Jak zrobić formę do lata?

Dla wielu osób nadrzędnym elementem, jeśli w grę wchodzi dieta, treningi i zdrowy tryb życia jest forma zrobiona ,,do lata”. Ostro trenujemy i jemy wszystko to, co zdrowe, żeby tylko wyglądać dobrze. Prawdą jest, że jeśli chcemy wyglądać dobrze, powinniśmy postawić na formę na lata, a nie na lato, no ale cóż – nie każdy ma w sobie tyle mobilizacji, by trzymać się określonych zasad przez cały rok. 

Warto mieć na uwadze fakt, że jeśli chcemy schudnąć do lata, musimy zacząć już dziś, o ile nie jest to czerwiec, bo wtedy może być nieco za późno. Aby zrzucić kilka kilogramów, potrzebujemy na to czasu, dlatego też nie możemy zostawiać wszystkiego na ostatni moment, bo na pewno nie uzyskamy efektu na jakim nam zależy. Grunt to wybrać taki sposób odchudzania, by był on dla nas korzystny pod względem efektów, ale również i by nie zmęczył nas na tyle, abyśmy mieli dość. W tym artykule nie będziemy skupiać się na tym, jak zrobić formę do lata, ale jakie może to przynieść korzyści dla naszego organizmu. Jesteście gotowi?

***

Lepszy sen

Nie od dziś wiadomo, że aktywność fizyczna w znaczący sposób wpływa na poprawę komfortu i jakości snu. Działa to zarówno w jedną, jak również i w drugą stronę. Jeśli dobrze śpimy, lepiej trenujemy, jeśli trenujemy, lepiej śpimy. W trakcie snu nasze ciało regeneruje się, wypoczywa, odprężą, a zachodzące w nim procesy w znaczący sposób oddziałują na procesy związane z odchudzaniem

Poprawa relacji z partnerem

Nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, jak wiele może wnieść w Twoje życie osobiste zmiana nawyków żywieniowych, lepszy sen, czy też aktywność fizyczna. Jeśli poprawisz swój styl życia, poczujesz się zdecydowanie lepiej, a to na pewno wpłynie na Twoje samopoczucie, na zadowolenie i szczęście. Wszystko to razem przełoży się niewątpliwie na poprawę relacji ze swoim partnerem. Co więcej, chcąc aktywnie żyć i zdrowo się odżywiać, można razem z partnerem mobilizować i wspierać się wzajemnie. Postawmy na wspólne, wieczorne bieganie. Wybierzmy razem trening na siłowni lub w domu. Zróbmy wspólną, zdrową kolację. Małe zmiany, a mogą mieć tak duże znaczenie dla naszych relacji z ukochaną osobą. 

Lepsze życie seksualne

Pozostając w temacie związku, z pewnością warto mieć na uwadze fakt, że odchudzanie, zdrowy tryb życia i cała ta aktywność, mogą mieć ogromne znaczenie, jeśli w grę wchodzi nasze życie seksualne. Według przeprowadzonych badań, biegając i żyjąc zdrowo, nasza sprawność fizyczna i lepsza forma sprawiają, że lepiej się sami ze sobą czujemy. To wpływa z kolei na naszą samoocenę, na postrzeganie siebie, na pewność siebie. Każdy z tych aspektów ma ogromne więc dla nas znaczenie i dzięki temu właśnie nasze życie seksualne może zmienić się o 180 stopni.

Lepszy wygląd

Wiadomo, że skoro coś nowego wprowadzamy w swoje życie, oczekujemy zmian i jest to jak najbardziej normalne. Warto więc pamiętać o tym, aby postawić na pracę nad swoim ciałem kompleksowo. Jeśli zmieniamy dietę na bardziej zdrową, wprowadźmy też ćwiczenia, trenujmy, bądźmy pozytywni i odpowiednio nastawieni do życia i do zmian. Jeśli o to wszystko zadbamy, to na pewno uda nam się wyglądać zdecydowanie lepiej i bardziej atrakcyjnie, a nic nie wpływa tak na nasze samopoczucie i doskonały humor, jak właśnie nasze odbicie w lustrze.

Możliwość robienia sobie prezentów

Po pierwsze, jeśli schudniesz, musisz kupić sobie coś nowego do noszenia, a więc robienie sobie prezentów to największa przyjemność, która warta jest każdego potu wylanego na siłowni. Patrząc na to jednak w aspekcie robienia sobie prezentów, warto także stawiać na tak zwane nagrody za osiągnięte cele. Jeśli schudnę 5 kilogramów, kupię sobie nowe buty do biegania… Jeśli przez miesiąc będę regularnie ćwiczyć, kupię sobie nowe legginsy. Mając cel i mając nagrodę, zdecydowanie łatwiej jest się zmobilizować i zebrać w sobie, by działać. 

Mniej stresu

Jak wiadomo, żyjemy dziś w czasach, gdzie stres towarzyszy nam na każdym kroku. Presja czasu, wymagająca praca, oczekiwania społeczeństwa, kredyty… Wciąż się stresujemy. Jeśli zaczniemy trenować, automatycznie będziemy działać na nasz organizm pozytywnie, a sam stres rozstanie odpowiednio rozładowany. Nic nie działa tak doskonale na sytuacje stresowe, jak odpowiednia dawka uwolnionych endorfin po aktywnym treningu. Chcesz się przekonać? Działaj już teraz. Najlepszą formą rozładowania stresu jest na pewno bieganie. Możemy się dotlenić, a z drugiej strony postawić na ruch całego ciała, dlatego też warto spróbować i przekonać się o tym na własnej skórze.

Więcej energii

Jeśli żyjemy zdrowo, jemy pełnowartościowe jedzenie, a do tego uprawiamy aktywność fizyczną, to bez wątpienia nasz poziom energii z każdym kolejnym tygodniem będzie szybował do góry. Warto więc o tym pamiętać, by oprócz lepszego wyglądu, pomyśleć o lepszym samopoczuciu, sile, pozytywnym myśleniu i dużych dawkach energii na każdy dzień.

Podsumowanie

Jeśli chcemy żyć zdrowiej i aktywniej, bo zależy nam na tym, aby schudnąć i zyskać formę na lato, na pewno warto mieć na uwadze również i inne korzyści, które wynikają z tego całego procesu odchudzania. Miejmy je na uwadze i w chwili zwątpienia i braku mobilizacji starajmy się o nich pamiętać, a wtedy z pewnością uda nam się zażegnać każdy kryzys i działać na jeszcze większych obrotach.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*