Odchudzanie – proste zasady

Odchudzanie większości z nas kojarzy się z niezwykle wymagającym czasem, w którym potrzeba wiele poświęcenia, trudu działania i konsekwencji, by móc zobaczyć pierwsze efekty. Rozkładając całość procesu odchudzania można było rzec, iż tak właśnie jest jednak mimo wszystko można postawić na sprawdzone rozwiązania, by zrzucanie zbędnych kilogramów wcale nie zajmowało nam mnóstwa czasu i energii. Co więc stanowi element nadrzędny? Na czym powinniśmy się skupić? Co jest ważne i istotne? Poniżej przedstawiamy proste zasady, by bez większych problemów móc powalczyć o lepszy wygląd i zdecydowanie lepsze samopoczucie. Gotowi?

***

Jeśli jesteś zapracowana lub zapracowany, nie masz zupełnie czasu na profesjonalne podejście do tematu odchudzania i brak Tobie większego zapału, by zrealizować wszystkie założenia, jakie ten proces za sobą niesie, warto postawić na trzy proste kroki, które wiele nie kosztują, a dają możliwość zrzucenia zbędnych kilogramów i uzyskania figury, na jakiej nam zależy. Co więc należy zrobić? 

 

  • krok pierwszy – dobrze dobrana dieta

 

Nieprawdą jest, że zdrowa dieta wymaga od nas większego poświęcenia i zdecydowanie dłuższego nakładu pracy. Grunt to dobrze do tego tematu podejść i jeśli się przyzwyczaimy, wówczas zajmie nam to dużo mniej czasu, niż klasyczne gotowanie. Po pierwsze warto wybrać się do dietetyka, która ustali nam dietę i podpowie, na co należy zwracać uwagę, a co omijać. Zazwyczaj ten daje nam listę produktów, które musimy kupić. Wybieramy się więc na zakupy raz w tygodniu z gotową listą. Zakupy robimy wszystko, kupujemy to, co nam potrzebne, nic nie wyrzucamy. Plus dla nas. Po drugie, stawiamy na ,,dietę pudełkową”, a więc przygotowujemy od razu dania na cały dzień. Przy dobrej organizacji zajmie nam to około godziny czas w ciągu doby. To tak dużo jak na pełnowartościowe posiłki na cały dzień? Z pewnością nie! A kiedy już taką kwestię mamy załatwioną, warto pamiętać o odpowiednim podejściu do tematu jedzenia. 

  • jemy 5 – 6 posiłków dziennie co 3 – 4 godziny
  • rezygnujemy z cukrów i syropu glukozowo – fruktozowego
  • unikamy tłuszczów zwierzęcych, a stawiamy na te roślinne
  • stawiamy na mniej węglowodanów, w tym jemy przede wszystkim te złożone
  • zwiększamy ilość białka
  • zjadamy warzywa do każdego posiłku
  • pijemy więcej wody

Wystarczy kilka prostych zasad i odpowiednie podejście do tematu żywienia, a bez najmniejszego problemu uda nam się szybko zrzucić kilogramy i postawić na zdrowe nawyki żywieniowe. 

 

  • krok drugi – wplatanie aktywności fizycznej

 

Skoro szukasz szybkich i mało wymagających sposobów na zrzucanie kilogramów, to bez wątpienia treningi kilka razy w tygodniu nie wchodzą w grę. Mimo wszystko zachęcamy do spróbowania i gwarantujemy, że najtrudniejszy jest pierwszy krok, a potem na takie treningi to tylko czekamy z utęsknieniem. Jeśli jednak tego nie chcemy i ćwiczenia nie sprawiają nam większej frajdy, warto wprowadzać aktywność w codziennych czynnościach. Może warto wybrać rower zamiast dojeżdżać w korkach do pracy samochodem? Może lepiej pójść z przyjaciółką na plotki na spacer, niż siedzieć przy stole? Może warto wyjść z dzieckiem pokopać piłkę, niż dać mu tablet? Czasami aktywność fizyczną możemy wpleść w takie codzienne nasze życie nie zauważając nawet, że jesteśmy aktywni i spalamy przy tym kalorie. A tak na koniec – wiemy, że sportom mówisz nie, ale jest tyle dyscyplin sportowych, że może warto wybrać którąkolwiek, która da nam frajdę i przyjemność? Warto próbować.

 

  • krok trzeci – dbałość o zdrowie

 

Jest to bardzo ważny aspekt o jakim należy się zatroszczyć w pierwszej kolejności. Brak witamin lub minerałów może zarówno wpłynąć negatywnie na nasze zdrowie i samopoczucie, ale właśnie i na problemy z wagą. Zróbmy ogólne badanie krwi, sprawdźmy nasze serce, dokonajmy pomiaru cukru  we krwi i ciśnienia. Warto postawić na odpowiednie suplementy, bo ich obecność ma duży wpływ na cały nasz organizm. 

Małe zmiany, trzy proste kroki, a efekty można zauważyć już w bardzo szybkim czasie. Tak niewiele trzeba, by cieszyć się doskonałym samopoczuciem i nowym wyglądem. Grunt to chcieć i takie małe zmiany konsekwentnie wprowadzać w życie. Jesteście więc na to gotowi?

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*