Jak stracić tłuszcz z brzucha?

Problem z oponką na brzuchu ma wielu z nas. Jest to najbardziej problematyczne miejsce, z jakim tylko możemy się zmagać. Nie tylko wpływa negatywnie na nasze samopoczucie i ocenę, ale również, jeśli nie przede wszystkim – jest niebezpieczny dla naszego zdrowia. W tym artykule będziemy chcieli dokładnie skupić się na tym, w jaki sposób tą tkankę tłuszczową zgubić i co zrobić, by uzyskać taki efekt, na jakim tylko nam zależy. 

***

Blisko 26% Brytyjczyków ma problem z otyłością. Idąc ulicami miast, mijamy wielu przechodniów z problemem z wagą, a w szczególności właśnie z brzuchem. Jeśli trend ten będzie się pogłębiał, to w 2045 roku blisko połowa społeczeństwa może być otyła. 

Rodzaje tłuszczu na brzuchu

Nie każda otyłość na brzuchu związana jest z jednym i z tym samym tłuszczem, z czego nie każdy zdaje sobie sprawę. Jednym z rodzajów jest tłuszcz podskórny, który stanowi delikatna warstwę pod skórą i nie jest on groźny. Jeśli ograniczymy jedzenie i postawimy na aktywność, możemy go bez problemu zwalczyć. Drugim rodzajem jest tak zwany tłuszcz trzewny, który znajduje się w głębi brzucha, w jamie brzusznej, między wątrobą, żołądkiem, nerkami i jelitami. Jeśli tego tłuszczu w brzuchu jest zbyt dużo, wpływa on między innymi na wypompowywaniu różnych substancji zapalnych, na zakłócaniu działania hormonów, na regulowaniu apetytu, nastroju, czy też funkcji mózgu, w tym odpowiedniego poziomu kortyzolu, który odpowiedzialny jest za stres. Może prowadzić do cukrzycy typu 2, do chorób serca, czy też niektórych rodzajów raka. I to właśnie w przypadku tego tłuszczu trzewnego należy szukać przyczyny i jak najszybciej go zwalczyć, bo jest naprawdę bardzo niebezpieczny. 

Przyczyny powstawania tłuszczu trzewnego

Głównymi przyczynami powstawania tłuszczu jest oczywiście niewłaściwa dieta, jak również i brak aktywności fizycznej. To one powodują, że spożywamy więcej kalorii, niż jest nam potrzebnych, a przez brak ruchu, nie jesteśmy dodatkowo w stanie ich spalić. Zamiast na zdrowe tłuszcze, stawiamy na te trans, które są prawdziwym zabójcą dla naszego organizmu. To właśnie one powodują nie tylko samo tycie, a więc zwiększenie objętości tkanki tłuszczowej, ale również i przenoszenie tego tłuszczu z innych części ciała na brzuch.

Sama jednak dieta i ruch to nie wszystko. Tłuszcz trzewny bardzo często pojawia się także w przypadku różnego rodzaju stresorów, dlatego też jeśli jesteśmy stale napięci, pojawia się w naszym życiu wiele bodźców związanych ze stresem, a sami nie potrafimy się uspokoić i wyciszyć, taki tłuszcz uwielbia te warunki i chętnie zajmuje coraz to większą powierzchnię brzucha. Stresując się, spalamy bardzo dużo kalorii, ale kiedy ten stres opadnie, chcemy je uzupełnić i zaczynamy jeść bardzo duże ilości jedzenia. Takie obsesyjne jedzenie, a do tego i podjadanie między posiłkami powoduje, że obwód talii z każdym kolejnym tygodniem staje się coraz to większy. 

Kolejnym z problemów, który dotyczy bardzo wielu ludzi jest problem z alkoholem. Tak naprawdę alkohol nie jest bardzo mocno kaloryczny, ale kiedy dociera on do organizmu, przekształca się on w octan, a tego nasze ciało nie może przechowywać. Alkohol staje się więc źródłem naszej energii w danej chwili, a wszelkie białka, tłuszcze i węglowodany, które zjedliśmy odkładają się w tym czasie w tkankę tłuszczową. 

Następnym problemem są bakterie w jelitach. O ile te dobre są podstawą prawidłowej pracy jelit, o tyle te złe, mogą spowodować wiele poważnych dla zdrowia konsekwencji. Te przydatne wytwarzają hormony, regulują układ odpornościowy, a także trawią żywność, kontrolują nasz apetyt, nastrój i wagę. Jeśli zacznie ich być w jelitach mniej, na korzyść tych bakterii chorobotwórczych, wszystkie z tych procesów zostaną zachwiane.

