Jak być aktywnym siedząc w domu?

Kwarantanna daje się we znaki każdemu – brak możliwości swobodnego wychodzenia na świeże powietrze, zamknięte siłownie, studia fitness, ścianki wspinaczkowe i wszystko inne, z czego korzystaliśmy sprawiają, że ciężko nam utrzymać standardową aktywność w ciągu dnia.

Wszyscy wiemy, że bycie aktywnym fizycznie jest bardzo ważne dla utrzymania zdrowia zarówno psychicznego, jak i fizycznego. Badania pokazują, ze zachowanie równomiernej aktywności każdego dnia sprawia, że pozostajemy w dobrej formie fizycznej, ale i psychicznej – w końcu to zdecydowanie poprawia nasz nastrój. Zalecana dawka ruchu to jedynie 150 minut o umiarkowanym natężeniu lub 75 minut intensywnych ćwiczeń NA TYDZIEŃ! To chyba każdy jest w stanie zrobić.

Obecnie jednak sytuacja jest utrudniona i wiele osób (niepotrzebnie) zrezygnowało z aktywności w ciągu dnia. Wszystko jest zamknięte, co nie sprzyja uprawianiu aktywności, a nasza wolność ruchowa jest zdecydowanie ograniczona. W tym przypadku warto znać wszystkie możliwości, jakie mamy na obecny moment.

  1. Kalistenika

Kalistenika to forma ćwiczeń, która opiera się przede wszystkim na użyciu obciążenia własnego ciała. To między innymi pompki, przysiady, ćwiczenia brzucha czy stanie na rękach – to jesteś w stanie wykonać w domu lub chociaż spróbować. Wariacji każdego ćwiczenia jest mnóstwo, a wszystko przecież znajdziesz w Internecie. Propozycji ćwiczeń jest wiele, znajdziesz również filmiki o tym, jak ćwiczyć. Kalistenika wpływa pozytywnie na całe ciało, redukując ryzyko problemów ze stawami (jeśli zachowana jest odpowiednia technika) oraz pozytywnie wpływa na osoby z cukrzycą typu 2. Pozwala również zbudować prawidłową postawę ciała.

  1. Domowe cardio

Ćwiczenia cardio zna chyba każdy. Kojarzy się to z bieżnią (bieganiem), orbitrekiem, rowerkiem, ale przecież to nie tylko to. To również bieganie w miejscu, pajacyki, wyskoki, przeskoki i ich wszelkie wariacje. Ćwiczeń cardio w Internecie jest mnóstwo – czemu więc z tego nie skorzystać? Intensywne ćwiczenia cardio, jak np. tabata czy HIIT wpływają świetnie na organizm – nie tylko na długie spalanie kalorii (nawet po treningu), ale również na regulację gospodarki cukrowej, cholesterolu, odchudzanie, a nawet mają pozytywny wpływ na pracę mózgu!

  1. Pilates

Pilates to kolejna forma ćwiczeń, którą można swobodnie wykonywać w domu. Mnóstwo materiałów w formie filmików dostępnych jest w Internecie, dzięki czemu możesz wykonywać wraz z instruktorem godzinne zajęcia, kiedy tylko zechcesz. Pilates świetnie wpływa na mięśnie głębokie, stabilizując całe działo, poprawia również elastyczność ciała i chroni przed bólem pleców. Spokojniejsze wersje pilatesu mogą również wpływać pozytywnie na jakość snu.

  1. Joga

Joga to ćwiczenia zarówno ciała, jak i umysłu. To potężne ćwiczenia do pracy mentalnej z samym sobą – przełamujemy wtedy wiele słabości i nabywamy pewności siebie. Te ćwiczenia wzmacniają całe ciało, pozytywnie wpływają na plecy i różne bóle, uelastyczniają mięśnie, ale również pozwalają się wyciszyć, zapanować nad stresem i poprawiają humor. Zajęcia z jogi możesz również znaleźć w Internecie i korzystać z nich każdego dnia.

  1. Zajęcia w domu

Warto pamiętać, że sprzątanie, tańczenie w domu, (a jeśli masz) uprawianie ogródka i wiele innych aktywności będą na Ciebie o wiele lepiej wpływać niż siedzenie na kanapie przez cały dzień. Warto korzystać ze wszelkich rodzajów aktywności, jakie tylko możesz.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*