Dlaczego tak trudno jest się odchudzać?

Każdy z nas marzy o nienagannej figurze, płaskim brzuchu, jędrnej pupie, smukłych nogach, czy w przypadku mężczyzn atletycznej budowie, sześciopaku i szerokich ramionach. Wciąż jednak nadmiar tkanki tłuszczowej niszczy nam wizję tego idealnego dla nas wyglądu. I co z tym zrobić? Podstawą jest zmienić swój styl życia, swoje nawyki żywieniowe i podejście do tematu zrzucania kilogramów. Odchudzanie – jak zacząć, co jeść, co omijać, na co stawiać? Dla wielu z nas wydaje się ono być takie trudne, a w gruncie rzeczy okazuje się, że wcale nie taki diabeł straszny, jak go malują. Podstawą jest po prostu podejść do tematu odpowiednio i racjonalnie, a do tego z pełną konsekwencją i sukces będziemy mieć w zasięgu ręki.

***

Elementami nadrzędnymi jest odpowiednia, zbilansowana dieta i regularne ćwiczenia. Jeśli chodzi o ten pierwszy aspekt, musimy nauczyć się jeść kolorowo, zdrowo i różnorodnie, z uwzględnieniem tego wszystkiego, co dla nas zdrowe, z omijaniem tego, co nam szkodzi i co jest niewłaściwe. Dobre nawyki żywieniowe to rzecz nadrzędna. Postawmy na odpowiednią ilość białka, wybierajmy węglowodany złożone, nie zapominajmy, że zdrowy tłuszcz jest niezwykle ważny. Jest tyle produktów, że z pewnością każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego, co będzie mu smakować i co pozwoli mu postawić na zdrową różnorodność. Odchudzanie – co na kolację, co na obiad, co na śniadanie?

Które otręby na odchudzanie? Jakie ryby wybrać? Lepiej kasze, czy ryż? Pytań dotyczących diety jest naprawdę wiele. Jeśli nasza wiedza w tym temacie jest mała, na pewno warto skorzystać z pomocy dietetyka, z którym to dobierzemy odpowiednią dietę właśnie dla nas. Pamiętajmy także o tym, że odchudzanie i alkohol nie idą ze sobą w parze, dlatego też najlepiej jest go całkowicie ze swojej diety wyeliminować. Pamiętajmy o tym, że aby schudnąć trzeba jeść mniej, niż nasze zapotrzebowanie kaloryczne, ale nie można się głodować, bo zbyt mało jedzenia prowadzi do wyniszczenia organizmu i totalnego osłabienia, które ze zdrowym odchudzaniem nie ma tak naprawdę nic wspólnego. 

Jeśli zaś chodzi o ćwiczenia, najważniejsze jest to, by dobrać treningi właśnie dla siebie. Można próbować, sprawdzić, porównać i na tej podstawie wybrać takie aktywności, które przede wszystkim będą sprawiać nam radość. Oczywiście bez aktywności też możemy schudnąć i wtedy mamy tak zwane odchudzanie dla leniwych, gdzie zrzucimy kilogramy, ale ten proces będzie trwał zdecydowanie dłużej, z jednoczesnym brakiem jędrności, który nie da nam takich efektów, na jakich nam zależy. Aktywność to nie tylko piękny wygląd, ale również i pełnia zdrowia, dlatego też im więcej jej w naszym życiu, tym z całą pewnością będzie nam lepiej.

Odchudzanie – czy ćwiczyć codziennie? Nie! Organizm potrzebuje czasu na regenerację i jest to niezbędne, by można było widzieć efekty, jednocześnie doskonale się czuć, mieć energię i siłę na każdy dzień. Na początku powinniśmy postawić na 3 treningi w tygodniu, a kiedy już organizm przyzwyczai się do zmiany, można tą ilość treningów zwiększyć, jednocześnie dbając o to, by jak najczęściej, być w ruchu. Zamiast samochodu rower, zamiast oglądania telewizji, spacer. Możliwości bycia aktywnym jest naprawdę bardzo dużo. 

Kolejną kwestią, równie ważną jest to, że ludzie wciąż narzekają na brak czasu. Jesteśmy mistrzami, jeśli chodzi o wymówki, a tak naprawdę wystarczy jedynie chcieć. Można sięgnąć po proste przepisy, wybrać intensywne, a krótkie treningi, można wpleść aktywność w codzienny tryb życia. Pamiętajmy, że wszystko jest w naszej głowie i chcieć, to znaczy móc, a więc jeśli o to zadbamy, na pewno uda nam się postawić na skuteczne odchudzanie, bez katorgi, załamania i czasu, który miałby być dla nas horrorem. Ważne jest to, abyśmy podeszli do tematu odchudzania pozytywnie. Skupmy się na naszych zaletach, pomyślmy o naszych korzyściach. Jeśli w naszej głowie zrodzi się zdrowa myśl – że robimy to wszystko dla siebie i z troską o swoje zdrowie, dobre samopoczucie i piękny wygląd, na pewno odchudzanie nie będzie takie straszne, jakby się mogło wydawać. 

Jeśli zadajesz sobie pytanie jak przyspieszyć odchudzanie, to już na wstępie jesteś na niewłaściwej drodze. Musisz bowiem zdać sobie sprawę z tego, że tego etapu nie powinno się przyspieszać. Wielu ludzi stosuje radykalne odchudzanie, gubią kilogramy, a zaraz one wracają z podwójną mocą niczym bumerang. A chyba nie o to w tym wszystkim chodzi, prawda? Powinniśmy postawić na odpowiednie odchudzanie, takie, które da nam 100% pewność, że będzie ono dla nas po prostu najlepsze i da możliwość uzyskania figury nie na lato, ale na lata….

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*