Plany diety – jakie rozwiązania zastosować, by schudnąć? cz. 2 

Od kilku już miesięcy jesteś na diecie. Wyliczasz kalorie, zdrowo gotujesz lub stawiasz na dietę pudełkową, a do tego regularnie ćwiczysz i nic. Kilogramy stoją w miejscu, a centymetry za nic nie idą w dół. I co z tym zrobić? O co w tym wszystkim chodzi? Tak naprawdę głównym problemem jest źle skomponowana dieta i to właśnie ona sprawia, że stoimy cały czas w miejscu. Nie każda dieta skierowana jest do każdej osoby, dlatego też warto sprawdzić kilka metod, bo być może małe zmiany sprawią, że wszystko ruszy na nowo, a my już za kilka miesięcy spojrzymy w odbiciu w lustrze i powiemy wielkie WOW. 

***

W poprzednim artykule wspomnieliśmy o kilku metodach, które mogą nam pomóc w odchudzaniu. Poniżej przedstawiamy kolejne z propozycji, które mamy nadzieję, być może rozwieją Wasze wątpliwości i zastosowane sprawią, że oporne kilogramy wcale takimi nie są. Na co więc warto postawić?

 

  • Dieta niskotłuszczowa

 

Dieta niskotłuszczowa obok tej węglowodanowej jest jedną z najbardziej popularnych, stosowanych przez ludzi od dziesiątek lat. Jak ona wygląda? W diecie tej ograniczamy spożycie tłuszczów do 30% dziennych kalorii, a w przypadku tych bardziej restrykcyjnych diet nawet do 10%. W przypadku tłuszczu, ten dostarcza nam dużo więcej kalorii, niż węgle czy białko, dlatego też ograniczając go, automatycznie zmniejszamy ilość przyjmowanych kalorii. W diecie tej stawiamy na przykład na 80% węgli, 10% białka i 10% tłuszczu, w tym jest to tłuszcz pochodzenia roślinnego. Taki rodzaj diety jest dobrym rozwiązaniem dla osób bardzo otyłych, bo bardzo szybko można zobaczyć pierwsze efekty, ale jeśli porównamy to z dietą niskowęglowodanową, ta druga okazuje się być zdecydowanie bardziej korzystna i dużo bardziej efektywna w swoim działaniu. Stawiając na mniejszą ilość tłuszczu, oprócz doskonałego wyglądu, zmniejszamy ryzyko chorób serca, jak również i udaru mózgu, a do tego stanów zapalnych, jakie toczą się w naszym organizmie. Minusem takiej diety jest duże prawdopodobieństwo wystąpienia zespołu metabolicznego, a także problemy zdrowotne związane z produkcją hormonów, czy wchłanianiem określonych składników, w tym najważniejszych witamin. 

 

  • Dieta śródziemnomorska

 

Dieta ta z pewnością jest doskonałą propozycją dla wszystkich osób, które kochają kuchnię włoską oraz grecką. Jej głównym zadaniem jest obniżenie ryzyka chorób serca, jednak jak się okazuje, może być ona również bardzo skuteczna, jeśli chodzi o utratę masy ciała. W diecie tej stawiamy przede wszystkim na warzywa, owoce, orzechy, nasiona, rośliny strączkowe, a także ryby, owoce morza, czy też oliwę z oliwek. Koniecznie trzeba ograniczyć drób, jaja, a także produkty mleczne i oczywiście żywność przetworzoną. Oprócz korzyści związanych z mocnym sercem i doskonałą figurą, sprawdza się ona również w zwalczaniu stanów zapalnych, jak również i w stresie oksydacyjnym poprzez zwalczanie wolnych rodników. 

 

  • Dieta DASH

 

Dieta DASH opiera się przede wszystkim na planie żywieniowym, który leczy lub zapobiega powstawaniu nadciśnienia. W diecie tej stawia się na duże ilości owoców, warzyw, pełnoziarnistych produktów, , jak również i chudego mięsa. Jak najmniej z kolei jest tam soli, czerwonego mięsa, cukru, czy też tłuszczu. W zależności od ilości przyjmowanych kalorii, ilość porcji może być różna. Oprócz chudnięcia, dieta ta obniża poziom ciśnienia krwi, zmniejsza ryzyko chorób serca, obniża ryzyko raka piersi i jelita grubego. Ponadto pozwala ona walczyć z nawracającymi objawami depresyjnymi. 

Podsumowanie

Jak widać, istnieje kilka sposobów na to, by móc walczyć z kilogramami przy zastosowaniu określonych działań, o których często zapominamy. Być może powyższe plany na dobrą dietę okażą się być właśnie w Waszym wypadku idealną do zastosowania opcją.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*