Jak wpływa sen na nasz wygląd? Czy niedosypiając możemy przytyć?

Sen jest dobry na wszystko. Dzięki niemu organizm czuje się zdrowy, silny, ma dużo energii, chęci do działania. Narządy działają prawidłowo, nie mamy żadnych problemów z funkcjonowaniem poszczególnych układów. Ale czy wiedzieliście, że sen, a dokładniej jego brak może mieć wpływ na to, jak wyglądamy? Okazuje się, że niedobór snu może znacząco wpłynąć na redukcję masy ciała, nawet jeśli żyjemy aktywnie i stosujemy diety.

Jeśli chcemy schudnąć, to oprócz prawidłowej, zbilansowanej diety i aktywności na co dzień powinniśmy przede wszystkim postawić na higienę snu. Cóż to oznacza? Wysypianie się! Osoba dorosła powinna spać około ośmiu godzin, aby mogła w pełni się zregenerować i cieszyć pełnią zdrowia każdego dnia. Co więc sprawia, że mamy problemy ze spaniem mimo chronicznego zmęczenia?

  • Hormony

To one zazwyczaj odpowiadają w większości przypadków za jakość naszego snu i problemy ze spaniem. Największym problemem jest hormon – grelina, która pobudza apetyt, jak również i ma za zadanie zmniejszać poziom leptyny infrmującej o sytości.

  • Niewyspanie = złe działania

Skoro nie śpimy, nie mamy siły i energii, jesteśmy zmęczeni, osłabieni i brak nam chęci do czegokolwiek. Zamiast aktywnie spędzać dzień, leżymy, zamiast zrobić pełnowartościowy posiłek, stawiamy na niezdrowe, przetworzone jedzenie, a to wszystko odbija się na naszej wadze.

  • Stres

Stres jest zazwyczaj głównym winowajcą wszelkich naszych problemów. Nie śpimy, bo się czymś stresujemy, nie jesteśmy wyspani, też się tym stresujemy. Podnosi się poziom kortyzolu, który zwiększa uczucie głodu i powoduje, że tkanka tłuszczowa się odkłada.

Jak więc widać powodów związanych z niemożliwością zaśnięcia lub ze słabą jakością snu może być naprawdę bardzo wiele. Grunt to odpowiednio do tego podejść i zacząć dążyć do poprawy tego stanu rzeczy, jeśli chcemy cieszyć się piękną figurą, odpowiednią wagą i nienagannym zdrowiem. Przed snem wywietrzmy sypialnię, pamiętajmy o regularnej zmianie pościeli, postarajmy się wyciszyć, zapomnieć o troskach dniach codziennego. Bardzo ważne jest to, abyśmy zamiast oglądania telewizji lub przeglądania iPhone’a przeczytali książkę ograniczając światło niebieskie. A jeśli to nie pomaga, konieczna jest wizyta u lekarza, wykonanie niezbędnych badań i w razie potrzeby, rozpoczęcie odpowiedniej terapii lekowej.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*