Dlaczego nie możemy stracić kilogramów? cz. 2 

W pierwszej części tego artykułu podaliśmy kilka przyczyn związanych z tym, dlaczego nie możemy schudnąć. Jak zapewne pamiętamy, mogą być one związane z naprawdę różnorodnymi rzeczami. Jedne dotyczą niewłaściwego jedzenia lub braku wiedzy na tematy związane z produktami, inne dotyczą naszego snu, czy też niewłaściwych treningów. Pisaliśmy, że ta długa lista to jednak nadal nie wszystko i przyczyny braku widocznych efektów mogą być jeszcze inne. W tej części artykułu postaramy się dalej z nimi zmierzyć. Jesteście gotowi?

***

Co jeszcze może prowadzić do stanu, w którym mimo starań, nie możemy zrzucić kilogramów? Co odpowiada za ten stan rzeczy? Co należy zmienić, zmodyfikować, przekształcić?

 

  • Za dużo węgli

 

Jak każdy z nas wie, węglowodany oprócz tego, że dają nam energię do działania, to właśnie one są najbardziej kaloryczne i one znacząco wpływają na nasz wygląd i tym samym na ilość kilogramów na wadze. Jeśli chcemy schudnąć, powinniśmy przede wszystkim postawić na zmniejszenie ilości przyjmowanych węgli. Dieta niskowęglowodanowa daje zdecydowanie lepsze efekty, dlatego też warto o niej właśnie pomyśleć, bo wpływa pozytywnie i na odchudzanie i na wiele kwestii zdrowotnych, w tym na przykład na poprawę markerów metabolicznych, na dobry cholesterol,czy na cukier we krwi. 

 

  • Zbyt częste jedzenie

 

Wiele osób je z nudy, szczególnie, gdy pozwala im na to praca. Mimo, że nie jesteśmy specjalnie głodni, jemy, by zabić nudę, by coś robić. Trzeba jeść regularnie i stawiać na 4 – 5 posiłków dziennie, ale jeśli pomiędzy zjadamy jeszcze kilka przekąsek, to nie możemy się dziwić, że nasza waga stoi w miejscu, prawda?

 

  • Za mało wody

 

Problem ten dotyczy bardzo wielu osób. Większość z nas pije zdecydowanie za mało wody. Każdy powinien stawiać na minimum 2 litry wody dziennie, a w przypadku dni treningowych, nawet i więcej. Warto pić wodę w małych ilościach, ale regularnie, bo w taki właśnie sposób idealnie nawadniamy nasz organizm. Zaleca się spożywanie szklanki letniej wody z cytryną rano, zaraz po przebudzeniu, jak również i przed każdym posiłkiem, gdyż zmniejsza ona wtedy nasz apetyt i pozwala nam ona mniej zjeść. 

 

  • Za dużo alkoholu

 

W procesie odchudzania alkohol z całą pewnością nie jest dobrym pomysłem, dlatego też należy zastanowić się nad tym, czy nie pijemy go zbyt dużo i zbyt często. Alkohol jest źródłem pustych kalorii. Nie dostarcza nam zupełnie nic pożywnego, a zwiększa ilość przyjętych kalorii w ciągu dnia. Czy jest nam więc on potrzebny? 

 

  • Nieuważne jedzenie

 

Uważne jedzenie to delektowanie się każdym kęsem, to powolne jedzenie, cieszenie się każdym kęsem. Bardzo często będąc na diecie, kiedy tylko dostajemy posiłek jesteśmy tak głodni, że zjadamy go w chwilę. Takie działanie nie jest dobre, gdyż badania pokazały, że sprzyja to znacząco jedzeniu większej ilości. Jeśli będziemy jeść powoli i spokojnie, często samym patrzeniem i delektowaniem się każdym kawałkiem przyczynimy się do tego, że zjemy mniej. 

 

  • Choroba

 

Może zdarzyć się tak, że problem nie tkwi wcale w naszej diecie, bo pilnujemy się w pełni do tego, co mamy jeść, jak mamy jeść i ile mamy jeść. Problemem nie jest także aktywność, gdyż mamy ją każdego dnia. Okazuje się, że za problemy z odchudzaniem mogą odpowiadać różnego rodzaju choroby. Najczęściej występującymi są niedoczynność tarczycy, bezdech nocny, jak również i zespół policystycznych jajników.

 

  • Fast foody

 

Bardzo dużo osób ma problem z fast foodami. Okazuje się i są na to badania, że fast foody potrafią uzależnić. Lubimy szybkie jedzenie, które dostaniemy od ręki w pierwszej, lepszej budce na ulicy. Jeśli na takie będziemy stawiać, nie możemy się dziwić, że nasza waga stoi. 

 

  • Zbyt długa dieta odchudzająca

 

Jeśli jesteśmy na diecie zbyt długi już czas, a efekty nie są żadne, być może organizm jest tak osłabiony, że nie jest on w stanie walczyć z tym nadmiarem kilogramów. Warto więc zrobić sobie na przykład miesiąc przerwy, zregenerować się, postawić na nieco bardziej luźne odżywianie się, a po miesiącu ze zdwojoną siłą wrócić do walki. Czasami takie działanie okazuje się być dużo lepsze, niż tkwienie na siłę w czymś, co w ogóle nie okazuje się być dobre.

 

  • Nierealne oczekiwania

 

Zdarza się tak, że mamy zbyt wygórowane oczekiwania, jeśli chodzi o nasz wygląd. Jeśli założyliśmy sobie zrzucenie 5 kilogramów w miesiąc, to nie bądźmy rozczarowani, że tego nie udaje nam się osiągnąć, gdyż jest to niemożliwe, a jeśli jest możliwe, to jest po prostu niezdrowe. Należy mierzyć siły na możliwości i stawiać sobie takie cele, które będą po prostu realne. Najlepszą opcją, by móc się motywować są małe kroczki, które pozwolą nam dojść do mety. Lepiej jest bowiem zrobić 5 małych, niż jeden duży, bo ten może być dla nas po prostu zbyt trudny, by go wykonać. 

 

  • Zbyt duże skoncentrowanie się na diecie

 

A jeśli jesteśmy na diecie, przestańmy o niej stale myśleć. Wielu ludzi wraz z wejściem w  proces odchudzania, myśli tylko tym. Całość koncentruje się na jedzeniu, na ćwiczeniach, na walce z kilogramami. Po co to wszystko? Jeśli będziemy tak działać, zmęczymy sami siebie takim zachowaniem, a to z pewnością nie przyniesie nam żadnych pozytywnych efektów. Róbmy swoje, a przy tym żyjmy pełnią życia, a nawet się nie obejrzymy, jak cel uda nam się osiągnąć.

Podsumowanie

Jak więc widać, powodów związanych z brakiem możliwości zrzucenia zbędnych kilogramów może być naprawdę bardzo dużo. Zanim się poddamy, warto się z nimi wszystkimi zapoznać, bowiem może to właśnie one są powodem, dla którego nie możemy wyglądać tak, jak byśmy chcieli. Małe zmiany, a upragniony wygląd będzie na wyciągnięcie ręki. 

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*