Witaminy i minerały na odchudzanie

Odchudzanie to niezwykle skomplikowany proces, w którym organizm bardzo często w wyniku otrzymywania mniejszej ilości kalorii, a do tego w przypadku źle ułożonej diety, mniejszej ilości witamin i minerałów – narażony jest na działanie wolnych rodników. Mało kto wie i zdaje sobie sprawę z tego, że w trakcie odchudzania bardzo ważną rolę odgrywa odpowiednia suplementacja. Z jednej strony ma ona na celu wzmocnić organizm w trakcie procesu gubienia kilogramów, z drugiej jeszcze bardziej podkręcić metabolizm i przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej. W tym artykule postaramy się podpowiedzieć, jakie witaminy i minerały wspomagają odchudzanie i na jakie warto postawić, aby w pełni cieszyć zamierzonymi efektami, doskonałym samopoczuciem i jeszcze większą energią.

***

Witaminami, które są niezbędne do prawidłowej pracy organizmu, w szczególności w trakcie odchudzania są:

  • witamina E

Witamina E jest wrogiem dla wolnych rodników. Działa ona niezwykle korzystnie na poprawę sprawności fizycznej. Według przeprowadzonych badań i obserwacji, to właśnie witamina E powoduje wzrost aktywności tlenowej, co skutkuje zmniejszonym powysiłkowym zniszczeniem mięśni. To jednak jeszcze nie wszystko. WItamina ta bowiem poprawia wytrzymałość i hamuje proces starzenia się komórek. Na co warto postawić w swojej diecie? Na oleje roślinne, pestki dyni, na słonecznik, kiełki pszenicy, czy ciemne pieczywo. 

  • witamina C

Jest to najlepszy antyoksydant, który wspomaga działanie witaminy E, pobudza syntezę kolagenu, wzmacnia skórę, wpływa na obniżenie tętna spoczynkowego. Jest doskonała na odporność, na poprawę przyswajalności żelaza i na usuwanie kwasu mlekowego. Co powinna zawierać dieta? Limonkę, cytrynę, pomidory i zielone warzywa. 

  • witamina A

Jest to doskonały antyutleniacz, pod którym kryje się retinol czyli witamina A i jej prowitamina beta – karoten. To właśnie ta witamina działa doskonale na proces namnażania się komórek i ich regeneracji. To ona wpływa pozytywnie na błony śluzowe, na skórę i na narząd wzroku. Witamina A zawarta jest w mleku, w jajach i produktach mlecznych. Beta – karoten w marchwi, natce pietruszki i w szpinaku. 

  • selen

To bardzo silny antyutleniacz, który doskonale działa z witaminą E. Jest potrzebny w trakcie odchudzania, ale nie można go przedawkować, gdyż może być wtedy toksyczny. W diecie warto wprowadzić produkty zbożowe, owoce morza, ryby, a także jaja i czosnek, bo to właśnie tam znajduje się największa ilość selenu.

  • witaminy B

Grupa witamin B jest dobra praktycznie na wszystko i każdy powinien na nią stawiać, a osoby na diecie szczególnie. Pozwala ona walczyć ze stresem, w tym z tym, który towarzyszy nam w trakcie odchudzania. Działa ona na układ nerwowy, zapewnia utrzymanie odpowiedniej równowagi psychicznej, dodaje ona energii, jak również i siły. Co warto jeść? W przypadku witaminy B1 – drożdże, mleko, kasze, B2 – warzywa, B5 – produkty zbożowe i nasiona roślin strączkowych, witamina B6 – mięso i ryby. 

  • witamina D 

W trakcie odchudzania i nie tylko jest ona niezwykle ważna, dlatego też w naszej diecie nie powinno zabraknąć ryb, mleka i produktów mlecznych, a także jaj i wątroby wieprzowej i oczywiście odpowiednich dawek słońca.

Będąc w trakcie odchudzania, niezwykle ważne jest to, abyśmy zadbali o siebie i swój organizm w pełni. Podstawą jest oczywiście zdrowa, zbilansowana dieta. Nie żadna głodówka, dieta cud i inny marketingowy wymysł, ale ułożona pod nas dieta z nieco niższą ilością kalorii, niż jest nam potrzebna do funkcjonowania. Drugim elementem jest aktywność fizyczna, która jest bardzo ważna, jeśli chcemy szybciej schudnąć i zyskać bardziej jędrne, umięśnione ciało. I trzecim elementem o jakim często zapominamy jest suplementacja – a więc odpowiednie witaminy i minerały, które uzupełniają braki, a jednocześnie wspomagają cały proces odchudzania. 

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*