Dlaczego odchudzanie jest takie trudne?

Każdy z nas myśląc o odchudzaniu dostaje białej gorączki, prawda? Choć pragniemy zrzucić kilka zbędnych kilogramów, to mimo wszystko na to słowo wychodzą nam dreszcze, czujemy się już ospali, osłabieni i niechętni na cokolwiek. Z czego to wynika? Dlaczego odchudzanie jest takie trudne? Gdzie popełniamy błędy, które w konsekwencji skutkują tym, że często kończymy, zanim jeszcze na dobre zakończyliśmy? O tym w poniższym artykule.

***

Po pierwsze – odchudzanie nie ma być dla nas karą

Bardzo często jest tak, że traktujemy odchudzanie jako karę za to, że pozwoliliśmy sobie na to, że tak wyglądamy. Jest to złe myślenie! To co było minęło, a teraz jesteśmy tutaj i od tego tutaj właśnie zależy, czy coś z tym zrobimy. Jeśli zaczynając mamy nastawienie negatywne, każdy trening ma być dla nas katorgą, a to, co wkładamy na talerz niesmacznym posiłkiem – zrezygnujmy już na początku, bo nic z tego nie wyjdzie, albo po prostu zmieńmy myślenie. Obierzmy sobie jakiś cel, pomyślmy o tym jak odchudzanie wpływa na organizm, co dzięki niemu zyskamy. Powoli, krok po kroku, z pozytywnym nastawieniem, z całą pewnością uda nam się osiągnąć to, na czym najbardziej nam zależy. A przecież o to w tym wszystkim chodzi, prawda? Warto pomyśleć o smacznym, kolorowym o odpowiednio zbilansowanym pod względem ilości kalorii cateringu lub całkowicie zmienić swoją dietę i zacząć w kuchni eksperymentować. Warto też znaleźć ciekawe formy aktywności, a więc wybrać coś co lubimy i co sprawia nam przyjemność, a nie coś, co traktujemy jako największe zło. 

Odpowiednia dieta to podstawa

Tak naprawdę dieta stanowi większy procent tego, jakie uzyskamy efekty. Jeśli stawiamy na dietę 1000 kalorii, to z pewnością nic dziwnego, że odchudzanie kojarzy nam się z czymś naprawdę bardzo złym. Trzeba zdać sobie sprawę bowiem z dwóch zasadniczych rzeczy, aby schudnąć trzeba jeść i patrząc na odchudzanie – co jeść, by było dobrze. Każdy z nas ma określone zapotrzebowanie kaloryczne, w zależności od tego, jaki tryb życia prowadzimy, co lubimy robić, jak żyjemy. Jeśli chcemy schudnąć, powinniśmy jeść mniej, niż nasze zapotrzebowanie, ale nie na tyle mało, aby nie mieć siły wstać z łóżka, iść do pracy, czy po prostu funkcjonować. Wystarczy, że obniżymy ilość kalorii o 200 – 300 na początek do naszego zapotrzebowania, by kilogramy zaczęły spadać w dół. Pod żadnym pozorem nie można się głodować, nie można omijać określonych grup produktów, które są dla nas niezbędne.

Jeśli jemy zbyt mało, organizm magazynuje to, co jemy w postaci tkanki tłuszczowej, bo boi się, że znowu przyjdzie moment, że będzie głodował. W takich przypadkach następuje tak zwane pytanie każdego: odchudzanie – czemu waga stoi? Stoi, bo metabolizm pracuje na bardzo niskich obrotach i nie ma siły, by w ogóle móc się rozkręcić. Zdrowa, zbilansowana i kolorowa dieta, to element nadrzędny. Co więc warto do tej diety wprowadzić lub co omijać, by była ona bardziej zdrowa i odpowiednia? Powinniśmy zastąpić sól przyprawami i ziołami, zrezygnować ze słodyczy na rzecz owoców, postawić na suszone owoce, orzechy i warzywa zamiast chipsów i przekąsek. Wystarczy zmienić swoje nawyki, postawić na coś innego, zrezygnować z rzeczy, które nam szkodzą. Jeśli tego dokonamy, w bardzo szybkim czasie zauważymy, że mamy więcej energii, lepiej się czujemy i zdecydowanie bardziej atrakcyjnie wyglądamy w lustrze. A jeśli chodzi o odchudzanie – co pić? Najlepiej oczywiście wodę. Powinniśmy stawiać na około 2,5 litra wody dziennie, a przy aktywności fizycznej jeszcze więcej. 

Dopasowane ćwiczenia to rzecz niezwykle istotna

A oprócz samej diety, niezwykle istotnym elementem jest to, abyśmy postawili na aktywność fizyczną. Wiadomo, iż nie każdy nadaje się do tego, żeby biegać, nie każdy może chodzić na siłownię. Jeśli chcemy zrzucić kilka kilogramów, bardzo ważne jest to, abyśmy dopasowali dane ćwiczenia i konkretną aktywność pod siebie. Czy odchudzanie bez ćwiczeń jest możliwe? Oczywiście, że tak, ale na pewno na efekty trzeba zdecydowanie dłużej poczekać, a do tego, ciało nie będzie tak jędrne i pięknie się prezentujące, jeśli połączymy wszystko z aktywnością. Wprowadźmy ruch w każdy z możliwych sposobów. Może popołudniowa jazda rowerem? Spacer z przyjaciółmi, pływanie na basenie? Badminton na podwórku? Sposobów, by być w ruchu jest naprawdę bardzo dużo.

Im lepiej dopasujemy proces odchudzania do swoich możliwości, tym z całą pewnością będzie nam bardziej on odpowiadał, a my osiągniemy cel, na jakim tylko nam zależy. Warto na pewno postawić na zdrową dietę i aktywność na co dzień, na zawsze, a nie tylko na czas odchudzania. Jeśli tak będzie – nasze życie z pewnością będzie wyglądało zupełnie inaczej!

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*