Jak schudnąć w trakcie kwarantanny?

Odchudzanie w obecnym momencie jest bardzo trudne – ograniczone możliwości wychodzenia z domu i zamknięte siłownie zdecydowanie nie sprzyjają w tym procesie. Jak sobie poradzić z odchudzaniem, gdy musimy siedzieć w domu?

Przede wszystkim warto pamiętać, że odchudzanie to złożony proces. Nie jest to tylko aktywność fizyczna lub tylko dieta – najlepiej jest połączyć to razem, dbając o pozostałe aspekty życia jak praca nad stresem i higieną snu. Taki zestaw zdecydowanie najlepiej przybliża nas do sukcesu.

Omówmy zatem dokładnie to, o czym należy pamiętać.

  1. Ilość kalorii

Wraz ze zmniejszoną aktywnością fizyczną, zmniejsza się również nasze zapotrzebowanie kaloryczne. Jeśli nie robisz tylu „kroków” każdego dnia co do tej pory, nie masz tak intensywnych treningów i ruszasz się zdecydowanie mniej, to uwierz, że nie potrzebujesz takiej ilości kalorii jak dotychczas. Warto uciąć dawkę przyjmowanych kalorii, ale należy to zrobić oczywiście z głową.

  1. Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna to kolejna składowa w odchudzaniu. Jeśli ściśle przestrzegasz kwarantanny i rzeczywiście nie wychodzisz z domu, to oczywiste, że Twoja aktywność jest o wiele mniejsza. Możesz zrobić 2 rzeczy – pierwsza to dostosowanie ilości kalorii do ruchu, o czym pisałam powyżej, a druga, to po prostu trenowanie w domu. Możesz trenować z gumami (sprawdź tutaj jak trenować  oraz jakie gumy wybrać), możesz pomiędzy dorzucić treningi cardio, które dostępne są np. na Youtube, możesz potańczyć czy ułożyć własny trening. Opcji i czasu jest mnóstwo, warto więc to wykorzystać.

  1. Zapanowanie nad stresem

Stres bardzo często „blokuje” odchudzanie. Jeśli siedzisz w domu i masz więcej czasu dla siebie, masz czas, by o to zadbać i to przemyśleć. Możesz potrenować jogę, możesz nauczyć się medytacji i różnych technik oddychania, które świetnie wpływają na poziom stresu w organizmie. Skorzystaj z tego, że w końcu nie masz wymówek, bo i tak musisz zostać w domu.

  1. Zadbaj o odpowiedni sen

Sen to podstawa dla funkcjonowania organizmu. A dobry sen to podstawa dla prawidłowo funkcjonującego organizmu. Pracując z domu możesz wstawać później, a chodzić spać wcześniej – nie musisz szykować się do pracy, ani z niej wracać, stojąc w korkach, więc (po raz kolejny) masz w końcu czas, by o to zadbać. Warto spać przynajmniej 8 godzin, kładąc się najlepiej w okolicach godziny 22 (lepiej przed nią, niż po niej). Dobrze jest wietrzyć sypialnię i dokładnie ją zaciemnić oraz wyciszyć. Jeśli w Twoim pokoju stoi router – wyłącz go. Wyłączaj również Internet na noc – w końcu go nie potrzebujesz. Postaraj nie naświetlać się telefonem i komputerem przed snem, jeśli masz możliwość to skorzystaj z okularów z pomarańczowymi szkłami, które blokują niekorzystne promieniowanie światłem niebieskim. Te porady zdecydowanie poprawią jakość Twojego snu i sprawią, że poczujesz się lepiej, a Twój organizm będzie mógł zapanować nad stresem i stanami zapalnymi.

Pamiętaj, że teraz masz szansę zmienić swoje życie na lepsze i poprawić wiele aspektów. Nie szukaj wymówek, bo w obecnym momencie dość ciężko będzie je znaleźć. Zadbaj o siebie i zawalcz o lepszą sylwetkę.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*