Dlaczego nie możemy stracić kilogramów? cz. 1 

Stosujesz się do diety ułożonej przez naprawdę dobrego dietetyka. Chodzisz trzy razy w tygodniu na siłownię, biegasz, starasz się żyć zdrowo. Dlaczego więc nie chudniesz? Co jest powodem tego, że mimo usilnych starań, Twoja waga ani drgnie. W pierwszej, jak również i w drugiej części artykułu postaramy się Tobie dokładnie na te pytania odpowiedzieć, szukając jednocześnie przyczyn takiego stanu rzeczy, bo gdzieś one są, prawda?

***

Co więc powoduje, że wydaje się Tobie, że odchudzanie nie przynosi efektów, że stoisz w miejscu, że kilogramy nie chcą lecieć w dół?

 

  • Nie taki diabeł straszny, jak go malują

 

Proces odchudzania nie jest taki łatwy, jakby mogło się wydawać. Należy zdać sobie sprawę z tego, że początkowo kilogramy lecą znacząco w dół, jednak w pewnym momencie nagle stają i nie chcą w ogóle drgnąć. Nagle wpadamy w panikę, odechciewa nam się starać, najchętniej wrócilibyśmy do stanu wyjścia. Spokojnie. Należy bowiem zdać sobie sprawę z tego, że nawet, jeśli na wadze nie widzimy spadku kilogramów, to nie znaczy, że tłuszcz nie zostaje palony. Nie sugerujmy się samą wagą, gdyż nie jest ona w żadnym wypadku miarodajna. Wystarczą wahania hormonów w cyklu miesiączkowym, większe zatrzymanie wody w organizmie, jeden bardziej obfity posiłek i już zobaczymy na wadze więcej, niż wczoraj. Czasami waga też wzrasta pod wpływem ćwiczeń i rozbudowywania tkanki mięśniowej. Warto zamiast ważenia się, stawiać na mierzenie obwodów, jak również i na to, co widzimy w lustrze, bo to jest głównym wyznacznikiem tego, jak zmienia się nasze ciało. 

 

  • Śledzenie diety

 

Wielu z nas ma z tym ogromny problem i często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że brak uważnego czytania etykiet, może przyczynić się do tego, że nie możemy schudnąć tyle, ile byśmy chcieli. Warto więc śledzić to, co kupujemy, bo może się okazać, że w danym produkcie ukryty jest cukier, o którym wcześniej nie mieliśmy pojęcia. Warto również używać dzienników żywności, bo dzięki nim mamy pełną kontrolę nad posiłkami i wiemy, jak powinniśmy dalej postępować, by dążyć do celu. 

 

  • Za mało białka

 

Bardzo wiele osób ma z tym problem i w swojej diecie mają po prostu zbyt małą ilość białka, a jak wiadomo to właśnie on jest najważniejszym składnikiem, jeśli w grę wchodzi utrata masy ciała. Jeśli dbamy o stosowną ilość białka w diecie, wówczas możemy zarówno przyspieszyć nasz metabolizm o blisko 100 kalorii dziennie, jak również i sprawić, że będziemy jeść mniej, co wpłynie na nasze odchudzanie na pewno pozytywnie. 

 

  • Za dużo kalorii

 

Aby schudnąć, trzeba być na deficycie kalorycznym i nawet, jeśli trenujemy i zdrowo się odżywiamy, to przy zbyt dużej ilości kalorii, nie będziemy w stanie osiągnąć efektów, na jakich nam zależy. Warto mieć niewątpliwie tego pełną świadomość. Warto ważyć swoje jedzenie. Sprawdzić, ile kalorii dziennie zjadamy i czy taka ilość jest odpowiednią, by nasz organizm mógł pozyskiwać energię z tłuszczu, a nie z tego, co zjadamy. 

