Jak szybko schudnąć? cz. 2

Jak szybko, a jednocześnie skutecznie schudnąć, tak, aby efekt był widoczny na zawsze, a nie tylko na chwilę? Co robić, by mieć energię, a odchudzania nie traktować, jak karę za grzechy? Z czego zrezygnować, a co wprowadzić? Tym wszystkim chcielibyśmy zająć się w tym właśnie artykule, mając nadzieję, iż okaże się on być pomocny dla wszystkich osób, które chcą w efektywny sposób zrzucić kilka kilogramów i pozbyć się nielubianej tkanki tłuszczowej. Gotowi? 

***

Jak wiadomo, elementem nadrzędnym jest oczywiście zdrowa dieta, która stanowi blisko 70% sukcesu, jak również i aktywność fizyczna uzupełniająca całość procesu odchudzania. Są jednak pewne triki, zarówno w kwestii odżywiania się, jak również i ćwiczeń, które na pewno warto wprowadzić, jeśli chcemy, aby ten proces przyniósł zdecydowanie lepsze efekty. Co więc warto robić?

 

  • jeden dzień w tygodniu zwiększamy ilość węgli

 

Jeśli jesteśmy na diecie, zazwyczaj stawiamy na zmniejszenie ilości kalorii poprzez cięcie węglowodanów. Oczywiście jest to jak najbardziej słuszne rozwiązanie, jednak jeśli chcemy naprawdę efektywnie schudnąć, to bez wątpienia warto wprowadzić jeden dzień w tygodniu, gdzie ta ilość węgli będzie nieco większa, niż w pozostałe dni. W ten sposób organizm będzie miał niejako pewien bodziec do działania i w taki sposób przyspieszy on metabolizm. Ustalając dietę, czy to samodzielnie czy z pomocą dietetyka, z całą pewnością warto wprowadzić jeden dzień tygodniowo ze zwiększoną ilości węglowodanów w swojej diecie.

 

  • stawiamy na kalkulator kalorii

 

Jeśli jemy w odpowiednim stosunku węgle, białko i tłuszcze, liczenie kalorii nie jest koniecznością, ale jeśli nie mamy dużej wiedzy w zakresie ilości spożywanych posiłków, a do tego bardzo zależy nam na uzyskaniu pożądanego efektu, na pewno liczenie kalorii może okazać się najlepszym, na co tylko możemy postawić. Można wybrać wagę kuchenną, do której dołączony jest specjalny program, dzięki któremu liczenie kalorii jest zdecydowanie bardziej proste. Można również i wybrać liczenie kalorii z odpowiednim programem dostępnym w sieci lub działającym na zasadzie aplikacji na smartfonie. Początki zawsze są trudne, ale już po chwili samo liczenie nie stanowi tak naprawdę większego problemu. 

 

  • odpowiednie śniadanie

 

Każdy z nas wie, że śniadanie stanowi rzecz najważniejszą, jeśli chodzi o posiłki w ciągu dnia. To ono dodaje nam energii, napędza nas do działania, czy pozwala wprowadzić metabolizm na właściwe tory. Warto stawiać na śniadanie do 30 minut po przebudzeniu się. A co jeść? Jeszcze do niedawna większość uznała, że idealnym jest śniadanie węglowodanowe. W chwili obecnej wiele się w tej kwestii zmieniło i coraz większa grupa osób uważa, że śniadania z dużą ilością białka są najlepsze, by móc odpowiednio zacząć dzień, dłużej nie być głodnym i dostarczyć organizmowi wszystkiego, co dla niego na początku dnia jest najlepsze. 

 

  • odpowiednia ilość wody

 

Woda jest oczywiście niezbędna, zarówno w samym procesie odchudzania, jak również i na co dzień. Każdy z nas powinien pić minimum 2 – 3 litry wody dziennie. Jest to absolutnie podstawą do tego, by organizm mógł zdrowo żyć, mieć energię i siłę. Warto więc o tym pamiętać, bez względu jaką mamy za oknem porę roku, czy musimy zrzucić dwa czy dwadzieścia kilogramów, czy mamy 18 czy 40 lat. Woda jest podstawą i ją należy mieć na uwadze w pierwszej kolejności. Powinna ona zastąpić wszelkie napoje gazowane, soki i inne słodkie oranżady. Obok niej najlepiej jest postawić co najwyżej na zieloną lub czarną herbatę. 

