Żywność, której trzeba unikać…

W 75% za to, jak wyglądamy odpowiada nasza dieta. Nie bez powodu mówi się, że jesteś tym, co jesz… W zależności od tego, jak wyglądają nasze posiłki, co układamy na talerzu i co wybieramy do koszyka w sklepie, tak też wpływamy na nasz wygląd, nasze samopoczucie, energię, na każdy niemal aspekt naszego życia. W tym artykule chcielibyśmy wymienić te produkty, których powinniśmy omijać niczym ognia i których absolutnie w naszej diecie nie powinno być, jeśli chcemy postawić na odchudzanie i chęć uzyskania figury, na jakiej tylko nam zależy. 

***

Dzięki temu artykułowi dowiesz się, czy w Twojej diecie znajdują się któreś z produktów znajdujących się na czarnej liście. Jesteś gotowy?

  • frytki i chipsy

Któż z nas nie lubi pysznych frytek dodawanych do schabowego? Kto nie uwielbia zajadania się chipsami podczas wieczornego seansu filmowego? Prawdą jest, że większość z nas te ziemniaczane przyjemności bardzo lubi, ale niestety z odchudzaniem nie mają one nic wspólnego. Same ziemniaki są zdrowe i oczywiście ich obecność w diecie redukcyjnej jest wskazana. Frytki i chipsy smażone są na głębokim oleju i ich kaloryczność automatycznie wzrasta. Co więcej, mogą one zawierać substancje rakotwórcze, są niezdrowe i tłuste. Mówimy więc im stanowcze nie.

  • słodkie napoje

Czasami pijemy coś, myśląc, że skoro to nie jest jedzeniem nie dostarczy nam wielu kalorii. Nic bardziej mylnego. Wszelkie oranżady i soki dostępne w sklepach w swoim składzie mają cukier i to w bardzo dużej ilości. Pijąc je, dostarczamy bardzo dużo kalorii, a wcale nie czujemy się po takim napoju nasyceni i musimy coś zjeść, co sprawi, że otrzymamy dużo kalorii i w postaci jedzenia i w postaci napoju. Zamiast słodkości warto wybrać wodę, której powinniśmy pić minimum 2,5 litra dziennie, a także 100% soki, samodzielnie wyciskane z ulubionych owoców. 

  • biały chleb

W białym chlebie znajduje się duża ilość cukru, a do tego jest on rafinowany, ma wysoki indeks glikemiczny i może on podnosić poziom cukru we krwi. Zjadając biały chleb dostarczamy duże ilości kalorii, a zaspokajamy się tylko na chwilę. Warto więc wprowadzić do naszej diety zdrowe zamienniki. Jakie? na przykład 100% żytnie, razowe lub wieloziarniste. Dobrze jest znaleźć miejsce, w którym będziemy mogli kupować naprawdę dobrej jakości chleb lub też jeśli mamy możliwość, by wypiekać go samodzielnie. 

  • batony i inne słodkości

W batonach i w innych słodkościach jest bardzo dużo cukru, różnego rodzaju niezdrowych olejów i innych dodatków. Nie ma w nich odpowiednich składników odżywczych, ale jest bardzo dużo kalorii. Co więcej, są one wysoce rafinowane. Zamiast słodyczy, lepiej postawić na orzechy lub owoce.

  • alkohol

Alkohol choć się nie wydaje, dostarcza do organizmu bardzo dużo kalorii. I choć nie ma żadnych badań, że prowadzi on do tycia, to jego ograniczenie jest jak najbardziej wskazane, a co więcej, całkowite wyeliminowanie jak najbardziej słuszne. 

  • lody

W upalne dni lody wydają nam się być jednym z najlepszych sposobów na ochłodę. Oprócz jednak tego, że są one bardzo smaczne, to nie należą do produktów zdrowych. Mają dużo kalorii, wiele jest w nich cukru. Dobrą alternatywą dla lodów ze sklepu są te domowe, które możemy wykonać z samych owoców lub połączyć je z jogurtem naturalnym. 

  • pizza

Pizza to jeden z najbardziej popularnych fast foodów, jakie dostępne są na rynku i nie ma takiej chyba osoby, która by jej nie lubiła, prawda? Pizza ma jednak w sobie ogromne ilości kalorii, a do tego jest ona bardzo niezdrowa, począwszy od rafinowanej mąki, przez pełne cukrów sosy, po niezdrowe dodatki. Jeśli mamy ochotę na pizzę, możemy skomponować ją z własnych składników.

  • napoje kawowe

Żyjąc w takim tempie, jak żyjemy, bardzo często sięgamy po wysokokaloryczne napoje kawowe, które są bardzo niezdrowe dla organizmu, a do tego zawierają takie substancje chemiczne, które działają niekorzystnie na nasze ciało, nie wspominając o tym, że w swoim składzie zawierają ogromne ilości cukru. Jeśli lubimy kawę, z pewnością mała czarna absolutnie wystarczy. 

  • dodatkowy cukier

Niestety większość produktów, jakie dostępne są dziś w sklepach zawierają cukier, począwszy od sosów w słoikach, przez jogurty, kończąc na konserwach. Cukier jest dosłownie wszędzie i często wydaje nam się, że wyeliminowaliśmy go ze swojej diety, a w gruncie rzeczy zjadamy go w wielu produktach. Warto więc z pewnością ograniczyć  nie tylko cukier w czystej postaci, ale również i ten w przetworzonych produktach i zapakowanych elementach.

Jeśli wyeliminujemy ze swojej diety powyższe produkty, jesteśmy przekonani o tym, że w bardzo szybkim czasie uda się każdemu z Was osiągnąć taką wagę, na jakiej Wam zależy. Czasami drobne zmiany mogą mieć duże dla nas znaczenie. 

Dodaj swój komentarz. Wymagane pola są oznaczone gwiazdką*