Jakie witaminy na koncentrację?

Mózg człowieka, aby mógł poprawnie funkcjonować potrzebuje odpowiednich składników odżywczych do prawidłowej pracy. Oprócz stosownej diety, niezwykle ważną rolę odgrywają odpowiednie witaminy, dzięki którym możemy poprawić naszą koncentrację, zdolności umysłowe, jak również i intelektualne. Jeśli chcemy, aby nasza pamięć nie szwankowała, a koncentracja była na odpowiednim poziomie, to na pewno nie powinniśmy zapomnieć o odpowiednich witaminach i minerałach.

Poniżej mamy dla Was listę składników odżywczych, które są niezwykle ważne, aby nasz mózg mógł pracować poprawnie. Są one konieczne do prawidłowej pracy naszego układu nerwowego. Jeśli ich brakuje, zmniejszają się nasze zdolności umysłowe, mamy problemy z zapamiętywaniem prostych rzeczy, a koncentracja daleka jest od normy. Co więc powinniśmy zażywać? Jakich witamin nie powinno zabraknąć w naszej diecie lub w postaci stosownych suplementów:

 

Witaminy z grupy B

Niezwykle ważna grupa witamin, która działa na cały układ nerwowy, w tym znacząco poprawia pamięć i koncentrację. Jeśli chcemy zachować zdolność umysłu i odpowiednią kondycję mózgu przez długie lata, na pewno nie powinniśmy zapomnieć o ich stosowaniu, zarówno w formie diety, jak również jeśli istnieje taka potrzeba, w formie suplementów. Wśród witamin z grupy B, bardzo duże znaczenie odgrywa tiamina – B1. Głównym jej zadaniem jest branie udziału w procesie produkcji mieliny, mającej ogromne znaczenie dla tworzenia się włókien nerwowych. Drugą jest Witamina B12 – popularne zwana kwasem foliowym. Ten składnik pomaga nam zachować odpowiedni nastrój, wspomagając produkcję melatoniny. Jeśli nasza dieta uboga jest w witaminy z grupy B, powinniśmy postawić na suplementy dostępne zarówno oddzielnie, jak również i w postaci jednej tabletki. Jak bezpiecznie dawkować witaminę B12?

 

Witamina E

Witamina E nie bez powodu nazywana jest witaminą młodości, bowiem to właśnie ona wpływa znacząco na sprawność umysłową mózgu zwalczając wolne rodniki i spowalniając tym proces starzenia się. Wraz z upływem lat nasz mózg funkcjonuje zupełnie inaczej, bowiem zniszczeniu ulegają komórki nerwowe, tym samym wpływając na naszą pamięć i koncentrację. Suplementując się witaminą E zahamujemy w dużej mierze proces niszczenia tych komórek, jednocześnie też zwiększając przepływ tlenu do mózgu.

 

Magnez

Magnez to najważniejszy składnik mineralny, jaki możemy wybrać do prawidłowej pracy naszego mózgu. Działa na wielu płaszczyznach, jednak w przypadku pamięci i koncentracji ma on ogromne znaczenie. Magnez dba o pracę układu nerwowego tworząc neuroprzekaźniki. Warto pamiętać o tym, aby łączyć go z witaminą B1 i B6 bowiem zdecydowanie silniej wtedy działa on w naszym organizmie. Jeśli więc chcemy zwiększyć nasze zdolności umysłowe, powinniśmy sięgać po produkty bogate w magnez, jak również i stosować odpowiednią do tego suplementację.

 

Leucyna

Leucyna jest źródłem witaminy z grupy B, będąc składnikiem o jakim nie możemy zapomnieć, by móc zachować odpowiednią kondycję mózgu przez jak najdłuższy czas. Wpływa na pamięć i koncentrację. Jest dobrym rozwiązaniem szczególnie dla osób pracujących umysłowo i dużo się uczących. Dzięki niej przyswajanie informacji przebiega zdecydowanie lepiej.

Jeśli chcemy żyć pełnią życia, zachowując przy tym pełną sprawność nie tylko fizyczną, ale również i psychiczną, na pewno powinniśmy sięgać po wyżej wymienione składniki, bowiem to właśnie one pozwolą nam długi czas cieszyć się odpowiednią sprawnością umysłową naszego mózgu.

Jak wspomóc koncentrację?

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*