Płaski brzuch – czyli jak tego dokonać?

Płaski brzuch jest marzeniem wielu. W trakcie odchudzania, kiedy gubimy kilogramy, to właśnie okolice brzucha są strefą najbardziej problematyczną ze wszystkich. Mimo diety i usilnych ćwiczeń, zgubienie tkanki tłuszczowej z brzucha nie jest zadaniem łatwym. Jak więc tego dokonać? Co zrobić, aby ten płaski brzuch nie był tylko marzeniem, a stał się planem, który możemy wykonać? W tym artykule postaramy się skupić na bardzo ważnych kwestiach. Jedną z nich są błędy jakie popełniamy, drugą elementy, których nie robimy. Być może połączenie ze sobą ich razem pozwoli nam uzyskać taki efekt, jaki jest naszym założeniem. 

***

Nie skupiaj się na brzuchu!

Jedną z zasadniczych rzeczy, na jakich na pewno nie powinniśmy się skupiać jest koncentrowanie się jedynie na problematycznych obszarach. Wielu z nas wydaje się, że skoro naszym problemem jest brzuch, to powinniśmy ćwiczyć tylko go, a wtedy uzyskamy upragniony efekt. Bzdura! Tak to nie działa. Nie zgubimy tkanki tłuszczowej tylko z tej okolicy, na jakiej nam zależy, bo jest to po prostu niemożliwe do wykonania. Będąc na redukcji, powinniśmy skupić się na pracy nad całym ciałem, bo tylko wtedy stopniowo ta tkanka tłuszczowa będzie zanikać. Musimy Was tu jednak zmartwić – tłuszcz z brzucha znika najtrudniej i najpóźniej, stąd też tak wielu osobom trudno jest wytrwać w postanowieniu i osiągnąć ten wymarzony płaski brzuszek. 

Brzuch płaski przez 24 godziny na dobę? NIE!

Wiele osób ma niezwykle duży problem, jeśli w grę wchodzi świat rzeczywisty od realnego. Oglądamy zdjęcia na portalach społecznościowych, widzimy te doskonałe sylwetki, nienaganne figury, idealnie wyrzeźbione ciała. STOP! To tylko zdjęcia. Tak naprawdę możemy oczywiście mieć płaski brzuch, a na nim sześciopak. trzeba tylko wiedzieć, że nikt z nas, absolutnie nikt nie jest w stanie utrzymać takiego płaskiego brzucha przez 24 godziny na dobę, siedem razy w tygodniu, bo jest to po prostu niemożliwe. Płaski brzuch nie jest stanem naturalnym i dlatego też nie jesteśmy w stanie go mieć takiego przez cały czas. Warto więc podejść do tematu nieco bardziej racjonalnie i odpuścić. Nawet, jeśli będziemy mieli mało tłuszczu, a dużo mięśni, to i tak po pięciu posiłkach w ciągu dnia, brzuch wieczorem na pewno nie będzie wyglądał tak samo jak rano. 

Co robić, by dążyć do brzucha, o jakim marzymy? 

Kiedy już zdaliśmy sobie sprawę, że płaski brzuch przez całą dobę nie istnieje i mamy bardziej realne na ten temat podejście, możemy zacząć działać. Na pewno należy zmienić nawyki żywieniowe. Bardzo mądre powiedzenie mówi, że brzuch robimy w kuchni i w dużej mierze to właśnie się sprawdza. Jesteśmy tym, co jemy, dlatego też warto wyeliminować zarówno słodycze i inne węglowodany proste, jak również i rzeczy, które wzdęcia powodują. Warto liczyć swoje kalorie, bowiem tylko dzięki ujemnemu bilansowi kalorycznemu, będziemy w stanie osiągnąć zamierzony efekt. Jeśli do tego dołączymy aktywność, z pewnością w szybkim czasie nasz brzuch uzyska zdecydowanie lepszy wygląd, a oponka na nim powoli zacznie znikać odsłaniając nasze mięśnie.

Jak ,,zrobić” płaski brzuch?

