Co może powodować tycie? część 2

W poprzednim artykule skupiliśmy się w sposób szczególny na tym, co może być głównym winowajcą, jeśli chodzi o tycie bez naszej kontroli. Doszliśmy do wniosku, że problemem może być przede wszystkim stres, brak snu, czy też stosowanie niewłaściwych leków. Okazuje się jednak, że nie są to jedyne powody dla których tyjemy, a nie wiemy dlaczego. Co więc jeszcze może powodować wzrost naszej masy ciała? Jakie czynniki mają znaczenie, jeśli chodzi o rosnące kilogramy.

***

A może tak menopauza?

Bardzo często mawia się, że kobiety przechodząc okres menopauzy przybierają na wadze. Prawda jest, że może to w jakimś stopniu mieć wpływ na organizm kobiety, jednak bardzo często ten sam proces starzenia się organizmu powoduje, że zostaje spowolniony metabolizm, że spalamy mniej kalorii. Jeśli będziemy odpowiednio dbać o naszą dietę, a do tego postawimy na aktywność fizyczną, to na pewno i w czasie menopauzy nadal będziemy mogli cieszyć się pięknym wyglądem i nieskazitelną figurą. 

Zespół Cushinga

Jedna z chorób, które mogą powodować tycie jest zespół Cushinga. W takiej chorobie dana osoba narażona jest na zbyt dużą ilość hormonu stresu, który to w konsekwencji powoduje przyrost masy ciała, jak również i inne nieprawidłowości. Zespół Cushinga można dostać wtedy, gdy bierzemy sterydy na astmę, gdy mamy zapalenie stawów, czy toczeń. Najczęściej przy tej chorobie pojawia się przyrost masy ciała na twarzy, na szyi, w talii, jak również i w górnej części pleców. 

Winowajcą może być zespół policystycznych jajników

Bardzo często dużym problemem jest zespół policystycznych jajników, który to jest dużym problemem hormonalnym dotykającym wiele kobiet w wieku rozrodczym. W przypadku tej choroby pojawia się wiele małych torbieli na jajnikach, co doprowadza w konsekwencji do nierównowagi hormonalnej mającej wpływ na cały nasz cykl menstruacyjny. Obok przyrostu masy ciała pojawia się tutaj również owłosienie, jak również i trądzik. Największa ilość tłuszczu gromadzi się w okolicach brzucha. 

Gdy rzucamy palenie

W przypadku rzucania palenia, zdecydowanie częściej sięgamy po dodatkowe jedzenie, a tym samym również i zwiększamy ilość przyjmowanych kalorii, co w konsekwencji prowadzi do wzrostu masy ciała. Prawdą jest, że początkowo możemy odczuwać większy głód i więcej jemy, ale jest to stan przejściowy, po którym z pewnością wszystko wróci do normy. 

Podsumowanie

Jeśli przybieramy na wadze mimo tego, że jemy dobrze i ćwiczymy, a nasz bilans kaloryczny jest ujemny, z pewnością warto doszukać się w tym wszystkim konkretnej przyczyny. Nic bowiem nie dzieje się przypadkowo i z pewnością podstawą jest znalezienie problemu, by móc go leczyć lub po prostu wyeliminować. Nic się samo nie dzieje, dlatego też starajmy się robić wszystko, by w przypadku problemu – móc go wyeliminować. Nie odstawiajmy sami leków, ale skonsultujmy się z lekarzem, starajmy się ograniczyć stres do minimum, więcej śpijmy, a do tego wciąż stawiajmy na aktywność i zdrowie na talerzu. I oczywiście rzecz nadrzędna – badajmy się i kontrolujmy stan naszego zdrowia. 

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*