Co więc zrobić, by stracić ten tłuszcz z brzucha?

Wcale nie chodzi tutaj o to, aby nic praktycznie nie jeść, czy siedzieć na siłowni kilka godzin dziennie. Nie tędy droga. Należy postawić przede wszystkim na odpowiednie podejście do życia, konsekwencję i racjonalne myślenie, a do tego zastosować kilka rad, które zamieszczamy poniżej, by osiągnąć wymarzony efekt. 

 

  • przyspieszamy metabolizm

 

Im nasz metabolizm pracuje na wyższych obrotach, tym lepiej, bowiem wtedy spala on więcej tłuszczu. Dzięki odpowiedniemu rozkręceniu metabolizmu możemy zwiększyć beztłuszczową masę ciała, możemy uniknąć uczucia głodu, mieć więcej siły i energii. 

 

  • dbamy o zbilansowaną dietę

 

Bardzo ważne jest to, abyśmy patrzyli na to, co mamy na talerzu, bowiem w 70% to właśnie nasza dieta odpowiada za to, jak wyglądamy. Powinniśmy postawić więc na chude białko, w tym na wołowinę, indyka, na jajka, kurczaka lub tofu. Powinniśmy stawiać na zdrowe tłuszcze, które są niezbędne organizmowi, ale które jednocześnie nie powodują tycia. I oczywiście nie sposób nie pamiętać o węglowodanach, które są głównym źródłem energii, ale tych, które są złożone, bowiem są one dla nas najzdrowsze. Do tego dużo warzyw mających w sobie ogromne ilości błonnika, owoce, nasiona, orzechy. A jeśli chodzi o porcje i pory jedzenia, nie powinniśmy stawiać na głodówki, bo mogą nam dać one efekt odwrotny od oczekiwanego. Najlepiej jeść 4 – 5 posiłków dziennie w regularnych odstępach, w takiej ilości, aby się najeść, ale nie przejeść. 

 

  • stawiamy na aktywność cardio i siłową

 

Koniecznie warto postawić i na treningi, bowiem aktywność fizyczna jest niezwykle ważna, jeśli w grę wchodzi proces odchudzania, szczególnie walki z nadprogramowym tłuszczem w okolicy brzucha. Warto stawiać na treningi cardio, gdzie podwyższone tętno pozwala nam szybciej spalać kalorie. Dobrze jest wprowadzić w tym interwały, a więc klasyczne ćwiczenia przeplatane bardzo intensywnymi seriami trwającymi kilkanaście sekund. Dzięki takim bowiem treningom organizm spala kalorie jeszcze długo po skończeniu ćwiczeń. A oprócz treningu cardio należy także postawić na trening siłowy, bowiem zwiększenie masy mięśniowej działa korzystnie na tłuszcz. Im bowiem więcej mięśni, tym szybciej tkanka tłuszczowa jest spalana. Połączenie cardio i siłowych ćwiczeń to najlepsze, na co tylko można postawić. 

 

  • ograniczamy stres do minimum

 

Każdy z nas doskonale wie, że stres jest prawdziwym wrogiem. Należy więc starać się żyć tak, aby maksymalnie go ograniczać, a wręcz eliminować. Jeśli jakaś sytuacja lub osoba działa na nas stresująco, należy przyczynę naszego stresu wyeliminować z życia, bowiem jest to główna droga do zdrowia, szczęścia i doskonałego wyglądu. 

 

  • stawiamy na zdrowy sen

 

I ostatnim z elementów, które są niezwykle ważne, jeśli chodzi o zdrowie, dobre samopoczucie i walkę z otyłością, w tym również i brzuszną jest zdrowy sen. Człowiek powinien stawiać na 8 godzin snu dziennie, bowiem wtedy organizm pracuje tak, jak powinien. Za mało snu sprawia, że metabolizm nie pracuje tak, jak powinien. Nie jesteśmy wypoczęci, mamy mało energii, podstawowe funkcje życiowe są spowolnione. 

Jak więc widać, na otyłość brzuszną wpływ ma wiele czynników. Jeśli niewystarczająco dbamy o siebie, efekt opony dookoła brzucha gwarantowany. Stosując się jednak do powyższych rad, z pewnością można ten tłuszcz zwalczyć, ale trzeba być konsekwentnym i upartym w drodze do osiągnięcia upragnionego celu. 

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*