Który olej na odchudzanie?

Bardzo często osoby przechodzące na dietę, które nie mają w tym temacie zbyt dużej wiedzy są przekonani, że tłuszcze należy omijać szerokim łukiem. Prawda jest jednak zupełnie inna, gdyż tłuszcze są niezbędne, ale tylko te zdrowe, bowiem możemy je podzielić na te, które są dla organizmu szkodliwe oraz takie, które są nam niezbędne. W tym artykule zastanowimy się, który olej na odchudzanie jest najlepszy, jakie są ich rodzaje, który warto do swojej diety wprowadzić. 

***

Dobry tłuszcz działa pozytywnie na cały organizm człowieka. Przyspiesza on metabolizm, dzięki czemu pozwala nam szybciej schudnąć, jest dobry przy niedoczynności tarczycy, przy nadczynności tarczycy, przeciwdziała chorobom cywilizacyjnym, otyłości i cukrzycy. Dzięki zdrowym tłuszczom w organizmie człowieka może zajść wiele, bardzo ważnych przemian. To dzięki tłuszczom w organizmie mogą rozpuszczać się między innymi witaminy A, D, E i K. Dobry tłuszcz działa pozytywnie na nasz układ krwionośny, obniża on ciśnienie krwi, jest niezbędny w profilaktyce miażdżycy. 

W czasie bycia na diecie, ale i nie tylko warto stawiać na określone rodzaje zdrowych tłuszczy. Jakich?
  • Po pierwsze olej kokosowy

Olej kokosowy od kilku lat już cieszy się bardzo dużą popularnością i wybierany jest przez ludzi stawiających na zdrowie, urodę i doskonałe samopoczucie. Nie jest to tłuszcz, który zamienia się w tkankę tłuszczową, ale w energię. Ponadto warto pamiętaj o tym, że stymuluje on metabolizm, a więc szybsze spalanie kalorii. Nie powoduje tycia, ale działa w celu redukcji wagi. Wybierając taki olej kokosowy, warto postawić na nierafinowany i dodawać go do większości produktów, zarówno do smażenia, jak również i jako dodatek do kanapek, czy sałatek. 

  • Po drugie olej lniany

Ten rodzaj oleju na diecie redukcyjnej jest jak najbardziej wartym wyboru produktem. Skąd jego fenomen? W składzie znajdują się nienasycone kwasy tłuszczowe obniżające cholesterol i ciśnienie krwi, a także przyspieszające metabolizm. Kolejnym składnikiem jest kwas alla – linolenowy przekształcający się w DHA, który wpływa pozytywnie na nasz układ nerwowy. Olej lniany wpływa na odporność, na dobre samopoczucie. Nie można na nim smażyć, ale dodawany do sałatek smakuje wybornie. 

  • Po trzecie oliwa z oliwek

Bardzo popularna, choć nie przez wszystkich lubiana. Oliwa z oliwek to produkt, który może być dodawany do wszystkiego. W jej składzie znajdziemy między innymi kwasy tłuszczowe obniżające zły cholesterol i ciśnienie krwi, ale i wpływające na prawidłową pracę serca. Dzięki niej wiele witamin bez problemu zostaje wchłanianych przez organizm. Ta oliwa nie zmienia się w tkankę tłuszczową, ale mobilizuje ona organizm do wykorzystywania tłuszczu z tkanki tłuszczowej. 

  • Po czwarte ryby 

Jeśli do tej pory nie wiedziałaś, to teraz już będziesz wiedzieć – w rybach znajdują się bogate tłuszcze, które są bardzo istotne dla organizmu człowieka. Zjadanie ryb powoduje wzrost termogenezy wewnątrz organizmu, przyspieszenie tempa przemian metabolicznych, 

Oczywiście to, że zdrowe tłuszcze są ważne i potrzebne to jedno, ale wiadomo, że co za dużo to niezdrowo, dlatego też i z nimi nie można przesadzać. Mamy wprowadzić takie oleje do diety, by były one wykorzystane do przemian metabolicznych, jakie na bieżąco zachodzą w naszym organizmie. Jeśli będziemy spożywać ich za dużo, organizm nie będzie w stanie tego nadmiaru kilogramów zrzucić.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*