Najczęściej popełniane błędy przy odchudzaniu

Słowo odchudzanie dla większości z nas kojarzy się niestety z totalnym reżimem, brakiem energii i niechęcią do wszystkiego. Chcemy schudnąć, ale zupełnie nie mamy motywacji, chęci i siły. Niestety, nic się samo nie zrobi i jeśli my sami nie zaczniemy chcieć, niczego nie osiągniemy. No ale dobra, jesteśmy zmotywowani, działamy, robimy wydawać by się mogło swoje. Ale mija tydzień, dwa, mija miesiąc i kolejny, a waga stoi w miejscu. Zupełnie nie wiemy, dlaczego nie możemy zrzucić tych planowanych kilku kilogramów. Co jest nie tak? O co chodzi? W tym artykule spojrzymy na jedną zasadniczą kwestię, a mianowicie na odchudzanie – najczęstsze błędy, jakie wielu z nas popełnia i które to powodują, że waga ani drgnie. 

***

Zanim jednak o tych błędach powiemy, należy zdać sobie sprawę z tego, że każdy z nas jest zupełnie inny. Nie ma jednej, określonej diety dla wszystkich osób. U jednych sprawdzi się jedna, u innych zupełnie inna dieta i jest to jak najbardziej zrozumiałe. W odchudzaniu podstawą jest przede wszystkim indywidualny plan, dobrany konkretnie do danej osoby. Jest on dopasowany pod względem jej zdrowia, tego co lubi jeść, jakie ma upodobania, jak wygląda jej praca, ile czasu może poświęcić na przygotowywanie posiłków, czy będzie je łączyć z aktywnością, czy też nie. Każdy najmniejszy punkt ma znaczenie i każdy odgrywa niezwykle ważną rolę. Jest jednak kilka zasad, które stanowią największe błędy, jakie większości z nas dotyczą. Czasami wystarczy właśnie je zmienić, a wszystko może wyglądać inaczej i problemy, jeśli chodzi o odchudzanie przestają po prostu istnieć.

Błędy w odchudzaniu
  1. Nie mamy planu

W odchudzaniu podstawą jest mieć na siebie dobry plan, bo jeśli go nie mamy wpadamy na dziwne, wręcz głupie pomysły, które sprawiają, że waga wciąż stoi w miejscu. trzeba zdać sobie sprawę z tego, że kilku kilogramów nie zrzucimy w tydzień, czy też dwa. O tym należy pamiętać i zbyt szybko się nie poddawać. Jeśli myślimy tylko o samym efekcie, szybko się wypalimy. Warto ten główny cel rozłożyć sobie na mniejsze i ciężką pracą, systematycznością i konsekwencją powoli do nich dążyć. Nie ustawiajmy sobie celu zrzucenia 10 kilogramów, bo zanim byśmy to osiągnęli, już dawno nasza motywacja spadłaby do zera. Możemy ustalić sobie na przykład 3 kilogramy w miesiąc. Możemy określić, że za trzy miesiące wbijemy się w sukienkę o rozmiar mniejszą. Każda mała rzecz jest dobra, jeśli czas do jej osiągnięcia jest po prostu krótszy. Tylko takim bowiem sposobem jesteśmy w stanie osiągnąć sukces. Najlepsza opcja to 0,5 – 1 kilograma tygodniowo, nie więcej, jeśli nie chcemy osiągnąć efektu jojo. Powoli, ale zawsze do przodu. A oprócz celów, ustalmy plan – będziemy biegać trzy razy w tygodniu, nie będziemy jedli czekolady i innych słodkości, do pracy zaczniemy jeździć rowerem. Im więcej takich pomysłów na siebie, tym na pewno proces odchudzania będzie zdecydowanie przyjemniejszy i bardziej skuteczny. 

  1. Za mało jemy

Dla większości osób dieta kojarzy się z nie jedzeniem lub z jedzeniem bardzo małej ilości rzeczy. Nie jest to prawda, często bowiem właśnie nie chudniemy, bo jemy za mało. Jeśli organizm regularnie dostaje jedzenie, jego metabolizm działa na najwyższych obrotach. Jeśli nie jemy za dużo, organizm chwilę chudnie, a potem mamy efekt jojo i kilogramy wracają z nadwyżką, dlatego też tak bardzo ważne jest to, abyśmy postawili na zdrową, racjonalną dietę i jedli odpowiednio, około pięć posiłków dziennie.  

  1. Nie zmieniamy ćwiczeń

Jeśli stale organizm otrzymuje taką samą dawkę aktywności, a my w żaden sposób jej nie zmieniamy i nie modyfikujemy, to on przyzwyczaja się do tego i nie jest to dla niego bodźcem, by wpływać pozytywnie na nasze ciało i proces odchudzania. Jeśli więc chcemy doskonale wyglądać i szybko widzieć efekty naszej pracy, powinniśmy stawiać na różnorodność, bo tylko ona da nam pożądane efekty.

  1. Szybko odpuszczamy

Większość z nas idących na dietę odpuszcza zbyt szybko, uważając, że to i tak nic nie daje. Daje, ale trzeba na to cierpliwie poczekać. Zadając sobie pytanie dlaczego nie chudnę, czy zastanawiałaś się nad tym, jak długo ten proces trwa? Gwiazdy z branży fitness nie osiągnęły takiego ciała w miesiąc czy w rok, ale one ciężko na to pracują każdego dnia, od wielu lat. Efekty można zobaczyć nie od razu, ale po jakimś czasie od wejścia w stan aktywności i stosowania określonych diet. I co ważne – nie ważmy się, tylko mierzmy lub co ważne – patrzmy w swoje odbicie w lustrze, bo tylko ono jest prawdziwym wyznacznikiem naszego procesu odchudzania się. 

  1. Słuchamy ,,cudownych rad”

Słuchamy wszystkiego dookoła i niestety ze źródeł, które absolutnie nie są żadnym autorytetem. Będąc w sklepie widzimy produkty ,,light” i od razu je kupujemy. A okazuje się, że w ich składzie jest masa ulepszaczy i wspomagaczy smaku, które są dużo gorsze, niż zwykłe produkty nie będące light. 

Podstawą jest różnorodna i zbilansowana dieta i tylko taka powinna stanowić dla nas element nadrzędny. Jeśli mamy wyliczone dzienne zapotrzebowanie na kalorie, tak skomponujmy dietę, by była ona dla nas idealna, a kierując się powyższymi radami, można jak najbardziej wyeliminować problem braku widocznych efektów.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*