 

  • Zostawianie jedzenia

 

Czasami wydaje nam się, że skoro nie zjemy do końca obiadu, który mieliśmy odpowiednio wyliczony, nic złego nam się nie stanie, a wręcz przeciwnie,s chudniemy szybciej. Niestety, ale nie jest to prawdą. Na naszym talerzu bowiem znajdują się wszelkie niezbędne makroskładniki,których nasz organizm potrzebuje. Jeśli czegoś nie zjemy, to znaczy, że danych składników z określonej grupy po prostu brakuje. Mając ułożony posiłek, powinniśmy starać się go zjadać w pełni. Nie stosujmy przy tym żywności przetworzonej, ale stawiajmy w pełni na produkty jednoskładnikowe, które są po prostu najlepsze. 

 

  • Brak treningów siłowych

 

Podnoszenie ciężarów to najlepsze, na co tylko można postawić. Dzięki temu nie spalamy tkanki mięśniowej przy odchudzaniu, ale także modelujemy sylwetkę i spalamy naprawdę duże ilości kalorii. Jeśli nie chcemy spowolnić metabolizmu, to bez wątpienia trening na siłowni jest najlepszą z opcji, jakie tylko możemy wybrać.

 

  • Przejedzenie

 

Dużym problemem z jakim wielu z nas się zmaga jest przejedzenie. Okazuje się, że nawet jedząc zdrowo, można się przejadać, a tym samym jest za dużo kalorii, co powoduje, że nie jesteśmy w stanie w żaden sposób zrzucić nadmiaru kilogramów. Wiele osób ma taki problem, że zje posiłek, czuje się najedzonym, a mimo wszystko ma jeszcze na coś ochotę i zazwyczaj ,,dobija “ się czymś zdrowym, ale słodkim lub czymś zdrowym, ale bardzo kalorycznym. Jeśli tak robimy, jak chcemy schudnąć? 

 

  • Brak ćwiczeń cardio

 

Ćwiczenia cardio są niezbędne, bo właśnie one zwiększają tętno, a wtedy właśnie zaczyna spalać się najwięcej kalorii. Spalanie tłuszczu jest możliwe właśnie poprzez treningi, w których ciało pracuje na najwyższych obrotach. Powinniśmy więc wybrać na przykład bieganie, jazdę na rowerze, pływanie, czy na przykład zajęcia fitness. Każdy sport jest dobry, jeśli możemy spocić się, zmęczyć się i schudnąć, prawda? 

 

  • Cukier

 

Nawet, jeśli wydaje się Tobie, że nie jesz cukru, bo w końcu wyeliminowałaś biały proszek z kuchni i przestałaś jeść ciastka i czekoladki, to jednak czasami okazuje się, że cukier zjadasz zupełnie nie będąc tego świadomą.Okazuje się bowiem, że wiele produktów ten właśnie cukier w sobie zawiera. Cukier jest zawarty w wielu sokach owocowych, w sosach, przecierach, w żywności przetworzonej i w naprawdę bardzo wielu produktach. 

 

  • Słaby sen

 

Nie sama dieta ma wpływ na to, że nie możemy stracić kilogramów. Okazuje się bowiem, że bardzo duże znaczenie może mieć dla nas również i sam sen. Jeśli nie śpimy dobrze, mamy większą ochotę na jedzenie i podjadamy, a to sprawia, że jemy więcej kalorii i tyjemy. 

Podsumowanie

Jeśli jesteś w grupie osób, które mimo starań nie mogą schudnąć, to z pewnością warto poznać powyższe przyczyny, dlaczego tak właśnie może się dziać. Często bowiem jesteśmy nieświadomi błędów, jakie popełniamy. Może warto więc poznać najczęściej pojawiające się problemy i wyeliminować je ze swojego życia? I w tym miejscu mamy dla Was ważną wiadomość, przyczyn takiego stanu rzeczy może być jeszcze więcej, dlatego też już teraz zachęcamy serdecznie do przeczytania drugiej części tego artykułu.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*