są bardziej skuteczne, inne mniej. W ostatnim czasie, jeśli w grę wchodzi odchudzanie, bardzo dużą popularnością zaczęła cieszyć się dieta zegarowa. Zrobiło się o niej głośno i nagle wielu chciało wiedzieć, co jeść, jak jeść, jakich spodziewać się efektów. A czy Ty słyszałeś może już o tej diecie? Czy wiesz na czym polega i jak może wpłynąć na Twój wygląd? O tym wszystkim poniżej.

***

Każdy z nas doskonale wie, jak odchudzanie wpływa na samopoczucie. Z jednej strony jesteśmy podekscytowani faktem, że zmierzamy w dobrą stronę i walczymy o lepszy wygląd, ale z drugiej ta perspektywa, że nie od razu widać efekty, że przed nami wiele tygodni, często miesięcy wyrzeczeń i zmiany diety potrafią wpędzić nas w naprawdę bardzo zły nastrój. Ale zacznijmy od początku.

Czym jest dieta zegarowa?

Jest to dieta trwająca trzy dni, w której główny nacisk kładzie się na pory przyjmowania posiłków, w odstępach równo co dwie godziny. Co jeść? W diecie tej główną rolę odgrywa białko i to on występuje w większości przygotowywanych posiłków. Nie można używać soli i cukru, trzeba wybierać produkty o niskiej wartości energetycznej, a do tego pić minimum 2,5 litra wody dziennie. To główne i podstawowe zasady, których w diecie zegarowej należy się trzymać. Przed trzy dni jemy codziennie siedem posiłków. Rozpoczynamy od razu po wstaniu i każdy kolejny posiłek jemy co dwie godziny, zwracając uwagę na to, by były to tylko produkty zaznaczone w jadłospisie. Nie zapominamy o piciu zielonej herbaty w ciągu dnia i czerwonej herbaty na pół godziny przed każdym  posiłkiem.

Kiedy efekty będą widoczne? Dieta taka może nam pokazać zdecydowanie niższą wagę już po tych trzech dniach jest stosowania, ale należy zdać sobie sprawę z tego, że nie ma możliwości zrzucenia w taki sposób nagromadzonej tkanki tłuszczowej. W tym przypadku schodzi z nas jedynie woda. Co szczególnie istotne, taka dieta jest niskokaloryczna, a to ma duże znaczenie dla naszego metabolizmu, dla ogólnego samopoczucia i nastroju. Jeśli więc zastanawiamy się nad tym, jak schudnąć, warto podejść do tego tematu zdecydowanie bardziej racjonalnie, rozłożyć to w czasie, przemyśleć całość, postawić na zdrowy styl życia, pełnowartościowe posiłki i przede wszystkim aktywność fizyczną. Jeśli to wszystko odpowiednio ze sobą zgramy, to bez wątpienia będziemy w pełni zadowoleni z tego, co uda nam się osiągnąć i to nie w postaci kilku kilogramów mniej na wadze po trzech dniach, które zaraz wrócą, ale w formie zdrowego podejścia, które da nam możliwość pozbycia się przede wszystkim tkanki tłuszczowej.

Jeśli jednak ktoś chce się do niej zastosować i zrobić sobie chwilowe odstępstwo chcąc zobaczyć na wadze mniej lub pozbyć się nabrzmiałego brzucha tuż przed imprezą, może na taką dietę postawić. Jak wygląda więc jadłospis?

  • 7.00 – kubek zielonej lub czerwonej herbaty albo kawa zbożowa – bez cukru!
  • 9.00 – jajko na twardo z kromką ciemnego pieczywa, a także gorzka herbata lub kawa
  • 11.00 – kubek jogurtu naturalnego i trzy truskawki
  • 13.00 – 200 g ryby na parze i 3 łyżki ciemnego ryżu
  • 15.00 – 200 g owoców cytrusowych
  • 17.00 – kromka ciemnego pieczywa z chudym plastrem szynki, a do tego szklanka wody mineralnej lub gorzka herbata albo kawa
  • 19.00 – szklanka soku warzywnego

Na temat diety zegarowej wiele jest opinii. Nie ma jednak wątpliwości, że nie jest to dieta na pozbycie się tkanki tłuszczowej. To chwilowe wymęczenie organizmu, które tylko spowalnia pracę naszego metabolizmu. Pozbędziemy się wody, zobaczymy 2 – 3 kilogramy mniej na wadze, a zaraz one powrócą. Czy warto więc tak katować organizm? Z pewnością nie i lepiej przejść na dietę, w której proces chudnięcia będzie wyglądał tak, jak powinien.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*