Jak stracić kilka kilogramów?

Aby schudnąć i uzyskać taką figurę, o jakiej tylko marzymy potrzeba wiele czasu, poświęcenia, motywacji i ogromu pracy. Często popełniamy błędy, rezygnujemy w połowie drogi, nie dajemy z siebie 100%. To wszystko sprawia, że marzenia o idealnej figurze rozpadają się niczym wieża z klocków. Odpuszczamy, na nowo zatracamy się w swoim świecie, pojawiają się kolejne kilogramy i znowu próbujemy zacząć… Popełniamy te same błędy, działamy niczym w schemacie i wszystko kończy się tak samo.

Jeśli doskonale to znasz, z pewnością trzeba do tematu odchudzania podejść nieco inaczej, a wtedy z pewnością osiągniesz efekty, które są Twoim marzeniem. W tym artykule podpowiemy co warto wprowadzić i co należy zrobić, aby móc temat walki z kilogramami rozpocząć tak, jak to powinno wyglądać i by osiągnąć cel, jakimi sobie założymy.

***

Po pierwsze – musimy ograniczyć cukry i węglowodany proste do minimum

Tak naprawdę głównym winowajcą naszych nadprogramowych kilogramów są węglowodany proste. To one właśnie powodują tycie, są pustymi kaloriami i nie wnoszą do naszej diety nic, co mogłoby dać organizmowi cokolwiek pożywnego. Jeśli chcemy zacząć walkę z kilogramami, musimy te węglowodany proste ograniczyć do minimum. Węglowodany to energia, rzecz wiadoma i o ile te złożone są bardzo dobre, o tyle te proste działają na nas na chwilę, ale nie są skuteczne. Szybko zaczynamy na nowo odczuwać uczucie głodu, jemy coraz więcej, pochłaniamy więcej kalorii. Jeśli ograniczymy te węglowodany, organizm zacznie pobierać energię z tłuszczu, którego mamy po prostu za dużo. Ale to nie wszystko. Ograniczenie węglowodanów powoduje również i obniżenie poziomu insuliny, zmniejszenie wzdęć i zatrzymywania się wody w organizmie. Jeśli zmniejszymy te węglowodany, jednocześnie zmniejszymy apetyt i sprawimy, że cięcie węglowodanów spowoduje utratę tłuszczu z organizmu. Jest wiele innych produktów, którymi możemy węglowodany proste zastąpić. Oczywiście rezygnujemy z cukrów, ale również i zastępujemy wiele produktów innymi. Zamiast białego pieczywa, wybierajmy ciemne, zamiast białego ryżu, stawiajmy na brązowy… Dieta nie musi być nudna i monotonna, bowiem wystarczy tylko ciekawie i różnorodnie ją skomponować.

Po drugie stawiamy na większe ilości białka, tłuszczu i warzyw

Obecność tych produktów w diecie jest niezwykle ważna, dlatego też nie powinno ich z pewnością zabraknąć. W każdym z posiłków w ciągu dnia nie powinno zabraknąć zarówno białka, zdrowego tłuszczu, jak również i warzyw. Ważne jest to, abyśmy najedli się, ale przy tym jednocześnie ograniczyli ilość węglowodanów do minimum.

Źródłem białka, który powinniśmy wprowadzić w naszej diecie są na pewno: 

  • mięso – wołowina, kurczak, jagnięcina, wieprzowina
  • ryby i owoce morza – krewetki, łosoś, pstrąg, dorsz
  • jaja

Jeśli zwiększymy ilość białka w diecie, wówczas automatycznie zmniejszymy apetyt. Nie będziemy jedli tak dużo, ilość kalorii będzie mniejsza, a to wszystko sprawi, że zjemy mniej, niż wykazuje nasze zapotrzebowanie i tym samym zaczniemy chudnąć. 

Jeśli chodzi o warzywa, te, które mają najmniej węglowodanów, to między innymi brokuły, kalafior, pomidory, szpinak, jarmuż, kapusta, brukselka, a także ogórek i sałata. Tych warzyw można jeść dużo, szczególnie jako dodatek między posiłkami, jeśli czujemy głód. Zamiast bowiem zajadać niezdrowe przekąski, porcja warzyw okaże się być doskonała. Dobrze jest łączyć białko z warzywami i do tego dobrać zdrowy tłuszcz, by dieta dostarczyła nam wszystkiego tego, co odpowiednie i zdrowe dla naszego organizmu. 

A jeśli chodzi o tłuszcze, one w diecie są niezwykle ważne, ale trzeba zwracać uwagę na to, o jakich tłuszczach mówimy, bo odpowiednie są tylko te, które nazywać możemy tłuszczami zdrowymi. A takie znajdują się między innymi w takich produktach, jak: oliwa z oliwek, olej kokosowy, olej z awokado, masło, orzechy i oczywiście ryby. 

Po trzecie musimy jeść regularnie

Wiele osób popełnia ogromny błąd i myślą, że im mniej jedzą, tym lepiej. Głodują, nie mają siły i energii, aż wszystko kończy się tak samo, rezygnacją. Organizm żeby mógł schudnąć, musi jeść, bo tylko w ten sposób nakręcamy metabolizm i sprawiamy, że ten działa cały czas na najwyższych obrotach. Powinniśmy jeść średnio co 3 godziny. Najważniejsze jest śniadanie i to ono powinno być jak najbardziej obfite, a im bliżej wieczora, tym każdy posiłek powinien być mniejszy i mniej kaloryczny. 

Po czwarte – aktywność fizyczna

Oczywiście są osoby, które bez jakiejkolwiek aktywności schudły. Trzeba zdać sobie jednak sprawę z tego, że po raz trwa to dłużej, a po dwa, ciało bez ćwiczeń mimo że schudnie nie będzie tak atrakcyjne, bowiem zupełnie zabraknie w nim jędrności. Warto więc postawić na 3 – 4 razy w tygodniu na siłownię plus wybrać dodatkowo jeszcze spacer, jazdę na rowerze, pływanie lub inne sportowe rozwiązania, dzięki którym będziemy mogli być w ruchu, czerpiąc z tego maksymalną przyjemność. Oczywiście najważniejsze w tym wszystkim jest to, aby robić coś, co lubimy. Jeden biega, inny jeździ rowerem, jeszcze inny potrzebuje siłowni. Grunt to znaleźć coś, co daje na radość i regularnie wprowadzać to do swojego życia.

Po piąte, postaw na jeden dzień wolny od restrykcyjnej diety

Dobrym pomysłem jest wprowadzenie jednego dnia w tygodniu, w którym pozwolisz sobie na nieco więcej, niż na co dzień. Nie chodzi tutaj o to, by zjeść za pięciu i by w jeden dzień nadrobić wszystko to, co straciliśmy w tygodniu. Taki wolny dzień oznacza, że możemy wybrać nieco więcej węgli, postawić na jakąś rzecz, której na co dzień nie ma w naszej diecie, wybrać produkt lub danie, na które po prostu mamy ochotę. 

Jak więc widać, wcale nie trzeba wiele. Małe zmiany, które możemy wprowadzić w życie, całkowicie mogą pomóc nam uzyskać taką figurę, na jakiej tylko nam zależy. Podstawą jest tylko odpowiednio do tego tematu podejść, być konsekwentnym i wierzyć, że nasza praca i zmiana nawyków ma sens i może dać nam taką figurę, o jakiej tylko marzymy.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*