Odchudzanie – woda gazowana czy niegazowana

O piciu wody wie chyba każdy. Jest ona niezwykle ważna dla każdego człowieka i powinniśmy pić jej minimum 1,5 litra dziennie. W procesie odchudzania to picie jest jeszcze szczególniej ważne, dlatego też osoby walczące z nadprogramowymi kilogramami nie powinny w ciągu dnia rozstawać się ze swoją butelką ,,ukochanej wody”. Dziś chcielibyśmy w temacie wody pozostać, ale skupiając się na jednej zasadniczej kwestii – woda gazowana czy niegazowane, jeśli w grę wchodzi odchudzanie.

***

Jeśli patrzymy na butelkę wody gazowanej i niegazowanej, na pierwszy rzut oka niczym się one nie różnią. Po odkręceniu, w gazowanej możemy zobaczyć te doskonale każdemu znane bąbelki, w niegazowanej nie. Czym jednak tak naprawdę te wody się między sobą różnią? Co ma jedna, a czego nie ma druga?

Po pierwsze dlaczego woda jest tak ważna w procesie odchudzania?

Jeśli się odchudzamy, zasadniczą kwestią jest zwiększenie ilości spożywanych warzyw, a zmniejszenie ilości cukrów prostych. Oprócz tego jednak, jedną z najważniejszych kwestii jest picie wody. Picie wody pozwala nam usunąć toksyny z organizmu i zbędne produkty przemiany materii. Woda wpływa na prawidłowe funkcjonowanie organizmu i choć sama w sobie nie odchudza, ma ona ogromne znaczenie w samym procesie odchudzania, sprzyjając utracie tkanki tłuszczowej. Zmniejsza ona uczucie głodu, aktywuje funkcje błonnika pokarmowego, wspomaga pracę przewodu pokarmowego, chroni przed zaparciami. Zalet picia wody jest naprawdę bardzo dużo, dlatego też trzeba o niej pamiętać zawsze, a w okresie odchudzania – szczególnie.

Po drugie – jaka woda?

Porównując wodę gazowaną i niegazowaną , ich zasadnicza różnica dotyczy obecności dwutlenku węgla w tej pierwszej. I choć zdecydowanie lepiej gasi ona pragnienie i orzeźwia, to w procesie odchudzania woda niegazowana stanowi tą, po jaką powinniśmy sięgać. Woda gazowana bardzo często podrażnia śluzówkę żołądka, powoduje wzdęcia, zgagę, owrzodzenia, a nawet zapalenie błony śluzowej żołądka. Woda niegazowana jest łagodniejsza dla naszego żołądka, a to sprawia, że możemy ją pić i rano i wieczorem i w trakcie treningu, przed i po posiłku, zawsze! I choć zawarte w wodzie gazowanej sole mineralne są lepiej przyswajalne, to mimo wszystko w procesie odchudzania na pewno warto stawiać na wodę niegazowaną.

Po trzecie – rodzaj wody

To, że mamy wodę gazowaną i niegazowaną to jedno, ale jeśli się odchudzamy bardzo duże znaczenie ma również to, co znajduje się w takiej wodzie. Pod żadnym pozorem nie powinniśmy sięgać po wody smakowe, bo zawierają one w sobie cukier lub syrop glukozowo – fruktozowy, a to sprawia, że proces odchudzania zamiast iść do przodu, staje w miejscu lub się cofa, bo dostarczamy organizmowi kolejnych, zbędnych kalorii. Warto postawić na taką, która ma w sobie duże ilości wapnia i magnezu. A marka? To zależy tylko i wyłącznie od naszych preferencji.

W redukcji tkanki tłuszczowej woda jest niezwykle ważna i pod żadnym pozorem nie powinniśmy o niej zapominać. Ona zmniejsza uczucie sytości, usuwa toksyny, wpływa na procesy metaboliczne. A jeśli chodzi o wodę gazowaną i niegazowaną, tak naprawdę każda z nich nawadnia i działa tak samo dla organizmu, jednak ze względu na to, ze gazowana powoduje często duże problemy ze strony układu pokarmowego, nie zaleca się jej stosowania.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*