 

  • błonnik w diecie

 

Błonnik w diecie jest niezwykle ważny i jak najbardziej należy o nim pamiętać. Dzięki niemu jelita pracują tak jak powinny i są one regularnie opróżniane, chroniąc nas przed wzdęciami i bólami. Błonnik działa również jako zapychacz, co sprawia, że jego obecność w diecie chroni nas przed nagłymi napadami głodu. Chcemy odchudzać się i jednocześnie nie odczuwać ciągłej chęci zjedzenia czegoś między posiłkami? Na pewno błonnik stanowi tutaj podstawę. 

 

  • zero przetworzonych produktów

 

Jedzenie przetworzone to najgorsze, co tylko moglibyśmy wybrać. bez wątpienia więc powinniśmy pamiętać o tym, by całkowicie wyeliminować z diety wszystko to, co przetworzone i co kryje się pod słowami fast food. Jest tyle możliwości przyrządzania różnorodnych posiłków, że bez wątpienia taką żywność powinniśmy omijać szerokim łukiem. 

 

  • odpowiednia ilość snu

 

Sen, a odchudzanie? Okazuje się, że ma on naprawdę bardzo duże znaczenie, jeśli w grę wchodzi nasz wygląd. Jeśli śpimy zbyt krótko, w naszym organizmie produkowana jest większa ilość hormonu stresu, a ten z kolei ma duże znaczenie na cały nasz proces odchudzania, który w gruncie rzeczy jest niezwykle skomplikowany i ma na niego wpływ bardzo dużo elementów. Warto więc o tym pamiętać i starać się spać około 7 – 8 godzin na dobę.

 

  • odpowiednia ilość treningów

 

To, że trzeba ćwiczyć aby schudnąć, wie każdy, ale niestety nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że przetrenowanie również wcale nie wpływa pozytywnie na to, jak nasz organizm reaguje na proces odchudzania. Warto postawić na 3 -4 treningi dziennie lub w przypadku osób bardziej zaawansowanych nawet na 5 takich treningów ale musimy pamiętać przy tym również o regeneracji, która jest tak samo ważna jak i sam trening. Często nie chce nam się ćwiczyć, a jak zaczniemy, to nie mamy ochoty skończyć. Warto więc i w tej kwestii znać pełen umiar. 

 

  • badania 

 

Koniecznie trzeba także pamiętać o zrobieniu badań. Zanim zaczniemy na dobre całą tą walkę o lepszy wygląd, na pewno warto wcześniej dokładnie się przebadać, tak, aby mieć pewność, czy oby na pewno jesteśmy zdrowi i gotowi podjąć wyzwanie walki o lepszego siebie. Koniecznie robimy morfologię krwi, badanie moczu, badanie tarczycy. Są to absolutne podstawy, by móc zacząć działać w kierunku walki z kilogramami. 

 

  • zdrowe podejście

 

I na samym końcu, obowiązkowo należy także pamiętać o zdrowym podejściu. Wszystko ma swój czas i odchudzanie to nie szybka walka o uzyskanie upragnionego efektu, ale ciężka praca, w której trzeba dać 100% siebie. Jeśli o to zadbamy, będziemy zmotywowani, a przy tym też odpowiednio nastawieni, to na pewno uda nam się osiągnąć sukces. 

Podsumowanie

Jeśli zaczniemy odnosić się do powyższych zasad, z pewnością efekty naszej diety zostaną zdecydowanie szybciej zauważone. Czasami małe rzeczy mogą mieć naprawdę duże znaczenie. Wielu ludzi stawia na głodówki, źle się czuje, sięga po niszczące organizm tabletki na odchudzanie, a wszystko można sprowadzić do małych zmian w naszym codziennym życiu. Czy to tak wiele? 

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*