Jak odżywiać się zdrowo? Najważniejsza porada

Dieta to blisko 70% sukcesu, jeśli w grę wchodzi zdrowy tryb życia i walka z nadmiarem kilogramów. To właśnie w kuchni tworzymy to, co potem widzimy w odbiciu lustra. Bez względu na to, czy jesteśmy na masie czy na redukcji, w każdym przypadku odpowiednio dobrana dieta pod względem kalorii i makroelementów stanowi rzecz najważniejszą i priorytetową. Co powinno więc znajdować się w kuchni osoby stawiającej na zdrowie na talerzu? O czym powinniśmy pamiętać przygotowując posiłki? Jakie elementy są ważne, jeśli w grę wchodzi nasza zdrowa, zbilansowana, pełnowartościowa dieta?

***

Wraz z początkiem roku większość z nas ma postanowienia – chcę schudnąć, chcę ćwiczyć, chcę żyć zdrowo. Jednym z nich jest właśnie zdrowa kuchnia. W takich przypadkach wyrzucamy do kosza wszelkie słodycze, usuwamy żywność przetworzoną i zapełniamy półki jedzeniem zdrowym, często również i ekologicznym. Zaczynamy gotować wszystko sami. Liczymy kalorie, sprawdzamy makroelementy. Jedni szybko rezygnują, inni z kolei pozostają w swoim postanowieniu, zmieniają swoje życie i jedzą to, co najlepsze. Jakie więc produkty warto mieć w swojej kuchni, by móc dzięki nim gotować zdrowo, smacznie i niskokalorycznie?

Niezbędne artykuły spożywcze

Otwierasz lodówkę, zaglądasz i zadajesz sobie pytanie – coś bym zjadł, coś bym zjadła. I mimo że w lodówce wszystkiego pełno, nawet nie wiesz co zjeść, na co się zdecydować. Warto zaopatrzyć się w kilka produktów, które w każdej chwili mogą okazać się być dobrym rozwiązaniem. Zamiast tony jedzenia, postawmy na zdrowe, warte uwagi rozwiązania. W lodówce na pewno warto zawsze mieć niskotłuszczowy twarożek, jogurt naturalny, jajka, czy świeże warzywa. Z produktów takich można już wyczarować dosłownie prawdziwe arcydzieło kulinarne. Surówka warzywna, koktajl, jajecznica z warzywami, twarożek z dodatkiem ulubionego dodatku. W zamrażarce warto mieć na pewno zamrożone warzywa, mięso, czy ryby. Z takich produktów bez problemu wyczarujemy smaczny obiad.

Można w niej trzymać również zakonserwowane warzywa w słoikach, zrobione wcześniej potrawy, mrożone owoce, jeśli takich nie ma już w sklepach, czy na przykład grzyby ugotowane, które jesienią zebraliśmy do koszyków. Jeśli chodzi o naszą spiżarnię, tam może tak naprawdę znaleźć się dosłownie wszystko, co pozwoli nam tworzyć z tego przeróżne dania, zarówno na śniadanie, na obiad, jak również i na kolację. Zdrowe przekąski, w tym suszone owoce czy orzechy, płatki śniadaniowe, różnego rodzaju puszki z warzywami, ryż, kasze i inne suche dodatki, które w naszej kuchni są obowiązkowe. Nie może również zabraknąć oliwy z oliwek. A na jakie przyprawy warto stawiać? Wiadomo, iż wszelkie zioła i przyprawy wpływają znacząco na smak naszych dań. Warto pamiętać o przyprawach jak najmniej przetworzonych, a bardziej skupić się na ziołach, zarówno tych w doniczkach, jak również i w tych suszonych. Grunt to mieć w posiadaniu takie dodatki, z którymi każde danie będzie mogło smakować wybornie. A jeśli chodzi o słodkości? Na pewno warto zrezygnować z posiadania w domu batonów, chipsów i tym podobnych dodatków. Może warto postawić na gorzką czekoladę lub takie elementy, by móc zrobić z nich coś słodkiego, na przykład owsiankę z rodzynkami, czy ciasteczka owsiane z orzechami i kokosem. Możliwości są nieograniczone.

Podsumowanie

Musimy zdać sobie sprawę z tego, że to co jemy, będzie miało znaczenie dla naszego organizmu na każdej płaszczyźnie. Wpływa to na doskonały wygląd, na samopoczucie, na energię. Ma znaczenie dosłownie we wszystkim. Warto więc zadbać o to, jak wygląda nasza kuchnia, a z pewnością będzie żyło nam się zdecydowanie lepiej. 

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*