Jak zadbać o pamięć, nie stosując leków?

Polacy stosują leki na potęgę. Wystarczy, że pojawi się jakikolwiek problem, automatycznie wybieramy się do lekarza i najchętniej kupilibyśmy całą aptekę, żeby tylko uporać się z problemem. Tak naprawdę jednak, nie w każdym przypadku leki okazują się być idealne. Istnieją bowiem sposoby i metody, by bez ich użycia móc uporać się z wieloma problemami. Co więcej, należy zdać sobie sprawę z tego, że ich zażywanie choć pomaga w zmniejszeniu dolegliwości z którą się borykamy, to dzięki substancjom aktywnym mogą pojawić się skutki uboczne w zupełnie innej płaszczyźnie, nie związanej całkowicie z naszym obecnym problemem.

Dziś chcielibyśmy zająć się tematem pamięci, mając na uwadze fakt, że nie potrzeba wcale silnych leków, by móc ją poprawić. Czasami potrzebne są odpowiednie suplementy, z którymi bez problemu poradzimy sobie poprawiając naszą pamięć w bardzo szybkim czasie. Co więc stosować? Na co stawiać, by osiągnąć zamierzone efekty?

 

Kwasy Omega – 3 i Omega – 6

Czasami problemy z pamięcią, jak również i z koncentracją wiążą się z niewłaściwą dietą. Brak odpowiednich składników przyczynia się bowiem do nieprawidłowej pracy naszego układu nerwowego, w tym mózgu. Jednymi ze składników, których nie powinno zabraknąć w naszej diecie są wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega – 3 i omega – 6, które zwiększają przepuszczalność w komórkach nerwowych, jednocześnie wciąż pracując nad pracą mózgu. Dzięki ich obecności zarówno składniki odżywcze jak również i tlen docierają w zwiększonych ilościach do mózgu, co wpływa znacząco na polepszenie się pamięci, koncentracji, ale również i całej pracy naszego mózgu. Co więcej, to właśnie te kwasy oczyszczają układ nerwowy z produktów przemiany materii, co sprawia, że komórki nerwowe są czyste i zdrowe, bez jakichkolwiek stanów zapalnych i zmian, które mogłyby przyczynić się do rozwoju różnego rodzaju chorób mózgu.

 

Witaminy z grupy B

Witaminy z grupy B są jednymi z najważniejszych, które mają ogromne znaczenie na wielu płaszczyznach, ale przede wszystkim wpływają one na prawidłową pracę naszego układu nerwowego. To dzięki nim właśnie następuje szybki wzrost komórek nerwowych, to one właśnie uelastyczniają, jak również i zwiększają połączenia między neuronami. Jeśli chodzi o poprawę pamięci, są one niezawodne, zarówno w postaci diety, jak również i odpowiednich suplementów. Ich odpowiednia ilość w organizmie wpływa na zdrowie fizyczne, psychiczne i umysłowe.

 

Aby poprawić pamięć – więcej śpijmy!

Sen jest tak naprawdę lekarstwem na wszystko. Jeśli w grę wchodzi nasza pamięć, jak również i praca całego mózgu, to właśnie sen ma tutaj bardzo istotne znaczenie. Jak każdy z nas zapewne wie, komórki mózgowe wraz z upływem lat niszczą się i umierają. Jeśli nie śpimy odpowiednio, cały ten proces działa zdecydowanie szybciej. Osiem godzin na dobę to idealny czas, aby organizm mógł się zregenerować, odprężyć, wyciszyć i nabrać sił na następny dzień.

 

Nie zapominamy oczywiście o piciu wody

I na koniec najważniejsza zasada – pijmy odpowiednią ilość wody, bowiem dobre nawodnienie organizmu to ogrom korzyści dla całego naszego ciała. Zbyt mała ilość wody przyczynia się do pojawienia się bólów głowy, senności, rozdrażnienia, do ogólnego zmęczenia, do problemów z pamięcią oraz koncentracją. Jeśli zaczniemy pić około dwóch litrów wody dziennie, bardzo szybko zobaczymy znaczące efekty.

Jeśli więc chcemy znacząco poprawić naszą pamięć, nie musimy sięgać po leki przepisywane przez lekarzy, bo nawet jeśli one wpłyną pozytywnie i zobaczymy znaczące efekty, mogą one działać niekorzystnie na inne obszary naszego ciała. Zacznijmy od zastosowania się do powyższych rad, a z pewnością w bardzo szybkim czasie zauważymy znaczną różnicę.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*