Odchudzanie dla mężczyzn

Masz za dużo kilogramów? Chciałbyś pozbyć się tkanki tłuszczowej z okolic brzucha? Zależy Tobie na zarysowaniu mięśni? Uzyskaniu lepszej postury? Z pewnością odpowiednim podejściem jesteś w stanie osiągnąć wszystko, tylko musisz chcieć. Jeśli chcemy, to bez problemu uda nam się osiągnąć tak naprawdę wszystko. Bez względu na to, jaka pora roku za oknem, jaka pogoda w danym dniu, ile masz do zrzucenia kilogramów i jaki masz cel, by go osiągnąć – zacząć powinieneś już teraz, już dziś – bo to jest najlepsza pora. Odchudzanie dla mężczyzn jest często niezwykłą zmorą, dlatego też trzeba najpierw zdobyć stosowną wiedzę i podejść do tematu racjonalnie, a z pewnością każdy przekona się sam, że gubienie nadbagażu i budowanie formy może być przyjemniejsze, niż można byłoby się spodziewać.

***

Dla większości mężczyzn głównym problemem jest brzuch. Według Światowej Organizacji Zdrowia nie powinien on przekraczać 102 cm, gdyż wtedy możemy mówić o otyłości brzusznej. Pomiaru dokonuje się na wysokości pępka. U mężczyzn, u których w taki właśnie sposób rozmieszczona jest tkanka tłuszczowa mają większe ryzyko wystąpienia u nich chorób układu krążenia. Podstawą jest więc zmiana diety, ale również  aktywność fizyczna, która hamuje odkładanie tłuszczu, a do tego poprawia samopoczucie i proporcje ciała.

Kiedy mężczyzna powinien zasięgnąć porady lekarza:

Z pewnością podstawą do odbycia wizyty u lekarza jest bardzo duża otyłość, z którą nie wiemy, jak zacząć walczyć. Dodatkowo wskazaniem przy otyłości do kontroli jest palenie papierosów, cukrzyca, nadciśnienie, choroba wieńcowa. Nadmiar kilogramów to także ciągła kontrola u lekarza w przypadku zażywania leków mogących mieć wpływ na wysiłek fizyczny, czy wcześniej przeżyty zawał serca. Aktywność fizyczna jest wskazana, ale u każdego może ona wyglądać zupełnie inaczej. Trzeba więc skontrolować stan swojego zdrowia i na tej podstawie lekarz określa, jaka intensywność treningu będzie dla danej osoby z otyłością wskazana. Jedni mogą pozwolić sobie początkowo jedynie na marsz, inni na jazdę rowerem, jeszcze inni na biegi. Grunt to zacząć coś ze sobą robić, bo im szybciej zaczniemy, tym szybciej zauważymy znaczącą poprawę naszego stanu zdrowia.

Odchudzanie u mężczyzn– jak zacząć?

Jeśli do tej pory aktywnością fizyczną było jedynie przerzucanie palcami kanałów w pilocie, nie możemy od razu wyjść na bieganie, czy przejechać rowerem 30 kilometrów, gdyż nasz organizm nie jest na to gotowy, szczególnie, gdy mamy na sobie dodatkowy bagaż. Należy więc zacząć od 30 minutowego marszu, następnie z każdym tygodniem go wydłużać, wplatając międzyczasie różnorodne ćwiczenia wytrzymałościowe. A oprócz samego treningu, warto zamiast samochodem, pójść do sklepu spacerkiem, popracować w ogrodzie, posprzątać mieszkanie. Przy każdego tego typu pracach, wykonujemy ruch.

Jak powinniśmy ćwiczyć kontrolując nasze tętno?

Tętno, jest to maksymalna ilość uderzeń serca na minutę. Tętno maksymalne człowieka wynosi 220 – wiek. Kiedy zaczynamy ćwiczyć, warto zaopatrzyć się zegarek lub pulsometr, który pozwoli nam to tętno kontrolować. Dzięki temu nauczymy się, z jaką intensywnością możemy ćwiczyć, by była ona dla nas bezpieczna.

O czym należy pamiętać stawiając na odchudzanie u faceta?
  • Musimy być cierpliwi. Nie od razu Rzym zbudowano, dlatego też należy pamiętać o tym, by systematycznie krok po kroku robić swoje, a efekty przyjdą w zamierzonym czasie. Nadmiaru kilogramów nie zrobiliśmy w tydzień, dlatego też w tydzień nie uda nam się tego zgubić.
  • Musimy pić duże ilości wody. Jeśli do tej pory woda nie była Twoim przyjacielem, musisz ją polubić. Dziennie należy wypijać około 2 – 3 litrów wody. Jest to podstawa i dla zdrowia i do walki z kilogramami
  • Musimy liczyć kalorie. Schudniemy tylko wtedy, gdy będziemy zażywać mniej kalorii, niż potrzebujemy. Warto więc zapatrzyć się w wagę i dokładnie mierzyć zjadane produkty, tak, aby wiedzieć, czy ilość kalorii jest dla nas w danym dniu odpowiednia.
  • Musimy troszczyć się o nasze zdrowie. Stawiajmy więc na odpowiednią suplementację, wybierajmy produkty bogate w wapń, ograniczajmy kawę,
  • Musimy się motywować. Jest to niezwykle ważne i trzeba o tym pamiętać. Nawet, jeśli przyjdzie dzień słabości, a taki na pewno się zdarzy, musimy mieć kogoś lub coś, co będzie w stanie w pełni nas zmotywować do działania.

Odchudzanie nie jest łatwe, szybkie i przyjemne i należy zdać sobie z tego sprawę. Im szybciej jednak się za to zabierzemy, tym szybciej zauważymy pierwsze efekty. Odpowiednia waga ciała, to zarówno zadowolenie z wyglądu, to doskonałe samopoczucie, ale i zdrowie każdego dnia. Im bardziej o siebie dbamy i im bardziej zależy nam na tym, by cieszyć się pełnią zdrowia i witalności, tym więcej musimy od siebie dać. Nic się samo nie robi, dlatego też nad samym sobą należy pracować tylko i wyłącznie samodzielnie, bo nikt za nas niczego nie osiągnie.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*