Jak skutecznie schudnąć? część 2

Odpowiednie nawyki żywieniowe to klucz w trosce o to, aby wyglądać tak, jak tego chcemy. Aktywność fizyczna to element niezwykle ważny, by spalać kalorie i dążyć do uzyskania spektakularnych efektów. Okazuje się jednak, że warto postawić w tym wszystkim na małe zmiany, które wprowadzone w życie, mogą znacząco odmienić nasze pojęcie na temat odchudzania. 

W poprzednim organizmie skupiliśmy się na tym, jak ważna w odchudzaniu jest prawidłowa długość i jakość snu, jak istotne jest wolne jedzenie, wybór odpowiednich naczyń przy podawaniu posiłków, czy na przykład stosowanie gumy do żucia. W tym artykule będziemy chcieli zwrócić uwagę i na kilka dodatkowych kwestii, tak, aby mieć pełen obraz tego, jak małe zmiany w naszym życiu mogą wpłynąć znacząco na to, jak łatwiej jej gubić kilogramy, bez dużego poświęcenia i rezygnacji z tego, co stanowi dla nas przyjemność. Odchudzając się, wcale nie trzeba wychodzić poza swoją strefę komfortu. Trzeba tylko wiedzieć, co robić, by wszystko wyglądało lepiej, niż jest to w rzeczywistości.

***

Wśród kolejnych małych elementów całej układanki bardzo duże znaczenie mają również i :

 

  • proste posiłki

 

Jeśli tworzymy wyszukane dania, jemy zdecydowanie więcej kalorii, co zostało już udowodnione w niejednych badaniach. Jeśli nasze dania składają się z prostych, jednorazowych składników bez zbędnych dodatków, to bez problemu uda nam się obliczyć kalorie, ale i przejadać się. Jeśli zaś stawiamy na wykwintne dania z dziesiątkami różnych składników, z pewnością ta ilość kalorii będzie zdecydowanie większa. 

 

  • korzystanie z różnego rodzaju aplikacji 

 

Dziś smartfony służą nam tak naprawdę do wszystkiego. Z ich pomocą robimy tak wiele, iż nie sposób wymienić wszystkie aplikacje, jakie tylko mogą być przez nas telefon obsługiwane. Bardzo dobrym wyborem są takie rozwiązania, które pomogą nam kontrolować wagę, liczyć kalorie, sprawdzać nasze postępy w odchudzaniu. Lubimy widzieć efekty naszej pracy. Zależy nam na tym, by widzieć pozytywne rezultaty. Jeśli będziemy kontrolować naszą wagę i zobaczymy, że leci ona w dół, na pewno będziemy bardziej zmobilizowani i chętni do tego, by walczyć o siebie dalej. 

 

  • woda przed posiłkiem

 

Przed posiłkiem powinniśmy wypić 2 szklanki wody. Pozwoli nam to przede wszystkim zjeść zdecydowanie mniej, a więc dostarczyć organizmowi zdecydowanie mniej kalorii. Jeśli dostarczamy wodę do żołądka, będziemy mieć uczucie pełności, a to sprawi, że wystarczy nam mniej jedzenia, by poczuć, że jesteśmy najedzeni.

 

  • więcej warzyw

 

Na pewno warzywa stanowią niezwykle ważny aspekt naszej diety. Powinniśmy jeść je w dużej ilości, bo są one niezwykle cenne. Dzienna porcja to 2,5 szklanki warzyw każdego dnia. Jeśli układamy posiłek na talerzu, warzywa powinny stanowić tak naprawdę 50% całego posiłku. Dostarczymy organizmowi błonnika, zniwelujemy głód, a do tego zjemy zdecydowanie mniej węglowodanów, które wpływają właśnie na dużą ilość kalorii i tym samym na rosnącą wagę lub brak możliwości jej zrzucenia. Nie stawiajmy na przetworzone jedzenie, na żadne dodatki w postaci sosów. To wszystko ma dodatkowe kalorie i jest niezdrowe. Idealne są warzywa surowe lub te gotowane na parze. 

 

  • posiłki adekwatne do pory dnia

 

Bardzo ważne jest to, abyśmy postawili na posiłki odpowiednie do pory dnia. Rano powinniśmy postawić na obfite śniadanie, które pozwoli nam dostarczyć niezbędne składniki i które doda nam energii. Po południu powinniśmy postawić na pożywny, ciepły obiad. Kolacja powinna być lekkostrawna i małokaloryczna, bo to właśnie ona pozwoli nam nie gromadzić nadmiaru jedzenia w postaci odkładającej się tkanki tłuszczowej. Zdecydowanie lepiej postawić na 700 kalorii rano i 200 kalorii wieczorem, niż odwrotnie, dlatego też o tej zasadzie należy pamiętać w sposób szczególny.

Podsumowanie

Jeśli chcemy postawić na skuteczne odchudzanie bez niepotrzebnego stresu i rezygnowania ze wszystkiego, co lubimy, czasami wystarczą małe zmiany dzięki którym całość będzie wyglądać zdecydowanie łatwiej, szybciej i przyjemniej. 

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*