Jak ograniczyć spożywanie cukru?

Spożywamy zbyt dużo cukru. Szacuje się, że przeciętnie Amerykanin zjada blisko 17 łyżeczek cukru dziennie. Stosujemy cukier niemal do większości produktów, wybieramy różnorodne słodziki, pijemy słodkie napoje, sięgamy po żywność przetworzoną, w której jest bardzo dużo cukru. Czy zdajemy sobie sprawę, jak cukier może wpływać na nasz organizm, nasze funkcjonowanie, nasze zdrowie?

Skutki spożywania zbyt dużej ilości cukru

Jeśli spożywamy zbyt dużo cukru, możemy nabawić się wielu, bardzo niebezpiecznych dla zdrowia chorób. Należą do nich między innymi cukrzyca, próchnica, otyłość, choroby serca, a nawet i niektóre rodzaje nowotworów, które bardzo lubią cukier. Co więc powinniśmy zrobić?

Zamienniki cukru to podstawa

Cukier w czystej postaci jest niezwykle szkodliwy. Warto więc sprawdzić zamienniki, które mogą okazać się mieć zbawienny wpływ na organizm człowieka. Co warto więc wybrać?

  • naturalne owoce

W owocach zawarty jest naturalny cukier i na pewno stanowi on najlepszy wybór, na jaki tylko można postawić. Jeśli mamy ochotę na coś słodkiego, z pewnością owoce stanowią tutaj najlepszy wybór.

  • Inne składniki

Należą do nich między innymi miód- 64 kalorie w łyżce, cukier kokosowy – 45 kalorii w łyżce, syrop klonowy – 52 kalorie w łyżce, melasa – 47 kalorii w 1 łyżce, stewia – 0 kalorii, syrop z brązowego ryżu – 55 kalorii w 1 łyżce.

Jak zrezygnować z cukru?

Podstawą jest całkowicie wyeliminować cukier rafinowany, który jest prawdziwym złem dla organizmu. Wystarczy postawić na zamienniki, jak również i wybrać produkty, które w swoim składzie posiadają naturalne cukry, zdecydowanie zdrowsze dla organizmu, niż ten ,,biały proszek”.

Ile powinniśmy przyjmować cukru dziennie, oczywiście w formie zamienników? Zaleca się przyjmowanie około 100 kalorii dla kobiet i 150 kalorii dla mężczyzn.

Sztuczne słodziki

Na rynku dostępnych jest wiele sztucznych słodzików, które w żadnym wypadku nie powinniśmy zaliczać do zdrowych zamienników cukru rafinowanego. Czego więc nie powinno w naszej diecie być? Aspartamu, sacharyny, sukralozy, a także gorszych jakościowo alkoholi cukrowych, takich jak: mannitol, sorbitol, laktitol czy hydrolizat skrobii. Na rynku jest ich niezwykle dużo i pod żadnym pozorem nie powinniśmy nabierać się na reklamy nawiązujące do zdrowego stylu życia i pełnowartościowej diety bez cukru. Tutaj mamy same związki chemiczne, które działają na organizm człowieka niezwykle negatywnie. Lepiej postawić na np. ksylitol, erytrytol czy stewię. 

Podsumowanie

Jeśli chcemy w pełni zdrowo żyć, jeśli zależy nam na życiu bez cukru i jemu podobnych sztucznych dodatków, to warto postawić na naturalne słodziki, które są dla naszego organizmu samym zdrowiem. Dostarczają nie tylko mniejsze ilości kalorii i zapobiegają tyciu, ale również działają one bardzo pozytywnie na nasz organizm, w tym na zwiększoną odporność, walkę z drobnoustrojami chorobotwórczymi, na lepszą pracę serca i układu krwionośnego, na lepsze samopoczucie, sen i jakość życia.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*