 

  • treningi całego ciała

 

Nie ćwiczymy tylko brzucha, ale stawiamy na treningi na całe ciało. Skoro nie mamy płaskiego brzucha, jest tam dużo tłuszczu. Co nam po mięśniach, które będziemy tam tworzyć wykonując ABS, jeśli na zewnątrz mamy nadmiar tłuszczu, który musi być spalony. Warto zaangażować do pracy całe ciało, bowiem tylko w taki sposób będziemy w stanie spalić jeszcze więcej kalorii, zmusić organizm do intensywnej pracy i co najważniejsze – pozwolić mu spalać kalorie, a tym samym pozbywać się nadmiaru kilogramów, również z okolicy brzucha. Czasami nie potrzeba nam wcale wielu godzin w tygodniu, by móc uzyskać efekt, jaki chcemy. Wystarczy wybrać odpowiednie treningi interwałowe, a z pewnością pożądany efekt będzie prędzej, niż mogłoby się nam wydawać.

 

  • wzmocnienie mięśni głębokich

 

Bardzo ważnym elementem, o jakim na pewno należy pamiętać jest wzmacnianie mięśni głębokich, a więc wykonywanie tak zwanych ćwiczeń core stability. Aby mięśnie mogły być trzymane w ryzach, rdzeń musi być mocny i silny. Najlepszym rozwiązaniem jest bez wątpienia deska, która w tej kwestii stanowi ćwiczenie numer jeden. Na pewno wzmacniając nasze mięśnie głębokie, wzmocnimy całe ciało, będziemy mieć lepszą formę, a wszelkie inne ćwiczenia będą przynosiły nam czystą przyjemność. Oprócz więc dobrej diety i treningów cardio, na pewno bardzo dobrym pomysłem będzie wzmacnianie właśnie naszego kręgosłupa i mięśni wokół niego, bo to ma pozytywny oddźwięk na wielu płaszczyznach, również i na tej, w której chcemy osiągnąć zdecydowanie lepszy wygląd naszego brzucha. 

 

  • alkoholowi mówimy nie!

 

Bez wątpienia alkohol nie jest dobrym rozwiązaniem, jeśli chcemy uzyskać płaski brzuch. Ma on w sobie wiele pustych kalorii, a do tego wzmaga jeszcze bardziej uczucie głodu, dlatego też jeśli chcemy mieć idealny brzuch lepiej jest zrezygnować z alkoholu całkowicie. Oczywiście jedna lampka wina raz na jakiś czas nikomu nie zaszkodziła, czy mocniejszy alkohol na większej imprezie nie jest złem, ale jeśli możemy starajmy się pić alkohol w jak najmniejszych ilościach, a jeśli mamy taką możliwość – zrezygnować z niego całkowicie! 

 

  • odpowiednie nawyki żywieniowe

 

Punkt niezwykle ważny i niebywale istotny, a więc to, co jemy. Brzuch robimy w kuchni, dlatego też powinniśmy zwracać uwagę na to, co ląduje na naszym talerzu. Koniec z żywnością przetworzoną, z fast foodami, ze słodyczami, ze słodkimi i gazowanymi napojami. Koniec z cukrem w każdej postaci! Na rynku dostępnych jest tak wiele produktów, iż jesteśmy przekonani o tym, że każdy jest w stanie znaleźć coś odpowiedniego właśnie dla siebie. Grunt to jeść zdrowo, kolorowo i pełnowartościowo.

Podsumowanie

Aby uzyskać płaski brzuch, trzeba wiele z siebie dać. Nie jest to proces szybki, który pozwoli nam uzyskać ciało o jakim marzymy w kilka chwil. Tutaj wszystko wymaga czasu i pracy, dlatego należy uzbroić się przede wszystkim w cierpliwość, tony spokoju i racjonalnego podejścia. Jeśli weźmiemy pod uwagę cztery powyższe punkty, a do tego zdamy sobie sprawę, że płaski brzuch 24 godziny na dobę to coś niemożliwego, z pewnością ta walka o upragniony cel okaże się być dla nas elementem nadrzędnym. 

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*