Przyrost masy ciała w kwarantannie: przyczyny i wskazówki, jak się przed nim uchronić

Życie w zamknięciu wiąże się z zupełnie nowym zestawem wyzwań i zakłóca codzienną rutynę wielu ludzi na całym świecie. Wpływa na zdrowie psychiczne i fizyczne wielu ludzi i jest główną przyczyną przyrostu masy ciała. Jeśli martwisz się swoją wagą podczas pandemii, nie jesteś sam. Jednak nawet podczas kwarantanny możesz podjąć kilka kroków, aby utrzymać masę w prawidłowym zakresie. W tym artykule wyjaśnimy niektóre przyczyny przybierania na wadze podczas kwarantanny i przedstawimy proste strategie zwalczania tego zjawiska.

Do przybierania na wadze w kwarantannie może przyczyniać się wiele czynników. Są to na przykład:

Stres

Po pierwsze, obawy zdrowotne, problemy finansowe i niepewność wywołane przez pandemię mogą przyczynić się do zwiększenia poziomu stresu. A z kolei sam stres może powodować przyrost masy ciała.

Jedno z badań powiązało przewlekły stres i wysoki poziom kortyzolu, hormonu stresu, ze zwiększonym apetytem na jedzenie i przyrostem masy ciała.

Czynniki zdrowia psychicznego

Ponadto kwarantanna może osłabić twoje zdrowie psychiczne, nasilając niektóre problemy, takie jak depresja, lęk i samotność.

Badania wiążą te zjawiska z długotrwałym przyrostem masy ciała.

Co więcej, badania na ludziach i zwierzętach sugerują, że izolacja społeczna i samotność mogą wiązać się z wyższym ryzykiem przyrostu masy ciała.

Bardziej siedzący tryb życia

Zmiany w codziennej rutynie mogą również przyczyniać się do przyrostu masy ciała.

Nie tylko wiele osób ma problemy z samodzielnym przygotowywaniem zdrowych posiłków i przekąsek, ale praca w domu może również zwiększać ryzyko przejadania się z powodu nudy lub stresu.

Ponadto wiele siłowni, parków i obiektów sportowych zostało zamkniętych z powodu COVID-19, co znacznie utrudnia utrzymanie regularnej rutyny treningowej.

Ponieważ dopasowanie aktywności fizycznej do Twojego dnia jest trudniejsze, bardzo łatwo jest wprowadzić zbyt rozlegle siedzący tryb życia.

Oto kilka prostych strategii, aby pozostać w docelowym zakresie wagi podczas kwarantanny. Niektóre z tych technik mogą nawet sprzyjać utracie wagi – zarówno w trakcie, jak i po okresie kwarantanny.

Pozostań nawodniony

Jeśli chodzi o odchudzanie, to, co pijesz, jest często równie ważne jak to, co jesz.

Napoje gazowane, mrożone herbaty i izotoniki dla sportowców są zwykle pełne dodatku cukru i brakuje im ważnych składników odżywczych, takich jak witaminy i minerały. Napoje te nie tylko zwiększają spożycie kalorii, ale także zwiększają ryzyko przybierania na wadze.

Z drugiej strony, picie większej ilości zwykłej wody może pomóc Ci poczuć się pełnym, a tym samym zmniejszyć dzienne spożycie kalorii.

Na przykład badanie z udziałem 24 starszych osób z nadwagą i otyłością wykazało, że wypicie pół litra wody przed śniadaniem zmniejszyło liczbę kalorii spożywanych podczas tego posiłku o 13%.

Dodaj sobie aktywności fizycznej

Chociaż chodzenie na siłownię może jeszcze nie być opcją, istnieje wiele innych sposobów na dodanie aktywności fizycznej do naszej codziennej rutyny.

Wybierz się na spacer po okolicy lub wykonuj ćwiczenia z masą ciała, takie jak pompki czy podciąganie.

Trening interwałowy o wysokiej intensywności, joga, aerobik i pilates to kilka kolejnych sposobów ćwiczeń, które możesz wykonywać prawie wszędzie przy minimalnym udziale sprzętu.

Te czynności nie tylko spalają dodatkowe kalorie, aby zapobiec dodatkowemu przybieraniu na wadze, ale także pomagają radzić sobie ze stresem i lękiem w tej nietypowej sytuacji.

Zaopatrz się w zdrową żywność

Zdrowe odżywianie jest dużo łatwiejsze, gdy masz lodówkę pełną pożywnych produktów, takich jak świeże owoce i warzywa.

I odwrotnie, trzymanie pod ręką fast foodów, takich jak chipsy, ciastka i ciasta, może zwiększyć ryzyko przejadania się.

Następnym razem, gdy będziesz robić zakupy spożywcze, załaduj do koszyka pożywne produkty, takie jak owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste i rośliny strączkowe.

Gotuj w domu

Gotowanie to świetny sposób na poprawę jakości diety podczas eksperymentowania z nowymi potrawami i smakami.

Ponadto przygotowanie zdrowych posiłków w domu daje Ci kontrolę nad tym, co znajduje się na talerzu, ułatwiając dodawanie większej ilości wysokiej jakości produktów.

Badanie z udziałem 11 396 osób wiązało częstsze spożywanie posiłków gotowanych w domu z lepszą ogólną jakością diety. Co więcej, ci, którzy jedli więcej niż 5 domowych posiłków tygodniowo, byli o 28% mniej narażeni na nadwagę i 24% rzadziej mieli nadwagę, w porównaniu z tymi, którzy jedli domowe posiłki rzadziej niż 3 razy w tygodniu.

Chociaż od czasu do czasu można zamówić w ulubionych restauracjach, spróbuj znaleźć kilka nowych przepisów do regularnego przygotowywania w domu.

Podsumowanie

Jeśli podczas kwarantanny przybrałeś na wadze, nic straconego. Może to być spowodowane zwiększonym stresem, samotnością lub lękiem, a także zmniejszoną aktywnością fizyczną lub zakłóceniami w codziennej rutynie.

Kilka podstawowych, przyjaznych kwarantannie kroków może pomóc Ci utrzymać się w docelowym zakresie wagi, a nawet potencjalnie schudnąć. Obejmują one między innymi, picie większej ilości wody i stosowanie rozsądnej ilości aktywności fizycznej oraz zwrócenie uwagi na swoją dietę..

Pamiętaj, aby przede wszystkim zachować spokój i stopniowo wprowadzać zmiany w diecie istylu życia.

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*