Noworoczne postanowienia o odchudzaniu

W większości przypadków idealny czas na odchudzanie to początek nowego roku. Wielu z nas chcących bowiem zgubić nadmiar kilogramów, stawia sobie za cel – nowa ja w nowym roku. Takie postanowienia to najczęściej pojawiająca się wizja na nowy rok w grudniu. Jedni zaczynają, inni rezygnują. Jedni po chwili kończą, inni są wytrwali w swoich działaniach. Co więc zrobić, by każdy, kto postawi przed sobą wyzwanie, mógł się go w pełni trzymać? Na co postawić, by początek roku był idealnym początkiem walki o nowy wygląd? Mamy nadzieję, iż tym artykułem uda nam się pokazać, że odchudzanie wcale nie musi być horrorem, a odpowiednie podejście do tego tematu, da nam możliwość pozostania w swoim postanowieniu.

***

Chęci to początek. Nie każdego na to stać, a więc jesteśmy o krok do przodu przed innymi. Jeśli te chęci mamy, następnym krokiem jest motywacja, postawienie celów i działanie. Krok po kroku, spokojnie, ze zdrowym rozsądkiem i odpowiednim umiarem. Jeśli to nam się uda, z pewnością zaczniemy walkę o lepszy wygląd w dobrym stylu i w bardzo szybkim czasie zobaczymy już pierwsze efekty. Grunt to postanowienie od razu zmienić w czyn. Nie czekamy na cieplejsze dni, na więcej słońca, na wiosnę, na kolejny tydzień. Nowy rok to nasza walka o siebie, a więc rozpoczynamy od razu! 

Co zrobić, by wytrwać w swoich noworocznych postanowieniach?

 

  • zmieniamy myślenie o odchudzaniu

 

Bardzo wiele osób myśli o odchudzaniu jako o czymś strasznym, o czymś, co wprowadza nas w depresję, sprawia, że wciąż czujemy się słabo i źle. Nie możemy zjeść tego, na co mamy ochotę, głodujemy i ogólnie nasze samopoczucie jest do niczego. Stop! Pora zmienić w tym momencie nasze myślenie. Po pierwsze wyznaczamy sobie dzień od którego zaczynamy. Mamy chwilę jeszcze by do tego się przygotować i nakręcamy się jednocześnie na zmiany, jakie nas czekają. Po drugie, dieta to nie głodówka. Nie mamy nie jeść lub zjadać jedynie suche wafle ryżowe. Nie na tym polega racjonalne odchudzanie. Jemy pięć posiłków dziennie, które są odpowiednio zbilansowane i które pozwalają nam uzyskać deficyt kaloryczny. To wystarczy, by kilogramy zaczęły szybować w dół. Po trzecie, nie od razu powinniśmy radykalnie rezygnować ze wszystkiego, co złe. Jeśli odetniemy się w pełni od naszych nawyków żywieniowych, to bardzo szybko do nich powrócimy. Rezygnujmy ze złych rzeczy powoli, po kolei. Lepiej zrezygnować z połowy zjadanych słodyczy na długi czas, nic uciąć je całkowicie tylko na chwilę, prawda?

 

  • postanowienia zamieniamy w plan działania

 

Skoro już coś postanowiliśmy, powinniśmy zacząć nasze myśli i plany zamienić w czyny. Wiadomo, iż odchudzanie jest celem długoterminowym. Nie zrzucimy kilka kilogramów w tydzień, nie uzyskamy figury modelki w miesiąc. Musimy ustalić plan działania. Określamy, co robić, jak działać. Wyrzucamy z lodówki i z szafek rzeczy, których nie będziemy na naszej diecie jeść. Robimy ,,zdrowe zakupy”, planujemy posiłki, ustalamy treningi. Im lepiej wszystko ustalimy, tym z pewnością łatwiej będzie nam osiągać poszczególne cele. Dzielmy wszystko na etapy, a kiedy osiągniemy jeden, na nowo rozpocznijmy dążyć do kolejnego i do następnego i tak przez cały ten czas…

 

  • nie głodzimy się

 

Dieta w żadnym wypadku nie powinna kojarzyć się nam z głodówką. Wiadomo, iż aby schudnąć trzeba jeść mniej lub stawiać na bardziej zdrowe produkty. Podstawą jest bowiem deficyt kaloryczny, a więc zjadanie mniej, niż potrzebujemy. Jeśli jednak będziemy się głodować, organizm będzie magazynował każdy, najmniejszy nawet posiłek w postaci tkanki tłuszczowej, bo będzie obawiał się tego braku jedzenia przez dłuższy czas. Aby schudnąć, trzeba więc jeść, ale trzeba wiedzieć co! Unikamy cukrów i produktów mącznych. Stawiamy na większą ilość białka, na zdrowe tłuszcze, jak również i zamianę węglowodanów prostych na złożone. Na diecie wcale nie trzeba odczuwać uczucia głodu. 

 

  • pijemy wodę

 

Woda jest niezbędna do życia. Powinniśmy stawiać na nią zawsze, a w czasie odchudzania w sposób szczególny. Szklanka wody z cytryną wypita rano, szklanka wody przed każdym posiłkiem. Dziennie powinniśmy wypić minimum 2 litry wody. Nie pijemy tylko wtedy, gdy czujemy pragnienie, ale dostarczamy wodę przez cały dzień, w małych ilościach i regularnie. Woda pozwala nam usunąć z organizmu metaboliczne odpady i toksyny, a jednocześnie też odpowiednio ten organizm nawodnić. 

 

  • nie podjadamy

 

Pod żadnym pozorem nie powinniśmy podjadać między posiłkami, bo jest to w procesie odchudzania bardzo zgubne. Stawiamy na pięć posiłków dziennie, ustalamy określone godziny ich zjadania, czekamy na każdy kolejny posiłek. Podjadanie nie jest wskazane, ale jeśli już musimy coś zjeść, to zamiast paczki chipsów lub batoników, wybierzmy zdrowe warzywa, jogurt lub inne pełnowartościowe przekąski.

Podsumowanie

Kilka prostych kroków i z pewnością postanowienia noworoczne dotyczące odchudzania okażą się być na tyle łatwe do zastosowania, że początek roku będzie wstępem do walki o nasz piękny wygląd. Nauczmy się jeść zdrowo, stawiajmy na zbilansowaną dietę, pokochajmy aktywność fizyczną. Jeśli tak się stanie, odchudzanie nie będzie konieczne, bo zdrowy styl życia pozwoli nam wyglądać doskonale i tak też doskonale się czuć. 

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*