Mity na temat odchudzania cz. 2

Każdy nam mówi co robić, aby schudnąć. Każdy ma szereg złotych rad, które niestety są często tylko teorią, a tak naprawdę w rzeczywistości nijak się mają do samego skutecznego odchudzania. A jak to jest naprawdę? Co jest prawdą, a co mitem? W co wierzyć, a czemu nie ufać? Bez wątpienia każdy z nas zastanawia się nad tym, jak szybko osiągnąć upragniony efekt. Wierzymy często w rzeczy, które tak naprawdę w ogóle nie mają nic wspólnego z tym, co pozwala zrzucać kilogramy i spalać tkankę tłuszczową. Poniżej przedstawiamy kilka istotnych elementów, które są absolutnymi mitami, jeśli w grę wchodzi temat odchudzania. Chcecie je poznać?

***

Tłuszcz, a nadprogramowe kilogramy

Dla większości z nas słowo tłuszcz od razu kojarzy się z jednym – dużym brzuchem, nadmiarem kilogramów, nagromadzoną w każdym miejscu tkanką tłuszczową. Wielu ludzi chcąc schudnąć, całkowicie eliminuje ze swojej diety wszelkie produkty, które bogate są w tłuszcz. Czy słusznie? Niekoniecznie. Na rynku dostępny jest bowiem tłuszcz niezdrowy, który jest bardzo kaloryczny i który podnosi poziom złego cholesterolu, ale również i tłuszcz zdrowy, który w diecie każdego jest bardzo potrzebny. Tłuszcz przyczynia się do zwiększenia ilości kalorii, ale ten w zdrowej postaci na pewno nie ma wpływu na wzrost masy ciała czy na problemy z redukcją kilogramów.

Śniadanie – posiłek najważniejszy, czy niekoniecznie? 

Od dziecka wmawiano nam, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i jeśli chcemy dobrze wyglądać, powinniśmy o nim pamiętać zaraz po wyjściu z łóżka. Patrząc jednak na przeprowadzone badania, okazuje się, że niekoniecznie jest to prawdą. Jedzenie śniadań w ogóle nie wpłynęło na to, że ludzie szybciej gubili kilogramy. Warto je jeść, by mieć energię i dobre samopoczucie każdego dnia, jednak nie musimy wierzyć w to, że śniadanie to podstawa przy odchudzaniu, bo jest to jak najbardziej mitem. 

Jedzenie fast foodów

Oczywiście prawdą jest, że fast foody działają negatywnie na organizm człowieka i nie wnoszą one niczego dobrego. Poprzez nie ludzie tyją i to właśnie powoduje, że otyłość stała się coraz bardziej widoczna. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że w dzisiejszym świecie, w którym to tak bardzo stawia się na zdrowe jedzenie i bycie fit, również knajpy z fast foodami poszły nieco do przodu i zaczęły oferować jedzenie w wersji właśnie fit. Bo szybkie nie musi być niezdrowe, dlatego też oprócz klasycznej oferty, której nie polecamy, można otrzymać całkiem ciekawe zamienniki, które na pewno okażą się być strzałem w dziesiątkę. 

Działanie diety odchudzającej

Kiedy chcemy schudnąć, bardzo często stawiamy na jeden schemat. Decydujemy się pójść do dietetyka, bierzemy dietę na miesiąc, na dwa, czy na pół roku. Z większym lub mniejszym zaangażowaniem się do niej dostosowujemy, a potem… wszystko wraca do punktu wyjścia i okazuje się, że to, co zrzuciliśmy nagle powróciło i to często ze zdwojoną siłą. Taki efekt jojo. Warto więc podejść do tego tematu bardziej racjonalnie, a więc postawić na dietę, która stanie się naszym sposobem żywienia nie na chwilę, ale na całe życie. Zrezygnujmy z tego, co niezdrowe, słodkie i przetworzone. Postawmy na dużo warzyw, większą ilość białka i zdrowych tłuszczy. Jeśli nauczymy się zdrowo odżywiać, na pewno będziemy tym faktem niezwykle mocno usatysfakcjonowani, a efekty przyjdą same, nie na lato, ale na lata. 

Osoby otyłe, a szczupłe i wpływ na zdrowie

Zazwyczaj wydaje nam się, że osoby otyłe są bardziej chore lub narażone na choroby, a osoby szczupłe cieszą się pełnią zdrowia. I tutaj mamy kolejny mit, bowiem prawdą jest, że w przypadku osób otyłych zwiększa się szansa wystąpienia chorób przewlekłych, wystąpienia cukrzycy typu 2, chorób serca, czy nawet nowotworów, ale nie jest powiedziane, że każda osoba otyła będzie chora, a szczupła będzie tryskała pełnią zdrowia, gdyż tak nie jest. Wiele osób otyłych ma idealne zdrowie,a  osoby szczupłe walczą z chorobami. Wszystko jest indywidualną kwestią każdego przypadku.

Żywność dietetyczna – czy jest faktycznie zdrowa?

Staramy się stawiać na jedzenie light, wybieramy żywność oznaczoną znakiem fit. Czy faktycznie jednak jest tak, że to jedzenie jest lepsze w procesie odchudzania? Niekoniecznie. Tutaj najczęściej działa doskonale marketing, a kwestia zdrowych produktów jest drugorzędna i okazuje się, że niekoniecznie lepsza. Jeśli więc jesteśmy na etapie odchudzania, niekoniecznie jedzenie z napisem fit lub light okaże się być idealne, by móc schudnąć. Pamiętajmy o tym, bo po co przepłacać, po co wierzyć w cuda, jeśli tak naprawdę nijak to ma się do naszych celów. Zdecydowanie lepiej jest postawić na zdrowe, pełnowartościowe jedzenie. 

Podsumowanie

Jak widać, mitów dotyczących odchudzania jest wiele. Warto więc podejść do tego tematu racjonalnie i postawić na dobre podejście, duża dawkę motywacji, zdrową dietę i aktywne spędzanie czasu. Jeśli to wszystko uzyskamy, z pewnością będziemy bardzo zadowoleni, a efekty pojawią się szybciej, niż nam się wydaje. 

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*