Dlaczego waga stoi w miejscu?

Zaczęliśmy się odchudzać. Minął, tydzień, drugi, trzeci… Waga zaczęła spadać w dół, my byliśmy bardzo zadowoleni, motywacja była coraz większa, aż tu nagle trach i waga stoi i ani drgnie. O co więc chodzi? Dlaczego tak się dzieje? O tym wszystkim w poniższym artykule.

***

Z pewnością nie od razu powinniśmy się załamywać, bo takie sytuacje się zdarzają. Na początku schodzi nadmiar wody, a kiedy ona już zejdzie, zaczyna się żmudny etap spalania tkanki tłuszczowej. Jeśli w tym tygodniu nie zobaczyliśmy mniejszej ilości kilogramów na wadze, spokojnie – nie znaczy to, że nie chudniemy. Przyczyną mogą być hormony, więcej wypitej wody, czy na przykład zwiększona ilość pożywienia. Jeśli chcemy schudnąć, powinniśmy jeść mniej, niż jest nam to potrzebne. Warto więc prześledzić ile w ciągu dnia zjadamy kalorii i czy faktycznie jest ich na talerzu mniej, niż wskazuje na to nasze zapotrzebowanie energetyczne. 

Jeśli ten aspekt mamy już sprawdzony, pamiętajmy o aktywności fizycznej. Powinniśmy postawić na treningi cardio, tak, aby zwiększyć tętno i przyspieszyć spalanie kalorii. Może to być jazda na rowerze, bieganie, wchodzenie po schodach, czy na przykład pływanie. Warto jednak i postawić na treningi siłowe, bo tylko takie dają nam możliwość uzyskania większej ilości mięśni, a im ich więcej, tym szybciej będziemy spalać nasz tłuszcz. 

Kolejną kwestią jest woda. Zarówno w trakcie odchudzania, jak również i poza nim, woda to podstawa. Powinniśmy pić około 2,5 litra wody dziennie, a jeśli trenujemy nawet i ponad 3 litry. Omijamy z kolei soki z kartonów, gazowane napoje i inne słodkie specyfiki, które nie zaspokoją naszego głodu, a dostarczą naszemu organizmowi zbędnych kalorii, które będą powodować tycie. Warto również wyeliminować lub ograniczyć do minimum alkohol, bo w gruncie rzeczy jest on kaloryczny, a co więcej, zatrzymuje wodę w organizmie i nie wpływa pozytywnie na zdrowie człowieka. 

A jak wygląda kwestia jedzenia produktów przetworzonych lub fast foodów? Wielu z nas zupełnie nie wyobraża sobie bez nich życia, a są one zbiorem ogromnej ilości kalorii. Pizza, kebaby, gotowe dania, których tak wiele w sklepach, a które w swoim składzie mają ogromne ilości tłuszczu, jak również i innych dodatków, które na pewno ze zdrowiem nie da się połączyć. Jemy za dużo, za tłusto, niezdrowo. bardzo dużym błędem jest to, że mając dany posiłek, po jego zakończeniu nie czujemy się wystarczająco najedzeni. Sięgamy po coś dodatkowo, aby się zapchać. Takie działanie sprawia, że potem nie możemy dobrze nawet oddychać, jesteśmy wykończeni i nie mamy na nic siły. A kalorie rosną i rosną, jak szalone.

A przeciwieństwem przejadania się jest głodzenie, które także może sprawić, że wcale kilogramy nie będą szły w dół. Nie bez powodu mówi się, że schudniesz, jeśli będziesz jeść. W momencie, gdy nie jemy, nasz organizm zaczyna się bronić i odkłada on tkankę tłuszczową, na gorsze chwile, bo boi się, że mu zabraknie paliwa do życia. W ten sposób, my głodujemy się i jednocześnie wykańczamy, a takie działanie wcale nie da nam upragnionego efektu. A jeśli da, to tylko na chwilę, by zaraz powrócić z podwójną ilością kilogramów. 

A jeśli wszystkie z tych rzeczy bierzemy pod uwagę, a waga dłuższy stoi w miejscu, być może problemem jest nasz stan zdrowia. Przy niektórych problemach zdrowotnych, mimo pilnowania się z dietą i bycia aktywnym, waga stoi. Są to na przykład: niedoczynność tarczycy, zespół policystycznych jajników, czy na przykład bezdech senny. Często też stosowanie niektórych leków znacząco wpływa na utrudnienia w odchudzaniu, co więcej, nawet mając wpływ na przyrost masy ciała. Warto więc wykonać podstawowe badania, by mieć pewność, że z naszym zdrowiem jest wszystko w porządku. 

I na koniec, warto pamiętać o tym, by nie dać się zwariować. Jeśli będziemy myśleć tylko o tym, że jesteśmy na diecie, że tego nie możemy zjeść, to musimy ograniczyć, a o tamtym zapomnieć, to bardzo szybko ta dieta stanie się dla nas prawdziwym horrorem, a nie rewolucją. Dieta nie powinna być chwilowym kaprysem, ale powinna wyrobić w nas odpowiednie nawyki żywieniowe, tak, abyśmy chcieli tak już żywić się każdego dnia. Postawmy na zdrowe jedzenie, ale pozwólmy sobie i na jeden dzień na przykład w tygodniu, gdzie będziemy mogli sięgnąć po coś, co lubimy, co nam smakuje, co daje przyjemność. Jeśli nie będziemy myśleli tylko o diecie, jako o sposobie żywienia się, byleby schudnąć, to szybko taka dieta stanie się naszym nawykiem, my ją polubimy, a w lustrze zobaczymy kogoś, kim zawsze chcieliśmy być. 

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*